أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۸۶۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که تاکنون هیچ خبری مبنی بر قصد ایران برای ساخت پایگاه موشکی در اقیلم کردستان عراق به گوشش نخورده و همسایگان ایران را از دخالت در این موضوع بر حذر داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی اظهاراتی از برنامه نسبت داده شده به ایران مبنی بر ساخت پایگاه موشکی در اقلیم کردستان عراق، ابراز بی اطلاعی کرد.

وی در عین حال مدعی شد که دولت ایران همواره سعی به اعمال نفوذ در عراق را داشته و بر لزوم هماهنگی دقیق تهران با بغداد و کسب تکلیف از مقامات عراقی تاکید کرد!

کربی ادامه داد: از برنامه ای که صحبتش به میان آمده اطلاعی ندارم و نخستین بار است که چنین مطلبی را می شنوم.

وی مدعی شد: اگر ایرانیها قصد درگیر شدن در عراق را دارند، آمریکا نمی خواهد هیچکس حتی همسایگان نزدیک به گونه ای در این مسئله دخالت کنند که بیش از پیش به آتش تنش های قومی دامن زده شود.

لازم به ذکر است که هفته گذشته رسانه عرب زبان «شرق الاوسط» مدعی شد تهران کار ساخت بزرگترین پایگاه موشکی خود را در خاک اقلیم کردستان عراق در نزدیکی مرز سوریه آغاز کرده است که هدف از آن دفاع از مرزهای ایدئولوژیک ایران عنوان می شود.

این در حالیست که «ناظم دباغ» نماینده‌ اقلیم کردستان عراق در ایران ضمن رد تاسیس هر گونه‌ پایگاه‌ نظامی از سوی ایران در اقلیم کردستان، در این خصوص گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و ایران هیچ پایگاه‌ نظامی در اقلیم بنا نکرده‌ است چون اساسا ما با ایران هم مرزیم و برای گسترش روابط با این کشور، نیازی به‌ اینگونه‌ اقدامات نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها