يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۲۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
هنوز ماجرای اغتشاشات فتنه 88 که توسط عده ای قدرت طلب که حاضر نشدند تن به ساده ترین قواعد دموکراسی داده و پیروزی کاندیدای رقیب خود را بپذیرند، در ذائقه مردم ایران باقی مانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بالاخره زنگ وزن کشی جریانات مدعی پیروزی در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی رسید و با آرائی که علی لاریجانی به دست آورد مشخص گردید مارش پیروزی که در سه ماه گذشته به صورت ممتد و "گوبلز وار" از سوی جریان اصلاحات یا همان "لیست امید" هر روز تکرار می شد بیشتر به یک طبل تو خالی شبیه بود تا صدای واقعی!

برخورد خشن و گاهی بی ادبانه برخی نمایندگان اصلاح طلب و رسانه های مجازی و کانال های تلگرامی آنها پس از جلسه امروز نشان داد که حتی خودشان نیز به دلیل موج تبلیغاتی باورشان شده بود که پیروز این میدان هستند و می توانند علی لاریجانی را از صدر مجلس به پایین کشیده و کاندیدای همیشه انصرافی خودرا به بالاترین صندلی بهارستان بفرستند.

اما در میانه همه اتفاقات امروز، رخدادی مشاهده شد که نباید از آن به سادگی عبور کرد. محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح طلبان برای ریاست مجلس بلافاصله پس از اعلام نتائج به سمت صندلی علی لاریجانی رفته و با پذیرش رای نمایندگان مردم، پیروزی رئیس موقت مجلس دهم را به وی تبریک گفت.

این اتفاق شاید مساله ای طبیعی باشد و کسی از آن برداشت خاصی نکند اما برای آنها که ماجراهای فتنه 88 و لگد نانجیبانه عده ای به قانون را هنوز از خاطر نبرده اند، رخ دادن این اتفاق هم تلخ بود و هم شیرین!

شیرین از این منظر که منسوبان به جریان اصلاح طلب به این حد از رشد عقلی سیاسی رسیده که باید از توهم اینکه همیشه باید پیروز میدان باشند وگرنه به جر‌زنی پرداخته و برای کشور و مردم و نظام هزینه تحمیل کنند، بیرون آمده و فهمیدند که "باخت" هم یک روی دیگر سکه انتخابات و محک زدن خود در عرصه سیاست می باشد.

اما تلخ از این منظر که هنوز ماجرای اغتشاشات فتنه 88 که توسط عده ای قدرت طلب که حاضر نشدند تن به ساده ترین قواعد دموکراسی داده و پیروزی کاندیدای رقیب خود را بپذیرند، در ذائقه مردم ایران باقی مانده است. از آن تلخ تر اینکه هنوز برخی منتسبان به این جریان گرچه در جلسات خصوصی به دروغ بزرگی که به مردم گفته اند، معترفند اما آنچنان جسارت و شجاعت پیدا نکرده اند که در مجامع عمومی عذرخواهی کنند و بدتر اینکه برای سران فتنه که با رافت نظام اسلامی تنها به محصور کردن آنها اکتفا شده است، اشک تمساح ریخته و به دنبال رهاسازی آنها از این حصر بدون اعتراف به جرم بزرگ خود دارند.

اگر آن روز هم کاندیدهای این جریان عدم پذیرش خود توسط مردم برای منصب ریاست جمهوری را پذیرفته و با لگد زدن به قانون،کشور را درگیر آشوبی 8 ماهه نکرده و مسبب تحمیل هزینه های کلان به مردم و نظام نمی شدند، امروز دیدن این صحنه بسیار معمولی و عادی از یک فرد منتسب به جریان اصلاح طلب این میزان مایه خرسندی نمی شد!



*کمال لطفی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۰۶:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
اگر منتخب سال 88 هم لاریجانی بود به او تبریک گفته می شد!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
باید نماینده ها میرختند تو خیابون شعار میدادن
سطل اتش میزدند شورش می کردند
چرا اینکار را نکردند خیلی بی ادبند
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها