يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۳۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز، در ایام مذاکرات هسته ای نمایندگان کشورمان و گروه 1+5 که از اواسط کار تبدیل به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شد، یکی از مهم ترین استدلال های مطرح شده در تایید متون توافقات بدست آمده، مخالفت رژیم غاصب صهیونیستی با برجام و سایر ضمائم حقوقی آن بود.
 
حتی برخی از دیپلمات های حامی برجام، "مذاکره مستقیم ایران و آمریکا" را عامل "انزوای جهانی اسرائیل" و تبدیل ایران به متحد منطقه ای آمریکا به جای اسرائیل و عربستان ارزیابی کردند!
 
اکنون قریب به یک سال پس از امضای اوراق مذکور، مقامات آمریکایی فاش کرده اند که هزینه های کمپین تبلیغاتی انعقاد برجام را برادران راکفلر به صورت مستقیم از مسیر "صندوق راکفلرها" و غیر مستقیم از طریق اندیشکده های صهیونیستی همچون پلاشرز و پاگواش و لابی جی استریت پرداخت کرده اند.
 
جهان نیوز برای نخستین بار بخشی از اسناد مالی کمپین مذکور در حمایت از مذاکرات و تبلیغ مثبت به نفع برجام را در فاصله سال های 2015 و 2016 در اختیار مردم ایران قرار می دهد.
 
پرداختی های صندوق برادران راکفلر به "شورای ایرانیان آمریکایی"- نایاک- صندوق برنامه خلع سلاح پلاشرز و لابی صهیونیستی جی استریت، ذیل برنامه "صلح سازی" اعطا شده است. نایاک تنها در طول سال 2015، 70 هزار دلار بابت تبلیغات رسانه ای مذاکرات اعم از انتشار کتاب "از دست دادن دشمن؛ اوباما، ایران و میراث دیپلماسی" و مصاحبه با رسانه های مختلف با هدف تثبیت "ایران غیرهسته ای"، به صورت مستقیم از صندوق برادران راکفلر دریافت کرده است. البته هزینه برگزاری نشست "ایران غیرهسته ای" در تل آویو، با حضور روسای موساد و سخنرانی تریتا پارسی در "کنفرانس هرتزلیا"، جدای از ارقام دلاری مذکور، محاسبه شده است.
 
لابی جی استریت که هدف مهم معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت اسرائیل از طریق اجرای راهکار "دو دولت" – اسرائیلی،فلسطینی- را دنبال می کند، در دوره مذاکرات، 3 میلیون و 300 هزار دلار فقط برای کمپین رسانه ای به نفع برجام از راکفلرها دریافت کرده است. این در حالی است که راکفلرها سالانه کمک مالی قابل توجهی نیز به "آیپک"، لابی شماره یک صهیونیست ها در آمریکا می کنند و پیش خرید منورالفکرهای ایرانی و آمریکایی و صهیونیست به نفع برجام، تنها بخشی از خدمات آنها به دولت یهودی بوده است!
 
جنگ زرگری صهیونیست ها
 
با این احتساب به نظر می رسد بازی دو گانه "مخالف و موافق" دو لابی اصلی صهیونیست ها در آمریکا، صرفا با هدف توجیه دیپلمات ها و رسانه های ایرانی به روی پرده رفته است و از ابتدا نیز هدف صهیونیست ها از ایجاد فشار در جریان مذاکرات، تحمیل شروط بیشتر حقوقی به ایران در ذیل برجام بوده است، نه مخالفت با اصل مذاکرات یا توافق!
 
صندوق پلوشرز نیز برای دو هدف "کمپین رسانه ای برجام" و برنامه "پروژه ایران"، بیش از 2 میلیون و صدهزار دلار تنها در سال مذاکرات منتهی به برجام از راکفلرها دریافت کرده است. جالب توجه است که "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا در طول ایام مذاکرات و رئیس "شورای آتلانتیک" از اعضای هیئت مدیره صندوق پلاشرز است!
 
 
کل برنامه صندوق پلاشرز بر اساس مستندات منتشر شده در گزارش سال 2015 در سایت صندوق بر گمانه جالب توجه "خلع سلاح ایران هسته ای" و جلوگیری از "جنگ هسته ای" استوار شده و در لیست مدیران و مشاوران آن اسامی افرادی همچون ویلیام پری، مدیر برنامه هسته ای وزارت دفاع آمریکا، رئیس موسسه خلع سلاح پاگواش، ویلیام کوهن وزیر دفاع آمریکا در دوره بیل کلینتون، مدیر برنامه "علم و امنیت دانشگاه پرینستون" که موسویان دیپلمات اسبق ایرانی نیز به واسطه آن 70 هزار دلار از راکفلرها برای تبلیغ برجام دریافت کرده، به چشم می خورد.
 
در گزارش سالیانه صندوق پلاشرز، هزینه های حضور دائم اعضای نایاک- مجموعه تریتا پارسی- در وین و لوزان و اقامت در محل برگزاری مذاکرات با چک های چند هزار دلاری پرداخت شده است. جالب اینجاست  که "موسسه خلع سلاح پلاشرز"، چک حضور تریتا پارسی، رضا مرعشی، هومن مجد و باقی عناصر نفوذی نایاک را پرداخت کرده اما افراد مذکور بیشتر اوقات خود را در اقامتگاه خصوصی و با درجه امنیتی حداکثری دیپلمات های ایرانی گذراندند و در نقش مشاوران مورد اعتماد تیم مذاکره کننده کشورمان ظاهر شدند!
 
همچنین در چند کمک هزینه دیگر در سال 2015 نایاک بیش از  245 هزار دلار بابت "جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای" و راضی ساختن کشورمان به پروسه مبادله "ذخایر هسته ای" از صندوق پلاشرز پول دریافت کرده است!  
 
 
 
جرج سوروس صهیونیست نیز از حامیان مالی درجه یک همه مراکز وابسته به صندوق پلاشرز و صندوق برادران راکفلر است که در برنامه هسته ای ایران همچون سهامدارانی سیاسی به تجارت پرداخته اند و اکنون در جشنی بزرگ تحت عنوان "تاریخ سازی دیپلماسی آمریکایی"، مدعی کلاه گذاری حقوقی بر سر دیپلمات های ایرانی با استفاده از قدرت چانه زنی و هزینه کرد رسانه ای و تبلیغاتی هنگفت هستند.
 
 
برجام چند؟!
 
اکنون سوال اصلی این ماجرای نه چندان پیچیده را مبلغان و دفاع کنندگان از متن "برجام" با استدلال "نارضایتی اسرائیل" از توافق ایران و آمریکا باید پاسخ دهند، چرا که "نگارش تاریخی" جریان مذاکرات تیم ایران و 1+5 در کشورمان هنوز آغاز نشده و روند "محرمانه سازی" کماکان پابرجاست!
 
اگر حقیقتا اسرائیل با مذاکرات ایران و آمریکا و توافقات در پی آن از جمله اسناد لوزان و برجام مخالف بوده به چه جهت مهم ترین بنیانگذاران و حامیان و پرورش دهندگان صهیونیسم و نظم نوین صهیونیستی در جهان هزینه هنگفت کمپین تبلیغاتی و برنامه ریزی سیاسی به نفع حصول چنین هدفی را به دوش کشیده اند؟!
 
پیش از این نیز راکفلرها، دقیقا پس از به ثمر رسیدن برجام با ارائه اسنادی توسط استفان هاینز، مدیرعامل صندوق برادران راکفلر، مدعی شدند، توافق مذکور حاصل 10 سال سرمایه گذاری آنها بر برخی از مشهورترین دیپلمات های ایرانی است و کمپین سازش ایران و آمریکا و اسرائیل، قریب به یک میلیارد دلار برای آنها هزینه در پی داشته است. اظهارات استفان هاینز علی رغم تبلیغات وسیع رسانه های جهانی بر آن هرگز از سوی دیپلمات هایی که نام آنها در اسناد هاینز فاش شده بود، تکذیب نشد!
 
این حق ملت ایران است که در برابر فضاسازی گسترده تیم "کمپین ایران" و "پروژه ایران" راکفلرهای صهیونیست، بدانند چرا حامیان دیپلماسی برجامی دولت یازدهم اعم از حسین موسویان و تریتا پارسی و غیره ریزه خوار سفره راکفلر- سوروس از آب درآمده اند و مهم تر این که چرا در برابر اسناد مالی و ادعاهای آمریکایی ها، طرف ایرانی "سکوت" اختیار کرده است؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها