أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۹۵۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
وزیر ارشاد به جای اینکه روزنامه دولت را توبیخ کند که چرا یک آوازه‌خوان فاسد و آلوده به ضد انقلاب- کسی که می‌گوید اینها 1400 سال است با هنر مشکل دارند!- را ترویج می‌کنند، از احتمال برخورد با کیهان سخن گفته است.
به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: وزیر ارشاد گفت: عکس روزنامه کیهان را دیده‌ام اما اینکه این روزنامه با انتشار این عکس تخلفی کرده باشد باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها، علی جنتی در حاشیه نشستی خبری که برای امضای تفاهم‌نامه سیاسی میان وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا روزنامه کیهان با انتشار تصاویر گوگوش، گلشیفته فراهانی و... در صفحه اول خود جرمی مرتکب شده است؟ توضیح داد: من هم این عکس را دیدم اما اینکه آیا انتشار این عکس تخلف است یا نه، باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح شود تا اگر تخلفی صورت گرفته با روزنامه برخورد شود و درغیر این صورت به کارشان ادامه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد اضافه کرد: در بسیاری موارد دیده شده که نشریه‌ای مخالفت صریح با دولت دارد اما از آنجا که این مخالفت به معنای افترا، اتهامات ناروا، سیاه‌نمایی و... نبوده، تخلف به حساب نیامده است؛ در حالی که اگر شامل این موارد بشود تخلف است و باید با آن نشریه برخورد شود.

یادآور می‌شود در پی معرکه‌گیری روزنامه رسمی دولت (روزنامه ایران تحت نظر وزارت ارشاد است) برای شجریان و ربنای وی و همچنین حاشیه‌سازی‌های مشابه محافل و مقامات دولتی- نظیر ملاقات حسین فریدون و صفدر حسینی با تاج‌زاده از متهمان فتنه 88- کیهان به افشاگری درباره ماهیت پشت پرده این ماجرا پرداخت که با عنوان «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» منتشر شد. در این گزارش با اعتراض به حاشیه‌سازی‌های محافل دولتی تصریح شده که طراحی این قبیل حاشیه‌ها، برای فرار از پاسخگویی درباره وعده‌های اقتصادی داده شده است. همچنین کیهان برای روشنگری درباره هویت واقعی شجریان که جماعت مذبذب مدعی حسرت برای آواز ربنای وی هستند، بخشی از تصاویر وی با گردانندگان شبکه‌های مفسد ماهواره‌ای را منتشر کرد تا راه عوام‌فریبی بسته شود. اقدام روشنگرانه کیهان در باز کردن مشت جریان‌های نفاق داخلی و خارجی البته برای این طیف گران آمد و برای عوض کردن صورت مسئله غصه‌دار این شده‌اند که چرا کیهان آن عکس‌های مستند را منتشر کرده است.

در چنین شرایطی وزیر ارشاد به جای اینکه روزنامه دولت را توبیخ کند که چرا یک آوازه‌خوان فاسد و آلوده به ضد انقلاب- کسی که می‌گوید اینها 1400 سال است با هنر مشکل دارند!- را ترویج می‌کنند، از احتمال برخورد با کیهان سخن گفته است. در حقیقت به اعتبار مسئولیت آقای علی جنتی نسبت به روزنامه ایران، این او و مدیریت روزنامه ایران هستند که باید توضیح دهند که چرا آوازه‌خوان مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای مفسد و کسی را که به پخش آوازهای ایران با تصویرامام خمینی اعتراض می‌کند، ترویج کرده‌اند. البته همان گونه که در گزارش کیهان آمده امثال شجریان و تاج‌زاده و... برای برخی دولتمردان حالت نردبان زیرپا را دارند که صرفاً به درد حاشیه‌سازی و مسئولیت‌گریزی می‌خورند.

این نکته نیز شایان ذکر است که رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار از ولنگاری فرهنگی درحوزه برخی مدیریت‌ها انتقاد کردند چرا که برخی متولیان در فرهنگ همچنان مسیر میدان‌داری به جریان‌های ضد فرهنگی را طی می‌کنند.

پیش از این یکی از نشریات اصلاح‌طلب با صراحت نوشت؛ روحانی با کارنامه اقتصادی مردود، قطعاً بازنده انتخابات 96 است مگر اینکه حامیان او موفق به ایجاد دو قطبی‌های فرهنگی و اجتماعی شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها