يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۹۳۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
وزیر دادگستری گفت: در بازگرداندن اموال بابک زنجانی نسبت به گذشته توفیق چندانی نداشته‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم در رابطه با استرداد اموال به جایی برسانیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی ، در خصوص اینکه آیا در پرونده بابک زنجانی در زمینه بازگرداندن اموال وی به کشور اتفاق جدیدی رخ داده است؟ گفت: این پرونده یک سیر قضایی دارد که به اتهام و جرایم رسیدگی می شود و یک سیر دیگر آن کشف، شناسایی و فروش اموال و تبدیل آن به پول و بازگرداندن آن است.

وی افزود: در رابطه با بعد اول این پرونده، حکم صادر  شد. در رابطه با بحث اموال که مشکل ماست متاسفانه نسبت به گذشته توفیق چندانی نداشته ایم و ان شاءلله بتوانیم در رابطه با  استرداد اموال در این پرونده  به جایی برسانیم.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی درباره صحبت های دادستان کل کشور در زمینه استفاده از فضای مجازی و اینکه حادثه ستایش ناشی از این فضا بود، گفت: همه بسترهای نو در دنیا مزایا و معایب و خسارت هایی را دارند که فضای مجازی هم مانند تمام مظاهر زندگی مدرن سبب رفاه، آسایش، توسعه ارتباطات و بهبود زندگی اجتماعی شده و فعالیت های شهروندان را ساده کرده است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از فضای مجازی به خصوص برای خدمات اداری، آموزشی و فرهنگی استفاده کنیم بی شک جامعه به منافع بسیار ارزشمندی دست پیدا می کند و تردیدی در آن نیست و به طور طبیعی هر گل و بوستانی، خار و خسارت هایی در کنارش دارد و باید حواسمان را جمع کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی قدرت ارتباط بسیار عظیمی را دارد و همانند ماشین و هواپیمایی می ماند که سرعت و خطرش بسیار بالاست، گفت: درست است که یک عامل در پرونده ستایش، استفاده نادرست از این فضا بود ولی فساد اخلاقی و انحراف اخلاقی بسترهای مختلفی از جمله این بستر را دارد و الا در جامعه ضعف های فرهنگی و اخلاقی از هزاران سال وجود داشته و اکنون هم وجود دارد.

وی تاکید کرد: این طور نیست که ما امکانات جدید و آنچه که محصول تلاش، علم و هنر  و فناوری بشر است را نادیده بگیریم بلکه باید بهره برداری خوب از آن شود.

وزیر دادگستری در پایان گفت: سیاست های مقام معظم رهبری هم دلالت بر این موضوع دارد و تلاش  دولت هم در این راستاست و جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کردیم و امیدوارم که بتوانیم مراقبت های لازم ضمن بهره برداری مناسب از امکانات از جمله فضای مجازی  را داشته باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها