يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۹۱۷۴
زمان انتشار: ۲۲:۴۲     ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
یامین پور:
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور، در مورد ادب و ذکاوت رئیس‌جمهور آمریکا گفت: چطور می‌توان دشمنی و ظلم‌های سال‌های دراز آمریکایی‌ها با مردم کشورمان را فراموش کرده و ادب و ذکاوت آن‌ها را تحسین نمود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از فارس از مشهد، وحید یامین پور شامگاه شنبه در نشست «محکمات اندیشه امام خمینی(ره)» اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از طریق قصص قرآنی هشدارهای زیادی به جامعه دینی آخرالزمان داده است.

وی با بیان اینکه قوم بنی‌اسرائیل در دورانی از تاریخ، قوم برتر بودند که اسلام نیز این موضوع را تأیید می‌نماید، ادامه داد: این قوم با قدرنشناسی در برابر نعمت ولایت خود را به ذلت افکنده و نابود شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تمام قصه‌های قرآنی دارای دو جبهه حق و باطل هستند، تصریح کرد: وجود دو جبهه حق و باطل قاعده همیشگی تاریخ است که اوج آن در واقعه عاشورا دیده می‌شود.

یامین پور با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) تحقق انقلاب اسلامی را ادامه نزاع حق و باطل می‌دانستند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) جنگ برای انقلاب اسلامی را یک نزاع مقدس می‌دانستند که آن را با جمله «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» به‌اندازه همه تاریخ بسط دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه رسالت پیامبر اسلام و حادثه عاشورا است، گفت: در طول تاریخ کمتر اتفاق افتاده که جبهه حق بر جبهه باطل پیروز شود و این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی مقدمه قیام رهایی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ظهور در ادامه انقلاب اسلامی اتفاق خواهد افتاد، افزود: طبق فرمایشات بنیان‌گذار کبیر انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوبت به برافراشتن پرچم اسلام در تمام جهان است که باید این وظیفه مهم را حتی در نبود ایشان انجام دهیم.

یامین پور با بیان اینکه یکی از نشانه‌های ظهور، وجود مردمی است که قدر ولایت‌فقیه را می‌دانند، ادامه داد: امام زمان(عج) آخرین ذخیره خداوند هستند و تنها زمانی ظهور می‌کنند که ملتی آمادگی حمایت از ایشان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شدیدترین فتنه‌ها برای سنجش عیار مردم در آخرالزمان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: حمایت و یاری ولی‌فقیه در این دوران باعث پیروزی در برابر فتنه‌ها خواهد شد و یاری نکردن ولی‌فقیه منجر به شکست در برابر فتنه‌ها می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فتنه کنونی نیز گفت: در حال حاضر با فتنه ایجاد شک و تردید در اصول قرآنی انقلاب و محکمات انقلاب اسلامی روبرو هستیم و تنها راه مقابله با فتنه‌های کنونی روشنگری و رفع شبهات است که به‌نوعی جهاد اکبر محسوب می‌شود.

یامین پور با بیان اینکه پیروزی تنها از مسیر مقاومت و پایداری در اصول انقلاب به دست می‌آید، ادامه داد: عده‌ای با اظهار خستگی و ندامت از مسیر انقلاب، با دشمنان انقلاب اسلامی اعلام سازش می‌کنند.

وی جنگ تا رفع فتنه از تمام عالم را مسیر انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: بعضی از افراد اصول خود را زیرپا گذاشته و عهدی که با ولی خود بسته‌اند را فراموش کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: پا پس کشیدن از اصول انقلابی چیزی جز شروع فتنه‌ها را به دنبال ندارد.

یامین پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، تصریح کرد: این درحالی است که بعضی از مسؤولان، جنایت‌کاران جهان را به یک شریک در امور کشور تبدیل می‌کنند.

وی با انتقاد از مسؤولین دولتی که به‌جای گرفتن حق مردم از آمریکایی‌ها از دست دادن و قدم‌زدن با آن‌ها ابراز خوشحالی می‌کنند، ادامه داد: رفتار کسی که از طاغوت و جبهه کفر کینه دارد و در طول سالیان بسیار از این کشور ظلم‌های بسیاری دیده این‌گونه نیست.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور، در مورد ادب و ذکاوت رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: چطور می‌توان دشمنی و ظلم‌های سال‌های دراز آمریکایی‌ها با مردم کشورمان را فراموش کرده و ادب و ذکاوت آن‌ها را تحسین نمود.

یامین پور با بیان اینکه این سخن رئیس‌جمهور مانند این است که در روز عاشورا تیراندازی دقیق حرمله به گلوی حضرت علی‌اصغر(ع) تحسین شود، گفت: مردمی که جنایت‌های زیادی از آمریکا دیده‌اند، نمی‌توانند این کشور را تحسین نموده و به دوستی قبول نمایند.

وی چارچوب نظری انقلاب اسلامی را مفاهیم قرآنی دانست و گفت: مبانی نظری انقلاب به‌هیچ‌وجه سیاسی نیست؛ امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست، اما در کجای قرآن آمده که شیطان روزی توبه می‌کند و به کمک جبهه حق می‌شتابد؟

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعضی از مسؤولین نیز با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اواخر عمر خود از گفتن مرگ بر آمریکا منصرف شده بودند، سعی در ایجاد شبهه برای دوستی با آمریکا نموده‌اند.

یامین پور با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور در مورد اینکه کلید در آمریکا است، تأکید کرد: کلید پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جیب آقایان یا در آمریکا نیست، بلکه فقط در دست خداوند متعال است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با انتخاب صحیح خود قطار انقلاب را روی ریل اصلی خود بازگردانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
به خدا که داره راست میگه یامین پور .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها