أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۷۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: حج در صورت احساس خطر واجب نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار نمایندگان مجلس وحدت مسلمانان پاکستان که در دفتر وی برگزار شد گفت: سیاست‌مداران در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی باید به گونه‌ای رفتار کنند که پیروان همه ادیان و مذاهب احساس آرامش کنند.

وی با بیان اینکه در ایران پیروان همه ادیان به راحتی زندگی می‌کنند و کسی آنها را آزار نمی‌دهد تاکید کرد: حکومت‌ها نباید اجازه دهند که پیروان یک حزب و دسته به پیروان احزاب دیگر تعدی کنند و اگر چنین نباشد آن حکومت ضعیف است.

وی با بیان اینکه امروز پاکستان بر خلاف گذشته درگیر ناآرامی‌هاست تصریح کرد: کشتار شیعیان در پاکستان نشانه ضعف حکومت آنجاست.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به عملکرد دولت عربستان گفت: لقب خادم‌الحرمین برای پادشاهان سعودی مضحک است چون آنها نام خود را مسلمان می‌گذارند ولی با صهیونیست‌ها هم‌پیمان می‌شوند و مردم بی‌گناه یمن را بمباران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها رفتار عربستان را جنون‌آمیز توصیف کرده‌اند ابراز کرد: بسیار باید مراقب رفتار خود باشیم چون ستم بر دیگران دامان ستمگر را رها نمی‌کند و او را به سزای کارهایش می‌رساند.

وی با بیان اینکه امروز اگر کسی نسبت به حضور در عربستان احساس خطر بکند حج بر او واجب نیست چون دیگر مستطیع به شمار نمی‌رود افزود: اگر خواسته‌های نفسانی را کنار بگذاریم اختلاف‌های میان مذاهب از بین می‌روند.

وی گفت: وحدت شیعه و سنی به معنای پذیرش عقاید همدیگر نیست بلکه به معنای زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هم و توهین نکردن به مقدسات یکدیگر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان همه کشورهای اسلامی باید پیرو مقام معظم رهبری باشند اظهار کرد: بنده در بحرین مقلد زیاد دارم و عده‌ای از آنها از من خواستند که دستور جهاد بدهم اما بنده گفتم گوشتان به سخنان مقام معظم رهبری باشد و جز دستورات ایشان کاری نکنید.

همچنین دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان در این دیدار گفت: وهابیت در عربستان به کشتار شیعیان و آواره کردن آنها می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلزار جعفری افزود: برخی از رهبران شیعیان پاکستان در اعتراض به این جنایات اعتصاب غذا کرده‌اند و حتی علمای اهل سنت از آنها حمایت کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
60 سال ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
آقای علوی این چه تحلیلی که شما دارید پارسال چند صد نفر از حجاج ایرانی در مکه کشته شدند و دو نفر از کودکان ایرانی در فرودگاه جده مورد تعرض جنسی سعودیها قرار گرفتند آیا این موارد شنیع و کشتار به نظر شما احساس خطر نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!این موارد خود خطر و بالاتر از خطر و شرم است چرا با این وجود به مکه رفت مکه در ایران است مکه در همسایه و کوی و محله و فامیل خودمان است خرج و مخارج مکه را بجای ریختن به حلقوم وهابیون خرج هموطنانمان کرد وظیفه شماست که باید تبلیغ درست کرد تا مردم ایران بیجا نروند و بیجا کشته نشوند و بی حرمتی نشوند ...
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۱:۱۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
با این حساب در قدیم که خطر راهزان و گردنه بگیران راهها در در سراسر مسیر حج وجود داشت و هر سال حجاج زیادی در مسیر کشته نی شدند کلا حج آنها واجب نبوده است! ایجاد خطر قطعی . نظیر اینکه انسان بداند به مجرد خروج از مرکز کشته می شود- با اینکه احتمال خطر وجود داشته باشد دو مقوله متفاوت هستند. احتمال خطر همیشه بوده است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها