يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۴۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
بهترین نوع ترب، آن نوعی است که آبدار، نازک، تند،‌ طویل و کم‌ریشه باشد. این گیاه، لطیف‌کننده و تحلیل‌برنده ورم‌ها است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سلامت نیوز، بهترین نوع ترب، آن نوعی است که آبدار، نازک، تند،‌ طویل و کم‌ریشه باشد. این گیاه، لطیف‌کننده و تحلیل‌برنده ورم‌ها است.

البته ترب باعث ایجاد باد زیادی در بدن میشود و در کسانی که معده مرطوبی دارند، مانع از هضم غذا میگردد همچنین برای بواسیر، سل، سیاتیک، روماتیسم، سنگ مثانه و... مناسب محسوب می‌شود.

از امام حسین (ع) روایت است که «برگ آن پراکنده‌کننده باد، مغز آن مدر ادرار و ریشه آن از بین‌برنده بلغم است».
 
آشامیدن آب ترب پخته برای رفع سرفه مزمن و طولانی، و دفع اخلاط غلیظ سینه و غرغره آب پخته آن با سکنجبین برای خناق مفید است.
 
خوردن ۸ مثقال (تقریبا ۳۵ گرم) آب شاخه و برگ ترب با سکنجبین، برای خارج کردن سنگ مثانه موثر است.

البته این ترکیب برای سر و دندان و چشم و گلو مضر به حساب می آید. آب ترب سیاه نیز برای دفع اورات و سموم بدن بسیار مفید است. بیماران می‌توانند از ترب برای جلوگیری از شکل‌گیری سنگ مثانه استفاده کنند.
 
برای گرفتن آب ترب،‌ آن را ورقه‌ورقه کنید و روی هر ورق آن عسل بریزید، و شب تا صبح در صافی بگذارید تا آب آن در ظرف زیرین بچکد و کشیده شود.

همچنین ترب سرشار از ویتامین C می‌باشد برای همین هم با خستگی مقابله می‌کند. می‌توانید به کودکان بالای سه سال شربت ترب سیاه بدهید تا خستگی گذرای آن‌ها از بین برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها