يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۴۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
دادگاهی در مصر با صدور حکمی رهبر اخوان المسلمین و 35 عضو دیگر این گروه را به حبس ابد محکوم کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، مقام‌های قضایی مصر روز دوشنبه اعلام کردند محمد بدیع و 35 متهم دیگر در پرونده درگیری‌ها در شهر اسماعیلیه مجریم شناخته شدند.

دادگاه همچنین 48 نفر دیگر را به تحمل دوره‌های حبس سه تا 15 سال محکوم و 20 نفر را نیز تبرئه کرد..

در این درگیری که در ژوئیه 2013 رخ داد سه نفر کشته شدند.

دادستانی مصر اعلام کرد برهم زدن نظم و امنیت عمومی، قتل عمد و حمله به اشخاص و املاک عمومی از جمله اتهامات این افراد بوده است.

جنبش اخوان المسلمین از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه 2013 طی کودتای تحت فرماندهی عبدالفتاح سیسی، فرمانده وقت ارتش مصر، به شدت سرکوب شده است.

دادگاه‌های نظامی و عمومی مصر از آن زمان معترضان مخالف حکومت را که بیشترشان از حامیان اخوان المسلمین هستند، روانه زندان کرده‌اند.

بنا بر اعلام نهادهای حقوق بشری، در اقدامات سرکوبگرانه دولت سیسی بیش از هزار و 400 نفر کشته و حدود 22 هزار نفر زندانی شده‌اند.

به گفته این نهادها، صدها نفر نیز در محاکمه‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری بین المللی همچنین از احکام بسیار سنگین دادگاه‌های مصری به شدت انتقاد کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها