کد خبر: ۳۷۷۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، علیرضا فغانی داور بازی استقلال و ذوب شد. این خبر روز گذشته روی خروجی تمام سایت‌ها آمد و نشان می‌داد که فغانی انتخاب آخر کمیته داوران برای بازی حساس فینال جام حذفی است.

 این انتخاب نارضایتی استقلالی‌ها را به دنبال داشت تا آنجا که اعضای کادر فنی در تمرین درباره این موضوع حرف می‌زدند اما آنهایی که در جامعه داوری دستی برآتش دارند و با مشکلات این جامعه آشنا هستند این انتخاب کمیته داوران را نوعی بد سلیقگی کمیته داوران می‌دانستند. به کمی عقب‌تر برگردیم و مروری کنیم به اتفاقات گذشته تا دلیل این بدسلیقگی را بیشتر متوجه شویم. جامعه داوری فصل پر فراز و نشیبی را پشت سرگذاشت.

شاید هم به خاطر اتفاقاتی بود که فصل پیش در بازی تراکتور و نفت افتاد. همان بازی که انگشت اتهام به طرف فغانی نشانه رفت و نتیجه گرفتند که داور بازی قهرمان لیگ را تعیین کرده است! آنقدر جو را علیه داوری پیش بردند که افرادی خارج از کمیته داوران گفتند تا اطلاع ثانوی محروم است. فغانی با همان محرومیت وارد لیگ پانزدهم شد اما گوشه ذهن فوتبالی‌ها از داوری‌های لیگ خاطره خوشی نماند.

هرچند که عنایت وقتی رییس دپارتمان داوری شد چون اصلا فرد سفارشی نیست و نمی‌گذارد ارگانی غیر از داوری به سیستم کمیته داوران ورود کند فغانی را از هفته دوم به لیگ برگرداند.

فرصت طلایی فغانی اما با اشتباهات خودش در بازی پرسپولیس و ذوب به هدر رفت . گرفتن هند بنگر که اصلا هند نبود و اخراج این بازیکن از بازی صدای اعتراضات را بالا برد و همین نکته استارتی شد تا با اعتراضات پرسپولیس فرصت حضور فغانی در لیگ برتر به حداقل برسد. لیگ برتر با تمام اتفاقاتش تمام شد و حالا فوتبالی‌ها انتظار فینال جام حذفی را می‌کشند. در این شرایط اما یک بدسلیقگی از جانب کمیته داوران فوتبالی‌ها را دچار این نگرانی می‌کند که باز هم صدای اعتراض تیم‌ها از شهر خرمشهر بلندشود. استقلالی‌ها همیشه روی قضاوت‌های فغانی حساسیت دارند و او را به رنگی بودن متهم می‌کنند.

فوتبالی‌ها صحنه‌های تقابل این داور با مجیدی را هنوز از یاد نبرده‌اند و قضاوت‌های فغانی برای استقلال باعث شده تا آنها پیش زمینه ذهنی خوبی از او نداشته باشند. همین نکته بهانه‌ای شد تا غرغر‌های استقلالی‌ها از این انتخاب شروع شود. گویا بعد از انتخاب فغانی برای بازی استقلال و ذوب، آبی‌ها به شدت به این نکته معترض شدند و قرار است به کمیته داوران اعتراض کنند. وقتی در جلسه کمیته داوران حق‌وردی را به خاطر حساسیت‌های یحیی روی این داور انتخاب نمی‌کنند بهتر بود به دلیل حساسیت استقلالی‌ها روی فغانی، این داور را هم که باعث اعتراض استقلالی‌ها می‌شود، انتخاب نمی‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
الف س
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
مسئولین باشگاه استقلال وهواداران به انتخاب فغانی لنگی اعتراض کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها