أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۹۳۳۵
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه زن بدون پذیرش نقش مادری به درجه کمال نمی رسد، بر ضرورت افزایش نرخ زاد و ولد در راستای حفظ ارزش های اسلامی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دیلی تلگراف، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با بیان این مطلب که زن بدون فرزند کامل نیست، از بانوان این کشور خواست تا هر یک دستکم سه فرزند بیاورند.

اظهارات اردوغان در ادامه سیاست افزایش جمعیت و در راستای پایبندی به سنت های اسلامی ایراد شد. وی پیشتر نیز سیاست های کنترل جمعیت و تنظیم خانواده را مغایر با ارزش های اسلامی توصیف کرده بود.

اردوغان با تاکید بر اینکه همواره یکی از حامیان اشتغال زنان بوده است افزود این مسئله نباید مانعی برای داشتن فرزند محسوب شود.

وی که در مراسم افتتاح مرکز جدید انجمن زنان و دموکراسی ترکیه حضور داشت، در این باره گفت: شانه خالی کردن از مسئولیت مادری به معنای طفره رفتن از انسانیت است.   

طبق آمار، جمعیت ترکیه سال گذشته (۲۰۱۵) با افزایشی ۱.۳ درصدی به ۷۸ میلیون و ۷۴۱ هزار نفر رسید حال آنکه این رقم در سال میلادی ۲۰۰۰ کمتر از ۶۸ میلیون نفر بود.

لازم به ذکر است جمعیت یکی از مولفه های سنتی قدرت به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها