أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۳۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
حسن رحیم‌پور ازغدی: اخلاص در عمل و جدیّت در نظم و برنامه‌ریزی از ویژگی نهادهای خودجوش فرهنگی و انقلابی می‌باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ عصر روز گذشته (یکشنبه 9 خرداد ماه) نشست بصیرتی با موضوع نقش مجموعه‌های خودجوش فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با حضور حسن رحیم پور ازغدی نظریه‌پرداز و از اعضای حقیقی شواری عالی انقلاب فرهنگی در جمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کانون دانش‌پژوهان نخبه منطقه نازی‌آباد برگزار شد.

حسن رحیم پور ازغدی گفت: مجموعه‌های خودجوش فرهنگی و انقلابی که دور هم جمع می‌شوند با نظم مردمی و مسجدی  که در کارهایشان وجود دارد، رکوردهای بزرگ کشوری و جهانی را می‌شکنند که بسیاری از نهادهای رسمی با وجود قوانین و بودجه‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کند، نمی‌توانند چنین کاری کنند.

از چهار یا پنج حلقه فعالیت مسجدی بچه‌های نازی آباد و جنوب شهر تهران، بالای 80 مدال ملی و جهانی در رشته‌های ریاضیات و فیزیک به دست می‌آید. اینها خود از معجزات فعالیتهای خود جوش علمی- دینی است. این نشان دهنده این است که با مساجد چه کارهای بزرگی می‌توان انجام داد، هم در عرصه فرهنگ‌سازی دینی و هم در عرصه علمی، سیاسی و جهادی، هم جهاد نظامی همچون فعالیتهای بسیج که هسته‌های اصلی جنگ و دفاع مقدس بودند و هم جهادهای اقتصادی و فعالیتهای سازندگی که در سالهای اول جنگ بنیاد این فعالیتهای سازندگی از مساجد شروع شد.
 

تنها محلی که با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط دارد، مسجد است

وی افزود: تنها محلی که با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط دارد، مسجد است. هم محل عبادت به معنای اخص و هم  محلی برای تعلیم و تربیت به معنای کادرسازی، فرهنگ سازی، پایگاه جهاد و مبارزه، پایگاه ارتباط اجتماعی، قلب تپنده‌ای که خانه‌ها و خانواده‌ها را در یک جمع ایمانی به هم نزدیک می‌کند و هم در نمونه‌های مجموعه شما یک نبض تپنده علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی و جهانی است. اینها ظرفیت عظیم مفهوم عبادت اسلامی و مسجد ما را نشان می دهد. «حلقه‌های خودجوش» که به کار می‌رود در مقابل نهادهای رسمی دولت و بین الملل است. مجموعه‌های خودجوش انقلابی- مردمی با محوریت مسجد دارای دو بعد برجسته ایمان و خلاقیت هستند. قرار دادن سازمان و خلاقیت در کنار یکدیگر کار سختی است.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در جمع‌های انقلابی مکتبی که هنوز ساختار آنها فرم نگرفته‌اند، هم دارای شجاعت بیشتر هستند و ریسک‌های زیادی می‌کنند و هم خلاقیت بیشتری دارند و دارای احساس مسئولیت هستند. شما نخبگان که دارای مدالهای علمی هستید اگر ارتباط معنوی با مسجد هم داشته باشید می‌توانید کارهای بزرگی انجام دهید، همچون شهید شهریاری که یک فرد مسجدی و هیئتی بود که نفر اول فیزیک جهان است.

مذهب را متهم به علمی نبودن می‌کنند

وی ادامه داد: همه جای دنیا مذهب در نقطه مقابل علم تعریف می‌شود، یعنی مذهب علمی نیست و علم نیز سکولار است. از چند کانون علمی و مسجدی بدست آمدن 80 مدال علمی و جهانی، کار بزرگی است و این یک انقلاب علمی است و  این دگم قدیمی و خطرناک استعمار را می‌شکند و همین فعالیتها شروع تمدن سازی جدید است. مسجد با علم و مذهب با پیشرفت باید ارتباط داشته باشند، از این نقطه است که علم تعریف دینی و مذهبی پیدا می‌کند، تمدن اسلامی ساخته می‌شود و دنیا از این اتفاق الهام می‌گیرد. بخاطر همین است که می‌گویم برای انجام این کارها وجود چند نفر با اخلاص در عمل و جدیت در نظم و برنامه ریزی که از ویژگی نهادهای خودجوش فرهنگی و انقلابی می‌باشد، کافی است.

ازغدی اذعان کرد: در همه جای دنیا مرسوم است که فقط بچه‌های پولدار در بهترین دانشگاه‌ها درس می‌خوانند و به مدارج بالای علمی می‌رسند اما انقلاب اسلامی و فعالیت شما بچه‌های پایین شهر این باور غلط را نیز شکست. البته باید این را در نظر داشت که بچه‌های خانواده‌های فقیر و ثروتمند هر یک به شکل مختلفی در محرومیت هستند.

نظریه‌پرداز جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) گفت: همه غرب‌زدگی‌ها از ظلم است و انسانهای غرق در غرب‌زدگی، غرق در ظلم و تاریکی هستند. ما را عاشق غرب کردند و کاری کردند از خودمان ناامید بشویم. دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که بتواند مشکلات جامعه خود را حل کند.

ازغدی در پایان اضافه کرد: از پایگاه مسجد با روح علمی- مذهبی، شاگرد اول و از مناطف جنوب تهران بودن و کسب مدالهای ملی و جهانی، انقلاب فرهنگی است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها