أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۹۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
معاملات بازارهاي مالي در اولين روز كاري مجلس دهم با انباشت انتظارات و سردرگمي معامله‌گران نسبت به نتايج انتخابات رياست و هيأت رئيسه مجلس همراه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، معاملات بازارهاي مالي در اولين روز كاري مجلس دهم با انباشت انتظارات و سردرگمي معامله‌گران نسبت به نتايج انتخابات رياست و هيأت رئيسه مجلس همراه بود.

موكول شدن انتخاب رئيس مجلس به‌ روز يكشنبه نيز موجب افزايش ابهام در بازارها شد و در مجموع، در بازارهاي مالي، روند خاص و قابل اتكايي مشاهده نشد و همه فعالان به انتظار روزهاي بعد و اخبار آن نشستند. در معاملات امروز، بورس افت كرد، دلار به صعود ادامه داد و سكه افت كرد.

*بازگشت سايپا به بازار

مهم‌ترين خبر امروز تالار بورس، بازگشت سهم پرحاشيه سايپا پس از اعلام تعديل مثبت و شفاف‌سازي در مورد ميزان توليد و فروش در سال جديد بود. سايپا كه در كنار همه اخبار مثبت، آزاد شدن سهام جايزه خود را به‌ عنوان تهديدي در برابر خريداران مي‌ديد، با حجم معاملات 300 ميليون سهمي و با بازدهي منفي 13 درصدي بازگشايي شد كه به‌زعم حاضرين در تالار اصفهان، فشار فروش تازه سهم به‌خوبي كنترل شود.

در ساير گروه‌ها ازجمله گروه فولادي نيز تقاضاي مناسبي در سهم‌هاي كوچك‌تري نظير ارفع مشاهده شد اما فولاد مباركه بازهم نسبت به‌ روز قبل منفي بود و حجم معاملات آن نيز در قياس با روزهاي قبل كمتر شد.

يكي از كارگزاران حاضر در تالار اصفهان در مورد نحوه معاملات فولاد مباركه به خبرنگار فارس گفت: فولاد مباركه باوجود اعلام تعديل مثبت سود، رشد قيمت فروش محصولات و معامله احتمالي فولاد هرمزگان ظرفيت‌هاي زيادي براي رشد بيشتر داشت اما آزاد شدن سهام ناشي از افزايش سرمايه شركت موجب ايجاد فشار در سمت عرضه و كاهش قيمت شده است و حتي طي هفته‌هاي اخير، حمايت مهم 130 توماني سهم نيز ازدست‌رفته است اما با نگاه به عوامل مثبت درون شركت ازجمله توسعه بازارهاي صادراتي، رشد بهره‌وري و رشد قيمت محصولات، به نظر نمي‌رسد نماد مذكور افت بيشتري را در پيش داشته باشد.

*كاهش قيمت آهن

كاهش 15 توماني قيمت ميلگرد و افت 3 تا 15 هزار توماني قيمت هر شاخه تيرآهن در حالي در معاملات امروز بازار آهن ثبت شد كه روز گذشته در پي بيانيه رئيس فدرال رزرو، بازار فلزات اساسي و نفت صعودي شده بود.

جنت يلن شب گذشته در بيانيه خود تأكيد كرد كه با توجه به آمارهاي اقتصادي موجود، در طي هفته‌هاي اخير احتمال افزايش نرخ بهره آمريكايي قوت گرفته است.

صحبت‌هاي يلن، شاخص دلار در بازارهاي جهاني را با كاهش مواجه و متعاقباً موجب رشد فلزات اساسي و نفت شد كه البته ميزاني از اين رشد در ساعات پاياني روز جمعه پس گرفته شد.

در ساير محصولات فلزي در بازار اصفهان نيز كاهش قيمت قابل‌مشاهده بود و قيمت ورق فولاد مباركه نيز به‌ طور متوسط 5 تومان افت به خود ديد.

*سكه در مرز يك‌ميليون تومان

افت 8 هزار توماني قيمت سكه نقدي موجب شد تا قيمت سكه در سطح رواني يك‌ميليون توماني قرار بگيرد. البته اين سطح در روز چهارشنبه يك‌بار به سمت پايين شكسته شده بود و به گفته معامله‌گران سكه، شكست مجدد آن، سكه را مستعد نزول بيشتر و ركودي شدن بازار خواهد كرد.

نيم‌سكه و ربع‌سكه نيز به ترتيب 512 و 274 هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند. در بازار آتي نيز، كليه سررسيدها بين 10 تا 14 هزار تومان افت به خود ديدند كه در طي روزهاي اخير اين ميزان ريزش مشاهده نشده بود.

*يك تازي دلار در ميان بازارهاي مالي

دلار امروز به رشد روزهاي قبل خود ادامه داد و به مرز رواني 3 هزار و 500 توماني نزديك شد. با رشد امروز دلار و رسيدن به قيمت 3 هزار 495 تومان، مجدداً پياده‌روهاي خيابان سپه اصفهان تحركات بيشتر معامله گران ارزي را به خود ديد.

در همين رابطه يكي از صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار كرد: دلار چند هفته در كانال 3 هزار و 450 توماني گرفتار بود و شكستن سقف اين كانال مجدداً خريداران را با بازار آشتي داد. اما همچنان همه منتظر نحوه رفتار قيمت در محدود 3 هزار و پانصد تومان هستند كه در صورت عبور، تقاضاي دلار را به‌صورت جهشي رشد خواهد داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها