يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۲۲۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
شاه اردن با صدور دستوری ٬ پارلمان این کشور را منحل و 'هانی الملقی ' را مامور تشکیل کابینه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر عبدالله دوم شاه اردن، طبق ماده سوم اصل 34 قانون اساسی این کشور٬ وی پارلمان را منحل کرده و انتخابات پارلمانی زود هنگام طبق قانون باید ظرف مدت چهار ماه برگزار شود.

براساس این گزارش ٬ شاه اردن 'هانی الملقی' را مامور تشکیل کابینه کرده است.

'عبدالنسور' نخست وزیر اردن به همراه دولت این کشور ٬ روز گذشته استعفای خود را به شاه اردن تقدیم کردند.

شاه اردن با این اقدام قصد دارد که زمینه را برای برگزاری یک انتخابات زود هنگام در این کشور فراهم کند.

برخی سیاستمداران اردنی گفته اند که دفتر پادشاهی اردن از ماه ها پیش به دلیل آنکه مجلس اردن اعتبار خود را از دست داده بود، انحلال مجلس را بررسی می کرد.

شورای وزیران اردن قرار است بزودی تاریخ برگزاری انتخابات مجلس این کشور را تعیین کند.

مجلس اردن 110 عضو دارد که از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها