يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۸۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
یک منتقد سینما گفت: : شواهد نشان می‌دهد که امور سینمای امروز در دولت یازدهم از دفتر سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات اداره می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، امیرحسین جوانشیر مسئول ستاد تبلیغاتی شمال تهران حسن روحانی و منتقد سینما، در خصوص شرایط فعلی سینمای ایران اظهار داشت: سیاست گذاری ها و ریل گذاری هایی که امروز توسط دولت یازدهم در عرصه فرهنگ شاهد آن هستیم در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه امروز باید فرهنگ و هنر ما الهام گرفته از ارزش های انقلاب باشد، افزود: متاسفانه شاهد تولید آثاری هستیم که با ارزش ها فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه فیلم هایی نظیر 50 کیلو آلبالو نماد سیاست های فرهنگی دولت یازدهم است، بیان کرد: تولید این آثار پیامی جز تشویش اذهان عمومی، دادن پیام های غیر اخلاقی و مشکوک سیاسی  به مخاطبین ندارد.

این منتقد سینما در ادامه خاطر نشان کرد: سال 57 انقلابی در ایران رخ داد که به تبع آن شاهد تغییراتی در عرصه  های حکومتی کشور بوده ایم ولی متاسفانه در حوزه سینما این تغییرات به طور ملموس اتفاق نیافتاد.

جوانشیر با بیان اینکه  هنوز برای سینمای انقلاب کادر سازی نشده است، اظهار داشت: مافیای سینما که قبل از انقلاب مشغول فعالیت در این عرصه  بوده اند هنوز کار را در دست دارند و نمی‌گذارند بچه های ارزشی وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از حوادث سال 88 شاهد تولد جوانانی بودیم که به ندای این عمار رهبری لبیک گفتند، تصریح کرد: این فضای به وجود آمده نیز محدود بود و پس از 4 دهه از انقلاب اسلامی سینماگر انقلابی تربیت نکرده ایم.

وی ادامه داد: مافیای سینمای ایران در مرکزی بنام خانه سینما فعالیت می‌کنند و کسانی هستند که با ارزشها فاصله  دارند و این افراد اجازه سازماندهی سینما را تا امروز در شرایط مختلف نداده اند.

جوانشیر با بیان اینکه در سال 88 و 89 دولت قبل سعی در سازماندهی خانه سینما داشت ولی این افراد اجازه این کار را ندادند، گفت: در فتنه 88 شاهد بودیم از بنیاد سینمای فارابی مینی بوس و اتوبوس می‌گذاشتند تا برخی هنرمندان در اغتشاشات شرکت کنند.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه خانه سینما سدی برای درست شدن فرهنگ ایران است، بیان داشت: هدایت جشنواره ها و گردهمایی های هنری توسط این گروه هدایت می‌شود که عملکرد آن ها مشخص است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب سیاست های وزارت ارشاد دولت یازدهم اضافه کرد: وقتی در سال 92 و در ستاد آقای روحانی مشغول فعالیت بودیم وعده ها و رسالت های فرهنگی که خود ایشان یا اطرافیانش به ما می‌گفتند با امروز 180 درجه متفاوت است.

جوانشیر ادامه داد: سیاست های فرهنگی دولت آقای روحانی به شدت بیمار و مریض است و متاسفانه به اسم اعتدال و عقلانیت چیزی جز افراطی گری را از خود به نمایش نگذاشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه سینما تمام امور دست اصلاح طلبان افراطی است، گفت: شواهد نشان می‌دهد که امور سینمای امروز در دولت یازدهم از دفتر رییس دولت اصلاحات اداره می‌شود.

این منتقد سینما با اشاره به حضور فردی در بنیاد سینمای فارابی کشور افزود: این فرد توسط رییس دولت اصلاحات به سینمای ایران تحمیل شده و امروز یکی از لیدرهای مافیای سینمای ایران است.

جوانشیر بیان داشت: سیاه نمایی از عمده مسائلی است که توسط مافیای سینمای ایران در تولید آثار دیده شده و نمونه های آن را در جشنواره های متفاوت شاهد هستیم.

این منتقد سینما با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در خصوص حمایت از فیلم های ارزشی نزدیک به صفر است، ادامه داد: وقتی یک دیپلمات که سابقه رسانه ای هم نداشته را به عنوان رییس تخصصی ترین سازمان سینمایی ایران می‌گذارند با ارتباطاتی که با مشاور فرهنگی رییس جمهور داشته، شاهد تولید آثاری هستیم که در شان انقلاب اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه مافیای قدرت فرهنگی در دولت آقای روحانی این شخص را به وزیر ارشاد معرفی کرده اند، بیان کرد: عملکرد این افراد نشان می‌دهد که گل به خودی زده و در زمین اصلاح طلبان افراطی بازی کرده و جاده صاف کن مشارکتی ها هستند.

جوانشیر با اشاره به مجوز سازمان سینمایی به فیلم هایی نظیر 50 کیلو البالو، اضافه کرد: افرادی که کار را در دست دارند به راحتی با مبانی اخلاقی جامعه بازی می کنند و این برای بار اول است که وزیر ارشاد از ارائه مجوز به اثری اظهار پشیمانی می‌کند.

وی با بیان اینکه این خیانت های فرهنگی در دولت آقای روحانی رخ داده است، گفت: متاسفانه فضای سینمای ما دست افراد بسیار خطرناکی افتاده که عملا التزامی به انقلاب و اسلام نداشته و آثار آنها بزرگترین سند این مطلب است.

این منتقد سینما ادامه داد: اگر امروز در برابر این انحرافات ایستادگی نکنیم دو سال دیگر نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

جوانشیر با بیان اینکه مدیران فرهنگی دولت یازدهم دلداده فضای غرب هستند، خاطر نشان کرد: من دو بار از اقای مراد خوانی برای حضور در نمایشگاه فرزندان شهدا دعوت  کردم ولی هیچ استقبالی از دعوت ما نشد ولی امروز می‌بینیم که این افراد در چه مجالسی حضور پیدا می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه جشنواره ها و فستیوال های خارجی توسط صهیونیست ها اداره می‌شوند، افزود: مدیران این جشنواره ها با دید سیاسی یک اثر را انتخاب می‌کنند و در اکثر مواقع آثاری حائز برتری شده است که چهره ای سیاه از جامعه ایران را به دنیا نشاند می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به اسم اعتدال سر بچه های ارزشی و حزب اللهی را بریده اند، گفت: من خودم از مسئولین ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سال 92 بوده ام و پس از گذشت سه سال شاهد اصلاح طلبی افراطی در پوشش اعتدال هستیم.

جوانشیر ادامه داد: موسیقی، تئاتر، سینما و تمام مراکزی که متعلق به وزرات ارشاد است تماما به صورت مستفیم با غیر مستقیم از دفتر رییس دولت اصلاحات اداره می‌شنود.

وی با انتقاد از حضور محمد افریده به عنوان دبیر جشنواره روح الله  بیان کرد: فضای فرهنگی کشور ما در سایه عدم نظارت ارشاد به جایی می‌رسد که یک توهین کننده به امام به عنوان مسئول اجرایی جشنواره ای که مزین به نام امام خمینی(ره) است برگزیده می‌شود.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه تنها به کسانی که مانند مافیای خانه سینما فکر می‌کنند کار سپرده می‌شود، گفت: همین افراد کسانی هستند که وقتی سایت دفتر رئیس دولت اصلاحات را می‌بینیم در دیدارها با وی عکس انداخته و فضای فرهنگی را سیاسی میکنند.

وی با طرح این پرسش که به چه دلیل است که رخشان بنی اعتماد امروز زیاد مطرح است؟ و یا اینکه چرا دختر وی باید همان حرف های رئیس دولت اصلاحات را در کلیپ های تبلیغاتی اصلاح طلب ها بزند؟ بیان داشت: این افراد از نمونه کسانی هستند که باید دائم به انها کار سپرده شده و هر که با انها مخالف باشد بایکوت می‌گردد.

جوانشیر با بیان اینکه این دولت راه را برای اغتشاشگران سال 88 باز گذاشته است، افزود: تمام آثاری که امروز در عرصه فرهنگی شاهد آن هستیم برگرفته از همین سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های مدیران دولت یازدهم است.

وی با اشاره به اینکه عمارهای واقعی انقلاب باید دست به دست هم دهند تا در مقابل این جریان لیبرال و شبه روشتفکری ایستادگی کنند، بیان داشت: شخص رییس سازمان سینمایی ایران ریشه خود را فراموش کرده و امروز در زمین اصلاح طلب ها مانند یک لیبرال بازی می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها