أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۴۱۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۵     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
به نوشته ولتر نت، عربستان سعودی در حال ساخت سفارت در تل‎آویو است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه تحليلی «ولتر نت»، رژیم سلطنتی عربستان سعودی ساخت یک سفارتخانه عظیم را در اسرائیل آغاز کرده است. به دلیل اخراج دسته جمعی فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1984 (روز نکبت،) این دو رژیم به طور رسمی مناسبات دیپلماتیک ندارند.

با این وجود، «پیمان کوئینسی،» که در سال 1945 میلادی بین رزولت رئیس جمهور وقت آمریکا و عبدالعزیز پادشاه عربستان به امضا رسید، تصریح می کند رژیم سعودی مخالف اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها نیست. این پیمان در سال 2005 با امضای بوش و ملک فهد تمدید شد.

این تنها آمریکا نبود که در جنگ بین رژیم صهیونیستی و غزه (از سپتامبر 2008 تا ژانویه 2009) از اسرائیل حمایت می‌کرد؛ بلکه عربستان نیز حامی بزرگ اسرائیل در کشتار مردم غزه بود. این حمله در میان صهیونیست‌ها به «عملیات سرب گداخته» موسوم است.

این بهبود روابط میان اسرائیل و عربستان، پایانی بر «دکترین پیرامون» است. دکترین پیرامون (به انگلیسی: Periphery doctrine)، بر این پایه استوار بود که اسرائیل بایستی با ممالک غیر عرب در منطقه، روابط محکم و دوستانه برقرار کرده تا در مقابله با خطر اعراب، موازنه قدرت حاصل شود.

در حال حاضر، این دو رژیم در جنگ با یمن در یک جبهه قرار دارند. مرکز فرماندهی این جنگ نیز در مکانی ناشناخته در سومالی لند (منطقه ای خودمختار در شمال سومالی) واقع است. آنها در حال برنامه ریزی برای حمله به ذخایر نفتی یمن و منطقه شاخ آفریقا و استثمار این ذخایر هستند.

در پایان این مطلب آمده است: ملک سلمان، پادشاه سعودی، شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز را به عنوان سفیر آتی این رژیم در اسرائیل منصوب کرده است.
عربستان در تل‌آوبو سفارت می‌سازد / سفیر سعودی در اسراییل هم مشخص شد +عکس
ولید بن طلال در کنار همسر سابقش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
به ما چه مربوطه خودشان میدانند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها