أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۹۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
معاملات بازارهای مالی در اولین روز کاری مجلس دهم با انباشت انتظارات و سردرگمی معامله‌گران نسبت به نتایج انتخابات ریاست و هیأت رئیسه مجلس همراه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، معاملات بازارهای مالی در اولین روز کاری مجلس دهم با انباشت انتظارات و سردرگمی معامله‌گران نسبت به نتایج انتخابات ریاست و هیأت رئیسه مجلس همراه بود.

موکول شدن انتخاب رئیس مجلس به‌ روز یکشنبه نیز موجب افزایش ابهام در بازارها شد و در مجموع، در بازارهای مالی، روند خاص و قابل اتکایی مشاهده نشد و همه فعالان به انتظار روزهای بعد و اخبار آن نشستند. در معاملات امروز، بورس افت کرد، دلار به صعود ادامه داد و سکه افت کرد.

*بازگشت سایپا به بازار

مهم‌ترین خبر امروز تالار بورس، بازگشت سهم پرحاشیه سایپا پس از اعلام تعدیل مثبت و شفاف‌سازی در مورد میزان تولید و فروش در سال جدید بود. سایپا که در کنار همه اخبار مثبت، آزاد شدن سهام جایزه خود را به‌ عنوان تهدیدی در برابر خریداران می‌دید، با حجم معاملات 300 میلیون سهمی و با بازدهی منفی 13 درصدی بازگشایی شد که به‌زعم حاضرین در تالار اصفهان، فشار فروش تازه سهم به‌خوبی کنترل شود.

در سایر گروه‌ها ازجمله گروه فولادی نیز تقاضای مناسبی در سهم‌های کوچک‌تری نظیر ارفع مشاهده شد اما فولاد مبارکه بازهم نسبت به‌ روز قبل منفی بود و حجم معاملات آن نیز در قیاس با روزهای قبل کمتر شد.

یکی از کارگزاران حاضر در تالار اصفهان در مورد نحوه معاملات فولاد مبارکه به خبرنگار فارس گفت: فولاد مبارکه باوجود اعلام تعدیل مثبت سود، رشد قیمت فروش محصولات و معامله احتمالی فولاد هرمزگان ظرفیت‌های زیادی برای رشد بیشتر داشت اما آزاد شدن سهام ناشی از افزایش سرمایه شرکت موجب ایجاد فشار در سمت عرضه و کاهش قیمت شده است و حتی طی هفته‌های اخیر، حمایت مهم 130 تومانی سهم نیز ازدست‌رفته است اما با نگاه به عوامل مثبت درون شرکت ازجمله توسعه بازارهای صادراتی، رشد بهره‌وری و رشد قیمت محصولات، به نظر نمی‌رسد نماد مذکور افت بیشتری را در پیش داشته باشد.

*کاهش قیمت آهن

کاهش 15 تومانی قیمت میلگرد و افت 3 تا 15 هزار تومانی قیمت هر شاخه تیرآهن در حالی در معاملات امروز بازار آهن ثبت شد که روز گذشته در پی بیانیه رئیس فدرال رزرو، بازار فلزات اساسی و نفت صعودی شده بود.

جنت یلن شب گذشته در بیانیه خود تأکید کرد که با توجه به آمارهای اقتصادی موجود، در طی هفته‌های اخیر احتمال افزایش نرخ بهره آمریکایی قوت گرفته است.

صحبت‌های یلن، شاخص دلار در بازارهای جهانی را با کاهش مواجه و متعاقباً موجب رشد فلزات اساسی و نفت شد که البته میزانی از این رشد در ساعات پایانی روز جمعه پس گرفته شد.

در سایر محصولات فلزی در بازار اصفهان نیز کاهش قیمت قابل‌مشاهده بود و قیمت ورق فولاد مبارکه نیز به‌ طور متوسط 5 تومان افت به خود دید.

*سکه در مرز یک‌میلیون تومان

افت 8 هزار تومانی قیمت سکه نقدی موجب شد تا قیمت سکه در سطح روانی یک‌میلیون تومانی قرار بگیرد. البته این سطح در روز چهارشنبه یک‌بار به سمت پایین شکسته شده بود و به گفته معامله‌گران سکه، شکست مجدد آن، سکه را مستعد نزول بیشتر و رکودی شدن بازار خواهد کرد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز به ترتیب 512 و 274 هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند. در بازار آتی نیز، کلیه سررسیدها بین 10 تا 14 هزار تومان افت به خود دیدند که در طی روزهای اخیر این میزان ریزش مشاهده نشده بود.

*یک تازی دلار در میان بازارهای مالی

دلار امروز به رشد روزهای قبل خود ادامه داد و به مرز روانی 3 هزار و 500 تومانی نزدیک شد. با رشد امروز دلار و رسیدن به قیمت 3 هزار 495 تومان، مجدداً پیاده‌روهای خیابان سپه اصفهان تحرکات بیشتر معامله گران ارزی را به خود دید.

در همین رابطه یکی از صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دلار چند هفته در کانال 3 هزار و 450 تومانی گرفتار بود و شکستن سقف این کانال مجدداً خریداران را با بازار آشتی داد. اما همچنان همه منتظر نحوه رفتار قیمت در محدود 3 هزار و پانصد تومان هستند که در صورت عبور، تقاضای دلار را به‌صورت جهشی رشد خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها