أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۹۸۱۱
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
پیگیری ماجرای شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی:
این دانش آموز پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استانداردهای محیط های آزمایشگاهی شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در نخستین روز ماه مبارک رمضان خبر ممانعت از حضور دانش آموز برتر مدارس استان تهران در مسابقات آزمایشکاه شیمی مرحله کشوری به علت استفاده از حجاب برتر و درخواست برای برداشتن چادر به عنوان شرط پذیرش برای حضور در مسابقات مرحله کشوری شیمی در رسانه های کشور منتشر شد.

پس از انتشار این خبر حسن ساعی دهقان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تکذیب این خبر بیان داشت که در لیست دانش آموزان حاضر در المپیادها دانش آموز دختری به نام فاطمه در دروس شیمی، زیست شناسی و نجوم نداریم.

در همین خصوص خبرنگار پایگاه 598 در تماس تلفنی با خانواده این دانش آموز موضوع ممانعت از حضور ایشان در مسابقات کشوری شیمی را جویا شدیم که اظهار داشتند: فاطمه خانم پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استانداردهای محیط های آزمایشگاهی شد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: این درخواست در حالی مطرح می شود که دانش آموزان پسر و همچنین داورآن مرد نیز در این مسابقات حضور دارند و پذیرش این شرط به عنوان لازمه حضور در مسابقات مرحله کشوری درخواستی غیرمنطقی و خلاف عرف و قانون است.

وی در خاتمه بیان داشت: ما این موضوع را از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران هم پیگیری نموده ایم که متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیدم و این درخواست و شرط عجیب مسئولین مربوطه در حالی است که فاطمه خانم با چادر در دو مرحله شهرستان و استانی شرکت کرده و توانسته رتبه اول را کسب نماید.
 
به دنبال انتشار این خبر و افزایش انتقادات از رفتار غیراخلاقی صورت گرفته جمعی از مسئولین مربوطه، برادر این دانش آموز در متنی که برای پایگاه 598 ارسال نموده است از نتیجه دادن پیگیری های صورت گرفته خبر داد و نوشت: بعد از انتشار خبر ممانعت خواهر بزرگوارم از حضور در مسابقات آزمایشگاهی شیمی با چادر، جمعی از مسئولین دغدغه مدار شهرری مانند گذشته روحیه ی انقلابی خود را نشان دادند و با جدیت پیگیر مسئله شدند.

آنچه از پیگیری های ایشان حاصل شد وجود قانونی در مسابقات است که پوشیدن روپوش اجباری است و به تبع آن استفاده از چادر درست نیست. لکن در سالهای گذشته تلاش میشد مسابقات با تفکیک جنسیتی برگزار شود اما امسال با برگزاری به صورت مختلط و با حضور داوران مرد اتفاق خواهد افتاد.

مسئول مربوطه نیز در استان به جهت حفظ سهمیه ی خود شرط عدم استفاده از چادر یا جایگزینی را مطرح نموده است. این مسئله و اتفاقاتی از این قبیل شاید در مصداق خیلی مهم نباشد اما امتحانی است برای آزمایش روحیه انقلابی و اسلامی مسئولین مربوطه. که بحمدالله رئیس محترم آموزش و پرورش ناحیه دو ری و مسئول مربوطه در گروه شیمی و بازرسی و حراست آموزش و پرورش، فرمانده سپاه سیدالشهدا، و فرمانده سپاه ناحیه ری از مدال آوران این آزمایش انقلابی بودند که باید از این دغدغه دینی و روحیه جهادی ایشان صمیمانه تشکر نمود.

البته شاید بعضی از این مسئله سوء استفاده کردند و بعضی تکذیب کردند اما افرادی که دغدغه مدارانه و در راستای #جهاد_کبیر به حمایت از انتخاب فاطمی دختران جامعه پرداختند یقینا مأجور خواهند بود.

امید که بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و این حادثه نیز به خوبی به انجام رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
۱۱
۲
خدا لعنت کند این مسؤو لان بی دین را.
پاسخ
نماد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
۹
۲
سلام
در دانشگاه قم سال 92 خواهرم که دانشجوی سال اخر رشته پزشکی بود به خاطر چادری بودن از کلاس اخراج شد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
واقعا می گی یا داری جو سازی می کنی؟ من اون سال دانشگاه قم پزشکی می خوندم چرا همچین چیزی ندیدم . بابا دست بر دارید اتفاقا دانشگاه قم روی چادری بودن و حجاب داشتن حساسن . البته به هیچ عنوان اجبار نمی کنن . من چند تا از همکلاسی هام شیرازی بودن با پوشش کاملا باز اما به هیچ عنوان کاری باهاشون نداشتن.
پس چاخان نکن....
امیر فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
۸
۲
سلام.منم یک المپیادی بودم .کسی که تو المپیاد رتبه میاره اون واقعا خیلی با سواده.ولی مهمتر از سوادو تحصیلاتو اینجور چیزا حیا و متانت و حجاب دختر میباشد.به عنوان کسی که خوب میدونم المپیاد یعنی چی به این دختر بابت رتبه اووردنش افرین میگم ولی بخاطر حجابش بهش افتخار میکنم که همچین دخترایی هنوز وجود داره.افرین فاطمه خانم شیر مادرت حلالت الحق که اسمت برازنده شخصیتته.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
۷
۲
مرحبا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
۶
۵
با چادر در آزمایشگاه نمب توان کار کرد ! مگر اینکه سفسطه کنید!؟
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
۷
۲
لعنت کند همچین افرادی که چنین قوانینی وضع میکنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۳
۴
دوستان با کمی جست و جو میفهمید ایشون توی المپیاد شیمی مقامی نداشتند و صرفا بحث از مسابقات استانی آزمایشگاهی شیمی هست که سطحش خیلی پایین تر از المپیاد هست.
به خاطر امنیت خود دانش آموز در محسط آزمایشگاه گفته شده چادر نپوشند.
اگر جهت گیری ندارید و حق طلبید منتشر کنید
پاسخ
سروناز
-
۰۸:۵۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
۱
۱
سلام
گاهی برخی ازمایشات ممکنه باعث اتش گرفتن چادر بشه و سلامتی شرکت کنندگان به خطر بیفته
تند نریم بچه ها
به فرض که این مساله درست باشه حتما باید به تفکیک مسابقه برگزار کنند
نه اینکه زورکی چادر از سر کسی در بیارن
برنامه ریزی ضعیف بوده
یاعلی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
۱
۲
اگه باید می رفت المپیاد جهانی که اجبارا باید بدون چادر باشد بنا به مسائل فنی ،آنوقت چه کسی را محکوم می کردیم. عزیز من خیلی ها با مانتو هم حجاب کامل دارند . لطفا بجای مصاحبه با خانواده فرد با مسئولین مربوطه مصاحبه فرمائید.
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اگه می رفت مسابقات جهانی حرف دیگری بود تا الآن در کشور اسلامی کسی را مجبور به این کار کنند
ناشناس
Sweden
۰۴:۲۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
الان ورزشکارهای زن ما با چادر روی سکوی المپیک می روند به کوری هر دو چشم شما.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
۱
۱
یک سری هم به دانشگاه الزهرا بزنید ،آن موقع آرزو می کنید هر چه سریعتر نام مبارک خانم فاطمه زهرا بر دانشگاه به خاطر برخی بی حجابی ها در آنجا تغییر کنه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
۲
۱
بخاطر خدای نکرده تقلب زیر چادر نبرند دستور برداشتن چادرها را داده اند .....یه عده به هر بهانه ای می خواهند تقلب کنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۰
۱
لعنت..........،،،،،،،،،
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها