أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۹۱۲۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان بدر عراق و فرماندهان میدانی عملیات آزادسازی فلوجه با تأکید بر دستیابی نیروهای مشترک عراقی به موفقیت‌های بزرگ در پایان مرحله دوم این عملیات بر حفظ جان غیرنظامیان تأکید کردند.
به گزارش پایگاه 598، «هادی العامری»، دبیر کل سازمان بدر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اهتمام نیروهای مشترک عراقی به حفظ جان غیرنظامیان در جریان عملیات آزادسازی فلوجه اظهار داشت: اولویت نخست نیروهای عراقی فراهم کردن گذرگاه‌های امن برای خروج خانواده‌ها از فلوجه است.
 
وی افزود: ما از یک ماه پیش از خانواده‌های ساکن فلوجه خواستیم این شهر را ترک کنند اما با توجه به محاصره عده ای از آنها توسط داعش، یکسره کردن عملیات نظامی بدون حفظ جان غیرنظامیان، هرگز کفایت نمی‌کند.
 
العامری با اشاره به ادامه پیشروی نیروهای مردمی و امنیتی به سوی مرکز ناحیه الصقلاویه ،گفت: نیروها جاده مواصلاتی الصقلاویه به فلوجه را قطع کرده‌اند و آزادی آن سهم بسزایی در تسهیل آزادسازی فلوجه خواهد داشت.
 
دبیر کل سازمان بدر تاکید کرد: آزادی صقلاویه و الکرمه به این معناست که 2 ریه‌ای که فلوجه با آن نفس می‌کشید تحت سیطره ماست.
 
العامری با تاکید بر اینکه عملیات بزرگ یورش به فلوجه دشوارتر از عملیات‌های پیشین آن نخواهد بود، گفت: برخی اطلاعات درباره حضور نظامیان در برخی مناطق آن موجب شده که ما در مناطق خالی از وجود آنها پیشروی کنیم و در حال هماهنگی با نیروهای عشایر در این مناطق هستیم تا همچنان با ایجاد مسیرهای امن زمینه خروج خانواده‌ها را فراهم کنیم.
 
وی افزود: بسیج مردمی پس از آزادسازی الکرمه با همکاری پلیس فدرال پرونده امنیتی این شهر را به فرماندهی عملیات بغداد واگذار کرده و همه نیروهای خودرا از این شهر خارج کرد.
 
«رائد جودت»، فرمانده پلیس فدرال عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد با تاکید بر عزم جدی نیروهای مشترک عراقی برای نهایی کردن عملیات آزادسازی فلوجه گفت: همه نیروها به محورهای معین شده نبرد اعزام شده و به شکل درست در حال انجام وظیفه خود هستند.
 
وی افزود: عملیات آزادسازی فلوجه از آغاز آن در بیست و سوم ماه مه تاکنون با آزادسازی  الکرمه و مناطق اطراف آن و همچنین الصقلاویه توسط پلیس فدرال، بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت اسلامی همراه بوده و پرونده امنیتی الکرمه به فرماندهی عملیات بغداد واگذار شده تا با برقراری امنیت در آنجا زمینه بازگشت خانواده‌ها و پایان دادن به رنج و مشقت آوارگان را فراهم کند.
 
«حمید الهایس»، رئیس شورای نجات الانبار نیز در گفت‌وگو با الانبار تاکید کرد: مناطق آزاد شده از ابی غریب بغداد تا السجر و همچنین الکرمه ما را به 2 کیلومتری فلوجه رسانده است.
 
وی همچنین تاکید کرد که فرماندهی نظامی عملیات فلوجه سقف زمانی پایان این عملیات را معین خواهد کرد.
 
الهایس افزود: نیروها یک کیلومتر تا مرکز الصقلاویه در شمال فلوجه فاصله دارند و به پیشروی خود از پل الکرمه در غرب الصقلاویه و نیز محور جنوب شرقی ادامه می‌دهند و در روستای خلف السلطان استحکامات دفاعی دشمن را درهم شکسته و خسارات و تلفات سنگینی به داعش وارد کردند.
 
وی ادامه داد: نیروی هوایی عراق مراکز تجمع داعش را در جنوب روستای خلف السلطان هدف قرار داده است و نیروهای مردمی به کرانه رود فرات در جنوب شرق الصقلاویه رسیده‌اند.
 
الصقلاویه در شمال غرب فلوجه در استان الانبار و 65 کیلومتری بغداد واقع شده است. جمعیت آن را 50 هزار نفر تخمین زده اند. مساحت آن بالغ بر 42 کیلومتر و منطقه ای خالص کشاورزی محسوب می شود. ساکنان آن را عشایر المحامده و برخی دیگر از عشایر تشکیل می دهند. در یکی از مناطق آن استان شهر تاریخی انبار وجود دارد. نام الصقلاویه به علت نوعی از اسب به نام صقلاوی است.
 
کشتار الصقلاویه به دست داعش در جریان به کارگیری گازکلر علیه سربازان محاصره شده در منطقه الصقلاویه در شهر فلوجه رقم خورد. در اوایل سال 2014 داعش به طور کامل بر الصقلاویه مسلط شد و در روزهای گذشته نیروهای عراقی در جریان عملیات آزاد سازی فلوجه بر پل الصقلاویه مسلط شدند و امروز نیز به گفته منابع عراقی همه مناطق آن را به کنترل خود درآوردند.
 
«محمد الحطاب»، مسئول اطلاع رسانی گروهان‌های الجهاد یکی از گروه‌های بسیج مردمی عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد تاکید کرد: نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق با آزادسازی کامل الصقلاویه در شمال فلوجه مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه را با موفقیت‌های بزرگ به پایان رساندند.
 
وی با بیان اینکه عملیات نظامی آزادی فلوجه بی وقفه ادامه دارد، گفت: این عملیات صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و در طول مرحله دوم عملیات و با پیشروی بزرگ نیروهای بسیج مردمی و دیگر یگان‌های نظامی با عقب‌نشینی و سرنگونی داعش در مناطق عملیات روبرو شدیم.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی فلوجه زمان بندی مشخصی ندارد و با ساز و کار هماهنگی بین فرماندهان نظامی مرتبط است، گفت: نیروهای بسیج مردمی ملاحظه حضور غیرنظامیان محاصره شده توسط داعش در فلوجه را می‌کنند بنابراین با احتیاط پیش می‌روند.
 
نیروهای عراقی از حدود دو هفته قبل نبرد آزادسازی فلوجه از چنگال داعش را آغاز کرده‌اند. مرحله نخست این عملیات بر مناطق اطراف این شهر متمرکز بود تا داعش را در داخل شهر محاصره کنند. طبق اعلام منابع نظامی عراقی، در مرحله نخست عملیات مناطق عظیمی از جمله شهرستان «الکرمه» در 13کیلومتری شهر فلوجه آزاد شده و تاکنون 655 تن از تروریست های داعش از جمله سرکرده های میدانی آنها به هلاکت رسیده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها