أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۱۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
نشست دیدار عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور قضات نواحی ٣، ٥ و ١١ دادسرای تهران، روز شنبه 8 خرداد برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی داستانی تهران؛ نشست دیدار عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور قضات نواحی ٣، ٥ و ١١ دادسرای تهران، روز شنبه 8 خرداد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دادستان عمومی و انقلاب تهران، با اعلام اینکه طی یکسال اخیر حجم تبلیغات افراد، شرکت‌ها، بازیگران و ... در شبکه‌های خارج از کشور و معاند نظام افزایش یافته است، گفت: به اعلام ممنوعیت این تبلیغات توجه چندانی نشده است؛ به نحوی که باز هم مشاهده می‌شود افرادی به جای استفاده از ظرفیت‌های مناسب داخلی برای تبلیغات، از شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تحت تعقیب قرار گرفتن چند تهیه کننده ضد انقلاب خارج از کشور به لحاظ پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم خود در شبکه‌های ماهواره‌ای، به این افراد هشدار داد که مناسب است از ظرفیت‌های داخلی برای امر تبلیغات استفاده شود و اجازه ندهیم دست ما به سوی شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب دراز شود.

جعفری دولت‌آبادی اقدام دادستانی در تعقیب این افراد طی هفته اخیر را بر مبنای مجوز قانون خواند و هم‌چنین از نشر کلیپ‌ها و نماهنگ‌های مبتذل تهیه شده از طریق استودیوهای زیر زمینی در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب انتقاد کرد و از دستگیری هشت نفر از این افراد طی هفته اخیر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این آخرین دستگیری در این زمینه باشد.

وی افزود: ما با سرگرمی و شادی مردم مخالفتی نداریم و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه برنامه‌هایی دارد؛ اما دادستانی با پخش موسیقی‌های مبتذل و اقدامات خلاف قانون برخورد خواهد کرد.

دو دستورالعمل در دادستانی

جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین از تهیه دو دستورالعمل در دادستانی تهران خبر داد و در توضیح دستورالعمل نخست گفت: این دستورالعمل مربوط به رفع اختلاف پرونده‌ها بین نواحی دادسرای تهران است و در جهت تقسیم کار میان نواحی تدوین شده است.

وی افزود: این دستورالعمل با بیش از یک‌صد ساعت کار کارشناسی در سی ماده تدوین شده است و طی آن، وظایف نواحی عمومی و تخصصی به صورت دقیق احصا شده است.

جعفری دولت‌آبادی دستورالعمل دیگری که توسط دادستانی تهران تدوین شده را مربوط به "سیاست‌ها و برنامه‌های دادستانی تهران در سال 1395" اعلام کرد و ضمن تأکید بر چند نکته مهم این دستورالعمل، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما که در بخش سیاست‌ها طرح شده است، کاهش پرونده‌های وارده به دادسراها است.

پرونده برای مرگ دختر ۵ ساله در پارک

دادستان تهران هم‌چنین به ضرورت اقدامات پیشگیرانه از سوی سرپرستان نواحی تأکید کرد و با اشاره به حادثه مربوط به فوت دختر 5 ساله که به علت نقص فنی در پارکی در منطقه 15 شهرداری رخ داد، اظهار داشت: سرکشی به اماکن عمومی، پارک‌های بزرگ و اماکن تفریحی باید جزو برنامه‌های سرپرستان در راستای پیش‌گیری از وقوع جرم باشد و پرونده‌های مهم مانند فوت این دختر بچه، باید تحت نظارت سرپرست به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده فوت دختر بچه پنج ساله در پارک گفت: پرونده در دادسرای جنایی تحت رسیدگی است.

جعفری دولت‌آبادی خطاب به سرپرستان گفت: سرپرستان باید به اماکن عمومی، پارک‌های بزرگ و اماکن تفریحی سرکشی کنند تا از این مسائل پیش‌گیری شود تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با پرونده آتش سوزی در خیابان جمهوری که دی ماه سال ١٣٩٢ اتفاق افتاد، عنوان کرد: پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها