أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۰۰۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
سريال «پادري» در حالي از جدول پخش نوروز حذف شد كه آثاري نامربوط و يا با كيفيت پايين‌تر در نوروز از تلويزيون پخش شدند.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: مجموعه تلويزيوني «دودكش» كه در ماه رمضان سال ۹۲ از شبكه يك سيما پخش شد، خيلي زود توانست  جاي خود را ميان مخاطبان باز كند و آنها را به خاطر تماشاي كل‌كل‌هاي فيروز و نصرت دنبال سريال بكشاند. 

محمدحسين لطيفي در اين سريال برشي از يك زندگي متوسط را تصوير كرده بود كه به دور از سريال‌هاي متجملانه روز در فضايي گرم و صميمي به معناي واقعي زندگي مي‌كردند.

برزو نيك‌نژاد نويسنده اثر هم به خوبي توانسته بود تكه‌كلام‌هايي از ياد رفته را در دهان شخصيت‌ها بنشاند و خلاصه كلام اينكه در آن سال خانواده‌هاي ايراني بيننده اثري شيرين بودند كه توانسته بود لحظا مفرحي را براي آنها رقم بزند.

استقبال از مجموعه دودكش در آن مقطع زماني سازندگان را به فكر واداشت تا شخصيت‌هاي شكل گرفته و دوست داشتني سريال را به يكباره رها نكنند و از آنها مانند سريال پايتخت در سري‌هاي بعدي هم بهره ببرند.

شبكه يك اين بار به جاي زينب تقوايي سيدمحمود رضوي را به عنوان تهيه كننده انتخاب كرد و قلم نگارش هم به جاي نيك‌نژاد كه پس از تجربه موفق دودكش چندين سريال و فيلم سينمايي را كارگرداني كرده، به كوروش نريماني سپرده شد.

اما كارگردان همان محمدحسين لطيفي باقي ماند و به گروه بازيگران هم به جز كساني كه به كار اضافه شدند، لطمه‌اي نخورد.

طبق تصميم‌گيري‌هاي نهايي نيز گروه سازنده در اواخر سال گذشته توليد را آغاز كردند تا سريال «دودكش۲» نوروز از شبكه يك سيما پخش شود. اما كمي مانده به عيد ناگهان خبر آمد كه سريال «دودكش۲» به «پادري» تغيير نام داده كه البته توضيحي هم در اين باره داده نشد.

در حالي هم كه گروه سازنده در تلاش براي رساندن سريال به پخش بودند، ناگهان جدول نوروزي سريال‌ها تغيير كرده و پادري از كنداگتور حذف شد. اين بار هم بدون توضيح! اين حذف يكباره البته اخبار درگوشي و غير رسمي هم داشت كه مي‌گفت محمد سرافراز رئيس وقت سازمان صداوسيما با ديدن بخش‌هايي از سريال پادري نظر مثبتي نسبت به آن نداشته و ترجيح داده براي نوروز از شبكه يك مجموعه «بيمار استاندارد» ساخته سعيد آقاخاني را روانه آنتن كند. سريالي كه هرچند ژانر جديد و نويي را تجربه كرده و حرف‌هاي تازه‌اي براي گفتن داشت اما قريب به ۹۰ درصد مخاطبان اعتقاد داشتند اين سريال مناسب پخش در نوروز نبود.

در كنار آن نيز آثاري نظير زعفروني و قرعه به روي آنتن رفت كه زعفروني به عنوان اولين تجربه كارگردان نتوانست خيلي نظرها را به خود جلب كند و سريال قرعه هم به دليل آشفتگي و تعدد قصه و شخصيت‌هاي نيمه كاره خيلي مورد پسند مخاطب عام قرار نگرفت.

اين تصميم‌گيري در آن مقطع زماني باعث شد مخاطبان نوروزي كم رمق‌ را با تلويزيون سپري كنند. در حالي كه اين شب‌ها با پخش مجموعه «پادري» كه اتفاقا از حال و هواي نوروزي هم برخوردار است لطيفي نشان داد توانسته همان خط جذب مخاطب را نگه داشته و بينندگان بسياري را براي تماشاي تلويزيون بنشاند.

شبكه دو سيما نيز اين شب‌ها سريال «برادر» را روانه آنتن مي‌كند كه كارگرداني آن را «جواد افشار» بر عهده دارد. جواد افشار پيش از اين سريال «مادرانه» را براي نوروز سال ۹۲ كارگرداني كرده و همچنين ساخت «كيميا» طولاني‌ترين سريال ايراني را در كارنامه خود دارد. البته افشار در مسير كارگرداني خود نشان داد كه همچنان رو به جلو حركت مي‌كند و در تلاش است در هر اثر، تجربه‌اي جديد از خود نشان دهد. شاهد ماجرا هم همين سريال برادر است. او تلاش كرده در اين اثر تصويري نو براي مخاطب خلق كند و به همين منظور به حركت‌هاي متوالي دوربين متوسل شده است. حركاتي كه يادآور سريال «اغماء» و تجربه‌هاي سيروس مقدم از دوربين روي دست است.

در كنار تلاش براي كسب تجربه‌هاي جديد، افشار داستاني را در برادر روايت مي‌كند كه خلاف بسياري از قصه‌هايي كه اين روزها باب شده، قهرمان دارد و قهرمان او آن قدر قهرمان است كه حتي فاميلي‌اش هم «پهلوان» است. داستاني مستقيم و با فراز و فرودهاي مشخص. پدري كه روي حساب و كتاب‌هاي دنيوي و اخروي خود حساسيت‌هاي بسياري دارد و از قضا فرزندي كه با او اختلاف نظر بيشتري دارد، بيشتر به درد او مي‌خورد. داستاني كه ما را كمي به ياد شاه لير هم مي‌اندازد! كه البته اين شباهت‌ها را نمي‌توان به عنوان نكات منفي اثر دانست.

در نهايت انتخاب‌هاي ماه رمضان دست كم نسبت به انتخاب‌هاي نوروز چند قدم جلوتر هستند و در همين ابتداي راه توانسته‌اند مخاطب را با خود همراه كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها