کد خبر: ۳۷۷۸۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
نخست وزیر روسیه به وزرای کابینه اش دستور داده است تا پیش نویس طرح مربوط به تمدید تحریم‌های تلافی‌جویانه مسکو تا پایان ۲۰۱۷ میلادی را ارائه کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه در نشستی با اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان این کشور تاکید کرد: من به دولت دستور داده ام تا طرح پیشنهادی مربوط به تمدید تدابیر تلافی جویانه را تا پایان سال 2017 میلادی، ارائه کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمدید ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی، به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در روسیه این اجازه را خواهد داد تا سرمایه گذاری بلندمدتی را انجام دهند.

روسیه در واکنش به تحریمهای غرب، واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از بسیاری از کشورهای غربی در سال 2014 میلادی ممنوع اعلام کرد. در سال 2015 میلادی نیز روسیه این تحریمها را علیه ترکیه نیز اعمال کرد.

روسیه بر این باور است که اعمال تحریمهای تلافی جویانه علیه غرب، موجب تقویت شرکتهای کشاورزی این کشو خواهد شد و به آنها کمک خواهد کرد تا نیازهای مصرف کنندگان روسی را بدون توجه به شرکتهای اروپایی تامین کنند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز پنجشنبه در نشست گروه 7 در ژاپن تاکید کرد که هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره لغو تحریمهای روسیه صحبت کنیم.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز تاکید کرد: توافق برای تمدید تحریمها علیه روسیه سخت تر شده چرا که مخالفت ها از سوی برخی کشورهای اتحادیه اروپا رو به افزایش است.

اعتبار تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه 31 جولای پایان خواهد یافت. تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه در جولای 2014 میلادی به مدت یکسال اعلام شد و بار دیگر در سال 2015 میلادی، تمدید شده است. این تحریمها به بهانه اقدامات روسیه در اوکراین اعمال شده است.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها