أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۹۸۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری از تدفین وی در سبزوار به‌وصیت پدرش خبر داد و گفت: به احتمال زیاد ایشان در همان خانه‌ای که به دنیا آمدند، به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، محسن ممتحنی، فرزنده زنده‌یاد حمید سبزواری، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مراسم تشییع و تدفین پدرش گفت: طی چند روز گذشته جلساتی درباره وصیت پدرم مبنی بر تدفین ایشان در خانه‌ای در سبزوار با بزرگان این شهر برگزار شد. طی این جلسات توافق اولیه صورت گرفت، امروز قرار است جلسه نهایی را در این رابطه داشته باشیم.

وی ادامه داد: پدرم وصیت کرده بود که در حیاط خانه‌ای که در سبزوار متولد شدند و دوران جوانی و نوجوانی‌شان را گذرانده‌اند، به خاک سپرده شوند. سه حیاط وقفی از پدربزرگمان در سبزوار هست که طی این سال‌ها مکانی برای برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) بود.

ممتحنی یادآور شد: مردم سبزوار هم علاقه دارند که مراسم تشییع و تدفین در این شهر برگزار شود. به‌احتمال زیاد وصیت ایشان اجرا شود و اگر پیشنهاد دیگری از سوی بزرگان شهر مطرح شد، درباره آن نیز صحبت خواهد شد. 

وی افزود: به‌دلیل اینکه ساختمان یکی از این حیاط‌ها قدیمی است، قرار است به نام پدرم موزه‌ای در آنجا ساخته شود تا مکانی برای جمع شدن شاعران باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها