يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۰۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
شوره سر چگونه ایجاد می شود با چه راه و رو شهای درمانی می توانیم آن را برطرف کنیم شوره سر با چه مواد طبیعی قابل درمان خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، آیا شوره سر برای شما هم تبدیل به یک معضل شده است؟ از شامپوهای ضدشوره خسته شده‌اید؟ پس برای نابودی آن دانه‌های سفید آزاردهنده باید از شامپوی ضدشوره بگذرید و این درمان‌های خانگی را امتحان کنید.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید درمان‌های طبیعی شوره سر چه هستند!

1. روغن نارگیل

باید 3-5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی کف سرتان ماساژ دهید و آن را برای ساعتی بگذارید. سپس مانند مواقع عادی با شامپو بشویید. همچنین می‌توانید استفاده از شامپویی را امتحان کنید که حاوی روغن نارگیل باشد.

2. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا را روی کف سر ماساژ دهید. با انجام این کار از خاراندن سرتان جلوگیری می‌کنید زیرا آلوئه‌ورا خواص خنک‌کننده دارد.

3. رب پیاز

باید رب پیاز را روی کف سر بمالید و آن را یک ساعت به حال خود رها کنید. سپس آن را به صورت عادی و کامل بشویید. برای رهایی از بوی بد پیاز می‌توانید کمی لیموی تازه به موهایتان بزنید.

4. روغن درخت چای

طبق مطالعات، روغن درخت چای می‌تواند به بهبود شدت شوره‌ی سر کمک کند. فقط قطره‌های قابل توجهی روغن درخت چای را به شامپویتان اضافه کنید و به طور عادی آن را آب بکشید.

5. لیمو

اسیدیته‌ی موجود در لیمو به حفظ تعادل پی‌اچ کف سر کمک می‌کند که سبب جلوگیری از شوره می‌شود. دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را روی کف سرتان ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را باید به صورت روزانه تکرار کنید تا زمانی‌که شوره از بین برود.

6. جوش شیرین

موهایتان را خیس کنید و جوش شیرین را روی کف سر بمالید. موهایتان را آب بکشید اما نباید از شامپو استفاده کنید. جوش شیرین به کاهش قارچ‌هایی که باعث شوره می‌شوند کمک می‌کند.

7. سرکه‌ی سیب

یک چهارم آب و سرکه‌ی سیب را در یک بطری اسپری با یکدیگر ترکیب کنید و به کف سرتان بپاشید. سپس موهایتان را برای 15 دقیقه الی یک ساعت در حوله بپیچید. می‌توانید موهایتان را به صورت عادی بشویید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اسیدیته‌ی سرکه‌ی سیب از رشد قارچ و ایجاد شوره جلوگیری می‌کند.

8. موهایتان را هر روز بشویید

برای خلاص شدن از روغن اضافه‌ی موهایتان، باید آنها را هر روز بشویید. چربی اضافه‌ در موهایتان ممکن است دلیل رشد بیش از حد قارچ مالاسزیا باشد.

9. نمک

نمک را روی کف سرتان بپاشید، و آن را با ماساژ به موهایتان بزنید. زبری نمک در برداشتن دانه‌های شوره پیش از شامپو زدن موثر است.

10. سیر

سیر به دلیل خواص ضد قارچ‌اش، برای خلاصی از باکتری‌هایی که باعث شوره می‌شوند، بهترین است. سیر له شده را روی کف سر بمالید. برای جلوگیری از بو گرفتن موهایتان، می‌توانید سیر له شده را با عسل ترکیب کنید و به کف سرتان بمالید. سپس مثل همیشه آن را آب بکشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها