يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۲۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
مرد 27ساله ای که در عصبانیت آنی، دست به چاقو برده و برای «هیچ» آدم کشته بود، صبح روز گذشته در بازسازی صحنه جنایت خود، گفت: فقط می توانم بگویم پشیمانم! من برای «هیچ» و تنها به خاطر یک اعتراض به جا، دستم به خون آلوده شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان، شب شانزدهم اردیبهشت، وقوع حادثه تلخی در بولوارشهیدرستمی مشهد، چشمان حیرت زده رهگذران را به آن سوی خیابان دوخت. ماجرای این جنایت تأسف بار از آن جا آغاز شد که موتورسوار 27ساله ای از سمت چهارراه محمدآباد به طرف چهارراه الغدیر و در خلاف جهت عبور وسایل نقلیه حرکت می کرد. او با بی اعتنایی از کنار عابران می گذشت، تا این که دسته موتورسیکلت وی به گوشه پیراهن جوان 22ساله ای گیر کرد که به همراه یکی از دوستانش در حال عبور از خیابان بود. در این لحظه جوان 22ساله به هونداسوار مغرور اعتراض کرد که چرا این گونه رانندگی می کنی!! موتورسوار نگاهی خشمگین به شهروند معترض انداخت و موتورسیکلت را چند متر بالاتر متوقف کرد و در حالی که چاقوی غرور را از جیبش بیرون می کشید، موتورسیکلت را روی جک گذاشت. او به سمت 2جوان عابر رفت و گفت: می توانم خلاف  جهت بروم، به شما چه مربوط است؟ اما هنوز پاسخی از طرف مقابل نشنیده بود که ناگهان برق تیغه چاقویش در تاریکی شب درخشید و ضربه ای به صورت کلنگی به سینه جوان 22ساله فرود آورد.

این گزارش حاکی است، در حالی که خون از سینه «داوود» بیرون می جهید و دوستش نیز حیران و هراسان سعی داشت به او کمک کند، ضارب مغرور، سوار بر موتورسیکلتش شد و از مقابل چشمان وحشت زده شهروندان و رهگذران گریخت.دقایقی بعد نیروهای اورژانس پیکر بی رمق مصدوم را به بیمارستان امدادی منتقل کردند اما این جوان جان خود را بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو از دست داد.

عقربه های ساعت حدود 22:20 شب را نشان می داد که مأموران کلانتری مصلای مشهد، ماجرای قتل عابرپیاده را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند و بدین ترتیب، با حضور شبانه قاضی «علی اکبر احمدی نژاد» در مرکز درمانی، تحقیقات قضایی درباره این جنایت تأسف بار آغاز شد.بررسی ها نشان می داد، جوان 22ساله تنها بر اثر ضربه چاقویی که به صورت کلنگی بر قفسه سینه اش وارد آمده، جان خود را از دست داده است، در حالی که شهروندان به خاطر رخ دادن لحظه ای این جنایت نتوانسته بودند شماره پلاک مخدوش موتورسیکلت را یادداشت کنند، بنابراین گروهی از مأموران انتظامی به فرماندهی سرهنگ علی بانژاد (سرکلانتر شرق مشهد) و با صدور دستورات ویژه قضایی، عملیات شناسایی ضارب را در دستورکار قرار دادند.ساعتی بعد، قاضی احمدی نژاد با حضور در محل وقوع جنایت، به تحقیق میدانی از شاهدان عینی این جنایت پرداخت که در نهایت مشخص شد، «هونداسوار ضارب» جوانی بین 24 تا 27ساله است که قدی کشیده و اندامی لاغر دارد و هنگام ارتکاب قتل، پیراهن سفید و شلوار لی به تن داشت.با به دست آمدن این سرنخ ها، قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دستور درج مشخصات ضارب در روزنامه خراسان را صادر کرد و این گونه بود که باز هم شهروندان به یاری پلیس و دستگاه قضایی شتافتند.

از سوی دیگر، نیز کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی که با نظارت مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده داشتند، با استفاده از منابع و مخبران محلی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد، فردی با مشخصات ذکر شده در روزنامه خراسان در منطقه بولوارطبرسی شمالی زندگی می کند اما شب ها به منزلش رفت و آمد ندارد.همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با دستور قاضی «احمدی نژاد» این منزل مسکونی را تحت نظر بگیرند. هنوز یک هفته از ماجرای این قتل سپری نشده بود که کارآگاهان با ردزنی های اطلاعاتی و در یک عملیات هماهنگ موفق شدند موتورسوار 27ساله را شناسایی و او را دستگیر کنند.

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که آثار ندامت و پشیمانی در چهره اش موج می زد، صبح روز گذشته در حالی که حلقه های آهنین قانون دستانش را می فشرد، در محل وقوع قتل، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت تا چگونگی وقوع این حادثه تلخ را تشریح کند.

ابتدا کارآگاه سلطانیان (افسر پرونده) خلاصه ای از اعترافات متهم در مراحل بازجویی و محتویات پرونده را عنوان کرد و سپس قاضی ویژه قتل عمد، با تفهیم مواد قانونی از ضارب 27ساله خواست مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بازگو کند.

«محسن. ص» (متهم) نیز با ابراز پشیمانی گفت: وقتی آن جوان ناشناس درباره چگونگی رانندگی به من اعتراض کرد، یک لحظه دچار  غرور و عصبانیت شدم و با چاقویی که در جیبم بود، ضربه ای به سینه اش زدم اما اصلا فکر نمی کردم که او با یک ضربه چاقو به قتل برسد.در ادامه بازسازی صحنه قتل نیز 2تن از شاهدان عینی این جنایت به بیان ماجرای قتل پرداختند و آن چه را دیده بودند، در حضور مقام قضایی اظهار داشتند.

سپس قاضی احمدی نژاد ختم بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد و بدین ترتیب ضارب مغرور که مدعی بود به خاطر هیچ آدم کشته است، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا این پرونده دیگر مراحل قانونی خود را طی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها