أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۰۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
پرویز مظلومی و مهدی رحمتی با کمک یکدیگر قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده اند. آیا امروز این تجربه موفق تکرار خواهد شد؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، امروز تمام نگاه‌ها به ورزشگاه نفت و گاز خرمشهر است و برگزاري بيست‌ونهمين فينال جام‌ حذفي فوتبال ايران.

استقلال و ذوب‌آهن بعد از دو تقابل در ليگ‌برتر اين‌بار در گام آخر رقابت‌هاي حذفي برابر يكديگر صف‌آرايي مي‌كنند در حالي كه هركدام‌شان انگيزه‌هاي خاص خود را براي رسيدن به پيروزي دارند.

پرويز در يك‌قدمي محبوبيت دوباره

استقلال تيمي كه در داربي‌هاي اين فصل چهره موفقي نداشت بعد از سوم شدن در ليگ‌برتر مي‌خواهد فصل فوتبالي را در كنار پرويز مظلومي با«جام» به اتمام برساند.

اين بهترين فرصت براي پرويز سوبله‌چوبله است تا دوباره محبوب هواداران استقلال شود.
استقلال شش مرتبه قهرمان جام‌حذفي شده و سه مرتبه در يك‌قدمي رسيدن به هدف ناكام مانده است.

آبي‌ها در دهمين فينال«حذفي» خود دنبال هفتمين جام هستند. استقلال اولين‌بار در سال57 هما را 2 بر صفر برد و قهرمان جام‌حذفي فوتبال ايران شد.

6فينال موفق آبي‌ها

استقلال در رقابت‌هايي كه اولين‌بار سال1355 برگزار شد، شش فينال موفق داشت. آبي‌ها بعد از شكست دادن هما در فينال سال1357، سال75 برق شيراز را با نتايج 2 بر صفر و 3 بر يك شكست دادند تا براي دومين‌بار جام‌حذفي را بالاي سر ببرند.

سال79 هت‌تريك استقلال در قهرماني جام‌حذفي با شكست 3 بر يك بهمن كامل شد. دو سال بعد قهرماني‌هاي آبي به عدد چهار رسيد. استقلال در دو بازي رفت و برگشت فجرسپاسي را 4 بر 3(2-2 و 2 بر يك) از پيش‌رو برداشت.

شيريني قهرماني استقلال در جام‌حذفي سال87 كم نبود. دوشنبه 27خرداد آن سال استقلال شكست يك بر صفر برابر داماش را در بازي دوم با پيروزي 3 بر صفر تعويض كرد، آن‌هم در شرايطي كه اميرآبادي(15)، جباري(95) و برهاني(99) گل‌هاي استقلال را به ثمر رساندند.

و بالاخره پنجشنبه 25 اسفندماه سال90 آخرين قهرماني آبي‌ها در جام‌حذفي به ثبت رسيد. استقلال با پرويز مظلومي در ضربات پنالتي 4 بر يك شاهين بوشهر را شكست داد در شرايطي كه قبل از آن در يك‌چهارم 3 بر صفر پرسپوليس را مغلوب كرده بود.

پرويز سوبله‌چوبله دقيقا چهار سال و دو ماه و دو هفته قبل با شكست دادن شاهين بوشهر روي درخشش مهدي رحمتي- در ضربات پنالتي- با استقلال قهرمان جام‌حذفي شد و اين از نظر روحي يك نقطه قوت براي آبي‌هاي پايتخت در ديدار امروز به حساب مي‌آيد.

بازي براي نشان دادن مجدد اعتبار

شايد ذوب‌آ‌هن حريف امروز استقلال بعد از شكست برابر العين در بازي برگشت مرحله حذفي ليگ قهرمانان هنوز در شوك به سر مي‌برد.

شايد هم شاگردان يحيي گل‌محمدي به يك بازگشت مجدد مي‌انديشند؛ بازگشت به فصلي جديد.

ذوب‌آهن قهرماني در ليگ‌برتر و حتي كسب سهميه حضور مجدد در ليگ قهرمانان آسيا را به‌خاطر درگيري با همين رقابت‌ها از دست داد. حالا شاگردان گل‌محمدي براي نشان دادن مجدد اعتبارشان مقابل استقلال به ميدان مي‌آيند و اين بزرگ‌ترين برگ برنده آنهاست.

شعله بر نفت جهت هت‌تريك در قهرماني

ذوب‌آهن تاكنون چهار مرتبه حضور در فينال جام‌هاي حذفي فوتبال ايران را تجربه كرده است. اين تيم فقط در فينال سال80 طعم شكست را چشيد و در مقابل سه فينال موفق را پشت‌سر گذاشت.

تنها باخت نصف‌جهاني‌ها يكشنبه 24تيرماه سال1380 در مواجه شدن با فجرسپاسي به ثبت رسيد.

آنها در دو بازي رفت و برگشت يك بر صفر و 2 بر يك مقابل رقيب شيرازي شكست خوردند تا در اولين فينال حذفي خود ناكام باشند.

ذوب‌آهن پس از آن در فينال‌ سال‌هاي82، 88 و 94 تيم‌هاي فجر(ضربات پنالتي)، راه‌آهن(5 بر 2) و نفت(3 بر يك) را شكست داد تا هت‌تريك قهرماني‌اش تكميل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها