يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۹۹۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: قطعاً مجلس باید برای پیگیری سرنوشت و وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده اقدام کرده و به وظایف نظارتی خود جامه عمل بپوشاند، از طرف دیگر وزارت خارجه و دیگر دستگاه ها نیز باید در این رابطه تلاش کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، حسین شیخ الاسلام با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، گفت:در چند سال اخیر اخباری درباره زنده بودن دیپلمات ها به گوش می رسید، اما در هر صورت رژیم صهیونیستی باید در صورت فوت، پیکر مطهر آن ها و در صورت زنده بودن، این دیپلمات ها را به جمهوری اسلامی تحویل دهد.

مدیر کل امور بین الملل مجلس، با بیان اینکه این فرضیه وجود دارد که رژیم صهیونیستی به دنبال معامله و تبادل دیپلمات های ربوده شده با نیروهای اسیر خود است، افزود: البته مسئله تبادل 4 دیپلمات ربوده شده با نیروهای رژیم صهیونیستی در سال های گذشته چندین بار از سوی این رژیم مطرح شد، به طوری که مقامات رژیم صهیونیستی یک بار خواستار مبادله این چهار دیپلمات با "رون آراد" کمک‌خلبان مفقود شده نیروی هوایی ارتش این رژیم شدند، اما جمهوری اسلامی در آن زمان اعلام کرد که آراد در دستان ما نیست، از این رو روند معامله متوقف شد.

وی ادامه داد: قطعا مجلس شورای اسلامی برای پیگیری سرنوشت و وضعیت دیپلمات های ربوده شده اقدام کرده و به وظایف نظارتی خود جامه عمل بپوشاند، از طرف دیگر وزارت خارجه و دیگر دستگاه ها نیز باید در این رابطه تلاش کنند.

این 4 دیپلمات ایرانی، در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده‌ بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
بارها ایران مینجی گری کرده و گروگانهای خارجی را در لبنان آزاد کرده پس چرا این اتفاق برای متوسلیان و همراهانش نمی افتد؟ آیا این عزیزان به اندازه گروگان های غربی آزاد شده برای ایران ارزش ندارند؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها