أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۵۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
نتایج بررسی یک مؤسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که آمریکا جایگاه رقابتی‌ترین اقتصاد جهان را از دست داده و اکنون سوییس و هنگ‌کنگ رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان به شمار می‌روند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نتایج تازه‌ترین بررسی مرکز تحقیقاتی رقابت پذیری جهان موسوم به آی‌ام‌دی حاکی است که آمریکا جایگاه خود به‌عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد دنیا را از دست داده و اکنون هنگ‌کنگ و سوییس رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان به شمار می‌روند.

این گزارش افزود: پس از هنگ‌کنگ، سوییس و آمریکا نیز کشورهای سنگاپور، سوئد، دانمارک، ایرلند، هلند، نروژ و کانادا در بین ده اقتصاد رقابتی بزرگ جهان قرار گرفته‌اند.

آمریکا در سه سال گذشته به‌طور متوالی رقابتی‌ترین اقتصاد جهان بوده است. مرکز آی‌ام‌دی از سال 1989 میلادی تاکنون رتبه‌بندی سالیانه خود در زمینه رقابت اقتصادی کشورهای مختلف را منتشر می‌کند. بیش از 340 معیار و پارامتر مهم اقتصادی بر اساس 4 عامل اصلی یعنی عملکرد اقتصادی، بهره‌وری دولتی و کسب‌وکار و همین‌طور زیرساختها در این رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها