أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۵۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس جمهور:
رئیس جمهور از اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: باید سالانه یک میلیون نفر در کشور وارد بازار کار شوند و ما بنا داریم بیش از یک میلیون نفر را در آینده وارد بازار کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در نشست خبری که در پاویون فرودگاه ارومیه برگزار شد، در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر تشریح برنامه‌های دولت برای احیای صنعت استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کشور، 100 درصد تعطیل شده بودند، لذا این دولت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 65 درصد واحدهای تولیدی آذربایجان غربی راکد هستند که به واحدهای تولیدی که بتوانند با تسهیلات بانکی فعال شوند، تسهیلات اختصاص خواهیم داد.

* اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس جمهور افزود: برخی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به دلیل معوقات بانکی تعطیل هستند که این مشکل با تشکیل کمیته‌هایی در استان‌های کشور و ارائه وام‌ به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی موجبات فعال شدن این بنگاه‌های اقتصادی واحدهای تولیدی را فراهم می‌آورند.

در ادامه رئیس جمهور از تشکیل این کمیته در آذربایجان غربی در آینده خبر داد.

روحانی با اشاره به برنامه‌‌هایی برای کمک به صنعت کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: دولت در نظر دارد برای مضرات محصولات باغی و زراعی این استان وام اختصاص دهد، همچنین تسهیلاتی برای صنعت کشاورزی این استان به مبلغ 100 میلیارد تومان با 10 درصد بهره بانکی در آینده در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی بهره‌برداری از نمک دریاچه ارومیه، ادامه داد: وجود 6 میلیون تن نمک در این دریاچه منبع بسیار عظیمی برای این استان بوده و لازم است از این منبع عظیم به خوبی بهره برد.

* ضرورت اتصال ارومیه به راه‌ آهن

رئیس جمهور تأکید کرد: با توجه به ارائه نکاتی از سوی محیط زیست کشور مبنی بر طرح مسائلی در خصوص برداشت نمک این دریاچه طرحی در آینده آماده خواهد شد تا بتوان از نمک این دریاچه استفاده کرد.

وی اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین منابع آذربایجان غربی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، دریاچه ارومیه بوده، به همین منظور لازم است این دریاچه احیا شود.

روحانی وحدت و انسجام بین اقوام این استان، تنوع قومیتی و مهمان‌نوازی مردم را از جمله موارد مهم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی بر ضرورت اتصال ارومیه به راه‌ آهن تأکید کرد و افزود: اتصال ارومیه به راه‌‌آهن یک وسیله برای جذب گردشگری بوده و دولت تدبیر و امید در آینده این راه‌آهن را در ارومیه راه‌اندازی خواهد کرد.

رئیس جمهور توسعه فرودگاه‌ها، هتل‌ها و هموار کردن راه‌های مواصلاتی را از راه‌های جذب گردشگر در هر استانی عنوان و تصریح کرد: امید است در آینده نزدیک عوامل جذب گردشگر در این استان به وجود آید.

وی توسعه گردشگری را مهم‌ترین راهکار اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: اگر دنبال اشتغال هستیم باید بر فناوری‌های نوین تأکید داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه افزایش اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده به وجود آوریم.

* بیش از یک میلیون نفر در آینده وارد بازار کار می‌شوند

روحانی تأکید کرد: باید سالانه یک میلیون نفر در کشور وارد بازار کار شوند و ما بنا داریم بیش از یک میلیون نفر را در آینده وارد بازار کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال خالص در سال‌های گذشته نزدیک به صفر بوده است، افزود: امید است دولت تدبیر و امید امسال با برنامه‌ریزی به این رقم برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسأله گردشگری مسأله بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال است، افزود: امیدواریم صنعت گردشگری در آذربایجان غربی طی سال‌های آینده ارتقا یابد.

* تجهیز 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین

روحانی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بهترین شرایط امنیتی و ثبات در آذربایجان غربی بین مقامات قضایی این استان و ائمه جمعه برقرار است، به گونه‌ای شاهد  وحدت و هماهنگی بین تمام مسؤولان هستیم.

وی به همزیستی اقوام و ادیان مختلف در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: وحدت و انسجام بین مردم آذربایجان غربی در کشور مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور به ارائه گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه در مدت دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: مسأله احیای دریاچه ارومیه در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته و هم‌اکنون شاهد تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه هستیم.

وی به سطح تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 46 سانتی‌متر افزایش یافته است.

روحانی به افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد اشاره کرد و اذعان داشت: افتتاح این مجتمع از طرح‌های برتر در صنعت شمال غرب کشور است؛ زیرا این مجتمع سالانه 330 هزار تن پلی اتیلن تولید می‌کند و امید است خطوط تولید پایین‌دستی در این شهرستان نیز ایجاد شود.

رئیس جمهور بر ضرورت فروش محصولات این مجتمع به بازارهای خارجی تأکید کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند برای مردم آذربایجان غربی موثر باشد.

وی هدف خود از سفر به آذربایجان غربی را طرح مسائل مهم استان و توسعه اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: در این سفر طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی و آب سرمایه‌گذاری شده است و مقرر شده سرمایه‌گذاری در زمینه محیط زیست، آب و کشاورزی انجام شود.

وی تجهیز 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین را از جمله مصوبات این سفر در بخش کشاورزی اعلام و اضافه کرد: مقرر شده سال آینده 56 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن تجهیز شود که در این صورت تحول عظیمی را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

* اجرای 47 طرح با اعتبار 945 میلیارد تومان در آذربایجان غربی طی امسال

رئیس جمهور اظهار داشت: آذربایجان غربی از استان‌های استراتژیک کشور بوده و فعال شدن مرزهای این استان می‌تواند کمک قابل توجهی برای توسعه استان باشد.

وی از اجرای 47 طرح با اعتبار 945 میلیارد تومان در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها در ماه‌های آینده اجرایی خواهند شد.

روحانی اعلام کرد: اساس برنامه دولت طی سال گذشته افزایش صادرات بوده و در این زمینه جوایز صادراتی و تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان برتر در نظر گرفته شده است، بر این اساس صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفته است، به گونه‌ای که طی دو ماه اول امسال شاهد افزایش صادرات از ایران بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث صادرات باید به مسائل گمرکی، حمایت‌ها و مرزهای کشور توجه جدی داشته باشیم و این موضوع همانند زنجیره به هم وصل هستند و در این مدت طی قراردادهایی که با دیگر کشورها داشتم، سبب شده افزایش 30 درصدی صادرات محصولات ایران را شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش، در حالی‌ که آذربایجان غربی یکی از استان‌های محروم از نظر توسعه یافتگی محسوب می‌شود، سفر هیأت دولت به استان نیز نتوانست دردی از دردهای این استان دوا کند و تمام امیدهای مردم برای تصویب طرح‌هایی برای توسعه یافتگی استان آذربایجان غربی عملاً به ناامیدی ختم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
باید و شاید کار نمیشود کارخانه ها تعطیل است حقوق شاغلین چند ماه است عقب افتاده !!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها