يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۴۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
یک کارشناس در مصاحبه با شبکه الجزیره از حضور فرمانده نیروی قدس در عملیات آزادسازی شهر فلوجه عراق دفاع کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن هانی‌زاده سردبیر سابق خبرگزاری مهر، به تازگی در مصاحبه با شبکه الجزیره که حضور قاسم سلیمانی را در نبردهای فلوجه نشانه طایفه ای بودن این نبردها دانست گفت: واقعیت آن است که ژنرال قاسم سلیمانی در خط مقدم نبردها در فلوجه حضور داشت زیرا ژنرال های عرب در کلوپ های شبانه لاس وگاس، پاریس و لندن حضور دارند.  

ایران اهداف طایفه ای ندارد

ژنرال قاسم سلیمانی جان خود را برای کمک به عشایر سنی در فلوجه در کف دست گرفته است تا همه اتهامات درباره اهداف طایفه ای ایران یا بسیج مردمی عراق را رد کند. فلوجه از بیش از دو سال پیش در اشغال است اما هیچ صدای عربی یا ژنرال عربی برای کمک به مردم فلوجه شنیده نشده است. زمانی که خلاء امنیتی یا تعلل امنیتی از طرف عرب ها در برابر اوضاع امنیتی عراق ایجاد می شود، ژنرال قاسم سلیمانی باید توانمندی و تجربه خود را در اختیار ملت عراق و نیروهای مسلح عراق قرار دهد تا فلوجه را آزاد کنند. من نمی گویم ژنرال سلیمانی برای اهالی فلوجه می جنگد بلکه می خواهد سر افعی را در فلوجه قطع کند، پیش از اینکه این افعی به طرف مرزهای ایران حرکت کند. ژنرال قاسم سلیمانی هیچ انگیزه طایفه ای ندارد.

محمد کریشان گوینده الجزیره گفت: اگر قاسم سلیمانی یک جوانمرد است با توجه به اینکه فرماندهان نظامی عرب در کلوپ های شبانه هستند، فلسطین سالهاست که در محاصره قرار دارد و عربها هم در این مورد مقصر هستند و کوتاهی کرده اند و همچنان در کلوپ های شبانه هستند چرا سلیمانی برای رفتن به آنجا داوطلب نمی شود؟ چرا قاسم سلیمانی که به نظر می رسد چه گوارای جدید است چرا به فلسطین نمی رود؟ چه چیزی باعث شده است در نبردهای عراق شرکت کند و از نظام بشار اسد حمایت کند، اما درباره دیگر مسایل جوانمردی نشان نمی دهد؟

کشورهای عربی در رقابت و ستیز !

هانی زاده گفت: من از همه فرماندهان عرب و همه عرب ها می خواهم تا ارتش هایی را (برای آزادسازی فلسطین) تشکیل دهند که در این صورت قاسم سلیمانی و افرادی همانند او پیشقراول چنین ارتش هایی برای آزادسازی قدس خواهند بود. جمهوری اسلامی ایران از رویکرد آزادسازی قدس پیروی می کند، اما عرب ها امروز درگیر مشکلات و رقابت های داخلی خود هستند و با یکدیگر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رقابت می کنند. بنابراین ابتدا باید جوانمردی عربی و سپس جوانمردی فارسی مطرح شود.

گوینده الجزیره گفت: سلیمانی فرمانده نیروی قدس است، اما ما او را در هیچ جایی که مرتبط با قدس باشد ندیده ایم، او یا در فلوجه یا سوریه است. البته این مسئله موضوع بحث ما نیست. آیا دیدارهای قاسم سلیمانی و نوری المالکی باعث تحریک احساسات افکار عمومی عرب که به سیاست های ایران معترض هستند، نمی شود ؟!

گفتنی است گوینده شبکه قطری الجزیره چند بار سخنان هانی زاده را در این مصاحبه قطع کرد و تهیه کننده این شبکه هم در نهایت با ایجاد مشکل فنی اجازه نداد هانی زاده به سئوال آخر گوینده و اتهامات او به ایران و سردار قاسم سلیمانی پاسخ دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها