أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۰۲۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
گاهی بچه‌ها از ترس تنبیه شدن به دروغ گفتن روی می‌آورند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهنوش ملکیان روان شناس  درباره دلایل دروغگویی کودکان، گفت: بچه ها تا 4 سالگی، رفتاری که والدین را خوشحال کند،خوب، و هر آنچه که آنها را عصبانی کند را ،بد، می دانند. به همین دلیل ممکن است برخی کودکان فقط، به این دلیل که پدر و مادرشان را از خودشان راضی نگهدارند، ناخواسته حقیقت را کتمان می کنند.

وی ادامه داد: برای درمان این حالت، باید به فرزندانمان یاد بدهیم که راستگویی آنها برای ما مهم بوده و  اگر کار خطایی انجام دادند، واقعیت را به ما بگویند و عذرخواهی کنند و  دیگر آن کار را تکرار نکنند.

ملکیان با اشاره به اینکه گاهی این والدین هستند که باعث دروغگویی فرزندانشان می شوند، گفت: برخی پدر و مادرها در مقابل کار ناشایست کودکان خشونت نشان داده و آنها را شدیداً تنبیه می کنند، به همین علت کودکان از ترس تنبیه شدن به دروغ گفتن روی می آورند.

این کارشناس در ادامه گفت: : باید به فرزندمان تفهیم کنیم که اگر کار نادرستی انجام داد و دروغ هم گفت دو بار تنبیه می شود ، ولی اگر حقیقت را گفت تنبیه او به نصف تقلیل می یابد.

ملکیان در پایان گفت: بهترین روش آموزش صداقت و راستگویی به فرزندان رفتار والدین است. کودکان بیشتر از انچه که ما می پنداریم از رفتار پدر و مادرهایشان الگوبرداری می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها