يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۹۰۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
صفحات و کانال هایی با نام فروش سئوالات امتحانات نهایی در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد که مدعی هستند سئوالات امتحانات نهایی دو ساعت پیش از آغاز امتحان به دست آنان می رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، امتحانات نهایی و هماهنگ سال ۹۵ حاشیه های زیادی همانند لو رفتن سئوالات و تجمع و اعتراضات دانش آموزان نسبت به سختی امتحانات را به همراه داشت.

کانال، گروه و صفحه های متعددی از اعتراض دانش آموزان در شبکه های مجازی راه اندازی شد که تجمعات دانش آموزان در آن جا ساماندهی می شود. جدا از کانال ها و گروه هایی که برای اعتراض به امتحانات نهایی راه اندازی شده اند، کانال هایی نیز با نام های فروش سوالات امتحانات نهایی در این میان به چشم می خورند که مدعی هستند سوالات امتحانات نهایی  دو ساعت پیش از آغاز امتحان به دست آنان می رسد.

کانال و صفحه هایی که سئوالات امتحانات نهایی را با مبلغ حداقل ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند و داوطلبانی که تمایل به خرید سئوالات لو رفته دارند باید با ریختن مبلغ از طریق کارت های شتاب اقدام کنند.

فروش تلگرامی سئوالات امتحانات نهایی +تصاویر

در این صفحات پیام هایی همچون «تنها پخش کننده اصلی خودمان هستیم و کسانی که سئوالات را از کانال دیگری می خرند عواقبش با خودشان هست»، «دوباره خبر بدی به دستم رسید که نشان می دهد که احتمال آمدن سئوالات به ۳۰ درصد رسیده که غیرقابل تحمل است و به تک تک شماها حق می دهم ناراحت شوید». «گول پیج های دیگر را نخورید، صبح بین ساعت ۶ تا۷:۳۰ اگر خبری شد در کانال گفته می شود»، «واسطه اول چهارم ما را سر کار گذاشته ولی الان در حال صحبت کردن با واسطه دوم حوزه هستم، انشاالله که بتونه فوقش تا فردا سئوال ها را تحویل دهد»، «قیمت سئوال ها هنوز مشخص نیست و این مسئله وابسته به واسطه ما در حوزه است ولی چیزی در حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد» « فقط سئوال داریم و پاسخنامه موجود نیست»، «طبق آخرین صحبت من با واسطه حوزه احتمال آمدن سئوال۹۰ درصد است ». «دوستان دیدید سئوالات ادبیات همونی بود که بهتون دادم و درست بود» آمده است.

یکی دیگر از نکاتی که در این کانال ها جالب توجه است، دعوت دانش آموزان به تجمع و اعتراضات است، در کنار ادعای فروش سئوالات، دانش آموزان را به شرکت در تجمعات و نترسیدن از اعتراضات دعوت می کنند.

فروش تلگرامی سئوالات امتحانات نهایی +تصاویر

در کنار این کانال ها، گروه های تلگرامی دانش آموزی نیز وجود دارد که روزانه بیش از هزاران پیام رد و بدل می شود و در میان پیام هایی که ارسال می کنند پیگیری خرید سئوالات نیز به چشم می خورد. و چه دختران و پسران سوم دبیرستانی که در حاشیه این اعتراضات از طریق شبکه های اجتماعی یا تجمعات با هم آشنا شده اند و در میان هزاران پیام بی محتوایی که به یکدیگر می دهند می توان پیگیری جدی دانش آموزان را برای خرید سئوالات و تجمعات دید.

در این ارتباط؛ عبدالرسول عمادی رئیس سنجش وزارت آموزش و پرورش به شدت لو رفتن سئوالات را تکذیب می کند و به خبرنگار مهر می گوید: این کانال ها و صفحات کاملا شیادی است و از شرایط زمان امتحانات دانش آموزان سوءاستفاده می کنند. امتحانات از ضریب امنیت بالایی برخوردار هستند و احتمال  لو رفتن سئوالات صفر است.

همچنین شائبه هایی مبنی بر لو رفتن سئوالات آمادگی دفاعی نیز وجود دارد. امتحانی که نهایی نیست و به صورت هماهنگ استانی برگزاری می شود و تنها نیمی از نمره آن به صورت کتبی بوده است.

در این باره نیز سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید می کند: با قاطعیت اعلام می کنم که سئوالات آمادگی دفاعی لو نرفته است و بحث هایی که مبنی بر لو رفتن این سئوالات در شبکه های اجتماعی وجود دارد، شایعه است و  برخی سایت ها نیز بر این شایعه دامن می زنند.

فروش تلگرامی سئوالات امتحانات نهایی +تصاویر

وی تصریح کرد: هیچ مستندی بر لو رفتن سئوالات امتحانی آمادگی دفاعی وجود ندارد.

ثقفی تصریح کرد: طبق قانون، امتحان داخلی هماهنگ استانی با تصمیم شورای عالی امتحانات اداره کل و مدیرکل آموزش و پرورش انجام می گیرد و شیوه امتحان گیری نیز با تصمیم این شورا صورت گرفته شده است.

همچنین رسول پاپایی معاون اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش به خبرنگار مهر می گوید: با توجه به فراگیر شدن شبکه اجتماعی و حضور پررنگ دانش آموزان و اولیا در این شبکه ها به ویژه در کانال های تلگرام، عده ای شیاد و فرصت طلب برگزاری امتحانات را فرصتی مناسب دیده اند که تحت عناوینی مانند فروش سئوالات نهایی با مبالغ زیاد دست به سودجویی و سوءاستفاده از امتحانات بزنند.

وی افزود: از آنجا که سئوالات امتحانات نهایی سراسری از ضریب امنیت بالایی برخوردار هستند کسانی که به هشدارهای مرکز اطلاع رسانی و مسئولان در خصوص عدم اعتماد به این گونه وعده ها و اخبار بی توجهی کرده اند مشاهده می کنند که وعده این کانال ها و شبکه های مجازی کذب و دروغ و جعلی بوده است.

وی تاکید کرد: به دانش آموزان و اولیا توصیه می شود با توجه به ضریب امنیتی بالای سئوالات نهایی سراسری، فریب شبکه های سودجو و فرصت طلب را نخورده و به وعده های کذب و اخبار این چنین اعتماد نکنند .آموزش و پرورش هم با توجه به فراوانی مخاطبان و تاثیرگذاری این دستگاه مهم از طریق مراجع ذی ربط با این متخلفان برخورد خواهد کرد.

پاپایی تصریح کرد: انتظار می رود اولیا و دانش آموزان هم از بازنشر این گونه اخبار کذب خودداری کنند و اصحاب رسانه ضمن آکاهی بخشی به جامعه مخاطبان در خصوص این گونه شیادی ها و فرصت طلبی ها در فضای مجازی به مدد آموزش و پرورش بیایند.

به هر روی؛ پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۵ حاشیه های زیادی را به همراه داشت ولی شک این حاشیه ها تا پایان امتحانات ادامه خواهد داشت و همچنان شاهد گسترش صفحه ها و کانال های مختلف و سودجو خواهیم بود که هدفی جز سوء استفاده از شرایط دانش آموزان ندارند. انتظار می رود حراست وزارت آموزش وپرورش و پلیس فتا جدی تر به این موضوع وارد شوند. تمام اطلاعات این افراد با شماره کارت و حساب هایی که در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند به راحتی قابل دسترس است که می توان با آنان برخورد کرد چراکه در حال حاضر تنها کسی که در این میان زیان مالی، علمی و روحی می بیند دانش آموز است که ممکن است در برخی از موارد جبران ناپذیر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
الهمدلله بلاخره با این مدارک مستدل حقه بازی مسئولین رو شد. ممنونیم تلگرام. الحمدلله دست حقه بازها روشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها