يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۷۸۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
روز دوشنبه گذشته با دستور حیدر‌العبادی نخست‌وزیر عراق دستور آزادسازی فلوجه صادر شد و در پی آن از 3 نقطه شرقی، جنوبی و شمالی این شهر یگان‌های نظامی و شبه‌نظامی مردمی به سمت فلوجه به حرکت درآمدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، روز دوشنبه گذشته با دستور حیدر‌العبادی نخست‌وزیر عراق دستور آزادسازی فلوجه صادر شد و در پی آن از 3 نقطه شرقی، جنوبی و شمالی این شهر یگان‌های نظامی و شبه‌نظامی مردمی به سمت فلوجه به حرکت درآمدند. همزمان با آن خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد در بحث آزادسازی فلوجه توافقی هم در دو طرف جبهه پدید آمده است! سفیر عربستان در دیدار با وزیر دفاع عراق از طرف فرماندهی داعش قول داد، که فلوجه را تحت شرایطی ترک گوید متقابلا مقامات نظامی دولت العبادی پذیرفته‌اند که عملیات آزادسازی فلوجه را با رعایت شرایط خاصی که داعش تعیین کرده است، دنبال نمایند.

حضور پررنگ تفنگداران آمریکایی در کنار شبه نظامیان کرد در شمال استان رقه، به نظر می‌رسد که واشنگتن قصد دارد در این عملیات، نقش داشته باشد. در حال حاضر تروریست‌های تکفیری، خصوصا عناصر داعش در موضع ضعف قرار دارند و ارتش سوریه، نیروهای مقاومت به تنهایی می‌توانند طی هفته‌های آینده داعش را از شهر «رقه» برچینند، اما آمریکا نمی‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد.
البته آمریکا در این ماجرا تنها نیست و فرانسه نیز در پشت ماجرا حضور دارد. به گفته منابعی که اطلاعات لازم را در اختیار پایگاه خبری «العهد» قرار داده‌اند، فرانسه به همراه آمریکا قصد دارد یک منطقه خودمختار کردنشین در حد فاصل عراق، سوریه و ترکیه ایجاد کند.

ایسنا نیز به نقل از خبرگزاری «نووستی» گزارش داد، «غریب حسو» نماینده حزب دموکراتیک سوریه اعلام کرد که شهر رقه باید پس از آزادسازی، به طور خودکار به دولت فدرال دموکراتیک بپیوندد و این دولت را نیز کردها در شمال سوریه ایجاد خواهند کرد.
وی گفت نیروهای کرد و هم‌پیمانان آن (مثل آمریکا و فرانسه) پس از اقدامات مقدماتی، از چند جهت وارد شهر رقه خواهند شد.
این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند که آمریکا صرفا به دنبال حضور در عملیات آزادسازی رقه است و می‌خواهد از این مشارکت خود، استفاده‌های دیگری ببرد.

سی ان ان به نقل از "پیتر کوک" سخنگوی پنتاگون مدعی شد، مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه مشخص و آشکار است و طبق دستورالعمل آنان نمیتوانند (در عملیات) فرماندهی کنند ولی می توانند از خودشان دفاع کنند و باید در موقعیتی قرار داشته باشند که مشورت و کمک مطلوب را به نیروها بدهند.

این خبرها چند روز پس از افشای سفر محرمانه فرمانده عملیات مرکزی آمریکا به پادگانی در شمال سوریه منتشر شده است. وی در آن سفر از نیروهای آمریکایی که در حال آموزش گروه های مسلح در سوریه هستند، بازدید کرد.

درحالیکه آمریکا مدعی است در حال آموزش این گروه ها برای مقابله با داعش است، کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و این گروه تروریستی با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها