يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۹۹۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری شاعر انقلابی به روز دوشنبه، ۲۴ خردادماه، موکول شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، محسن مؤمنی شریف به‌همراه جمعی از شاعران حوزه هنری همچون علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، عباس محمدی، ناصر ضرابی‌زاده، محمود حبیب کسبی و دکتر زورق، شمسایی شاعر و مداح  و ...  به دیدار خانواده مرحوم حمید سبزواری رفتند.

در این دیدار توافق شد، مراسم تشیع مرحوم حمید سبزواری ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 24 خرداد ماه از حوزه هنری تا تالار وحدت برگزار و از آنجا نیز پیکر ایشان به زادگاهش سبزوار منتقل شود.

همچنین محسن ممتحنی، فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری، با اشاره به مشخص شدن زمان تشییع و تدفین پیکر پدرش در سبزوار گفت: طی چند روز گذشته جلساتی درباره وصیت پدرم مبنی بر تدفین ایشان در خانه‌ای در سبزوار با بزرگان این شهر برگزار شد. طی این جلسات توافق اولیه صورت گرفت، امروز در این رابطه به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: پدرم وصیت کرده بود که در حیاط خانه‌ای که در سبزوار متولد شدند و دوران جوانی و نوجوانی‌شان را گذرانده‌اند، به خاک سپرده شوند. سه حیاط وقفی از پدربزرگمان در سبزوار هست که طی این سال‌ها مکانی برای برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) بود.

ممتحنی یادآور شد: قرار است روز چهارشنبه، 26 خردادماه، مراسم تشییعی در سبزوار برگزار شود و روز پنجشنبه نیز مراسم تدفین و ختم برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها