يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۷۷۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
نوزده قانونگذار مجلس سنای آمریکا خواستار اضافه کردن طرحی به لایحه بودجه دفاعی کشورشان هستند که تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران را گسترش می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «کلی آیوت»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پیشنهاد کرده طرح توسعه تحریم‌های موشکی علیه ایران - که از حمایت  18 سناتور دیگر هم برخوردار است - به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود.   

«قانون اختیارات دفاع ملی» یا لایحه بودجه دفاعی آمریکا لایحه‌ای لازم‌التصویب است که به تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا می‌پردازد. قانونگذاران آمریکایی معمولاً این لایحه را ابزاری مناسب جهت معرفی طرح‌های ضد ایرانی و تحریم‌ علیه این کشور می‌بینند.

به گزارش هیل، «کلی آیوت»، علاوه بر طرح تحریم موشکی، طرح دیگری هم برای اضافه شدن به لایحه بودجه دفاعی دارد که خواستار تمدید «قانون تحریم ایران» تا سال 2031 است.

«قانون تحریم ایران» مصوب سال 1996 است و زیربنای بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. این قانون در سال 2016 منقضی می‌شود. نمایندگان کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته بارها گفته‌اند قصد دارند این قانون را برای 10 سال دیگر تمدید کنند، اما کاخ سفید خواستار اجتناب از شتابزدگی شده و هر گونه اقدام نمایندگان در این باره را به وتو تهدید کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با 277 رأی موافق در برابر 147 رأی مخالف پیش‌نویس اخیر «قانون اختیارات دفاعی ملی» که حاوی چند ماده الحاقی ضد ایران بود را به تصویب رساند. این طرح اکنون، در مجلس سنا در دست بررسی است و در صورت تصویب با امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به قانون تبدیل خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها