أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۰۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
اسماعیل رحیم زاده یکی از دو کارگردان فیلم سینمایی «فیلادلفی» گفت: قبول دارم که فیلم ما حالت شعاری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای فارس، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «فیلادلفی» عصر امروز با حضور سید مجتبی احمدی‌پور و اسماعیل رحیم‌زاده کارگردانان فیلم، هدا آهنگر و محمدرضا جامی بازیگران، روانبخش صادقی جلوه‌های ویژه، عزت‌الله جامعی ندوشن تهیه کننده و غلامعباس فاضلی منتقد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

سید مجتبی اسدی‌پور در این نشست با اشاره به اینکه نخستین کار خود را برای مردم غزه ساخته‌ است، اظهار داشت: برای ساخت این فیلم، فیلمنامه مسیر پیچیده‌ای را طی نکرد و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت کار را به سرانجام رساندیم و نتیجه آن را مشاهده کردیم.

وی در ادامه افزود: شکل کار ما به گونه‌ای بود که تقسیم وظایف را به خوبی انجام داده و با نگاه مشترکی که با اسماعیل رحیم‌زاده، دیگر کارگردان این فیلم داشتم این فیلم به خوبی پایان یافت.

روانبخش‌ صادقی، مدیر بخش جلوه‌های ویژه این فیلم اظهار داشت: من فکر کنم اتفاق خوبی در این فیلم افتاده است چرا که با صرف هفت ماه فعالیت توانستیم جلوه‌های ویژه آن را بسازیم.

وی در ادامه افزود : سینمای امروز کشور ما به سمت حرفه‌ای و جلوه‌های ویژه پیش می‌رود.

عزت‌الله جامعی ندوشن، تهیه کننده این فیلم در این نشست اظهار داشت: ما می‌توانستیم از دو ستاره در این فیلم استفاده کنیم اما تصمیم گرفتیم که افراد ناشناخته و تحصیل‌کرده را پس از تست‌گیری انتخاب کرده و برای بازی فیلم استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم جوانان کشورمان از کانال دانشگاه بتوانند وارد مقوله بازیگری شوند.

جامعی تصریح کرد: اگر من دارای یک بودجه خوبی باشم می‌توانم کار فرهنگی و بومی خوبی برای کشورم تولید کنم که در شأن جمهوری اسلامی و مردم غزه باشد اما کمبود امکانات این اجازه را به من نداد و به همین وضعیت بسنده کردم.

فاضلی منتقد سینما با اشاره به اینکه این فیلم دارای چهار نگاه کلی است، گفت: از ویژگی‌های این فیلم می‌توان به لوکیشن محدود و بسته کار و استفاده همزمان از دو کارگردان که با هماهنگی دشوار با یکدیگر کار کرده‌اند اشاره کرد. هر چند این فیلم با بودجه کم توانست نخستین فیلمی باشد که جلوه ویژه آن در حد جهانی مطرح باشد.

وی در ادامه افزود: فقدان هویت بومی و ملی در این فیلم دیده می‌شود و چه خوب بود که شخصیت‌ها، موسیقی، خط و اسامی شخصیت‌های عربی را در فیلم به گونه‌ای قومی‌تر مشاهده می‌کردیم.

این منتقد سینمایی تصریح کرد: احساس فیلم در مرحله حادثه به مرز کلیشه و شعار نزدیک شده است و باید از لحن سینمایی‌تری استفاده می‌شد، هرچند تنفر از صهیونیست می‌توانست به شکل دیگری ارائه شود.

فاضلی در ادامه یادآور شد: عوامل تهیه کننده فیلم فیلادلفی راه آزمون و خطا را پیمودند و لازم است تا در فیلم‌های بعدی خود تحقیقات بیشتری را انجام دهد.

اسماعیل رحیم‌زاده دیگر کارگردان این فیلم اظهار داشت: با بودجه کم نتوانستیم از بازیگران عرب با دیالوگ عربی استفاده کنیم و حتی با سامی‌یوسف برای ساخت موسیقی فیلم گفت‌وگوهایی انجام شد اما جواب نگرفتیم. برای ساخت موسیقی این فیلم از جوانان ایرانی استفاده کردیم.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: من این بخش از سخنان آقای فاضلی به عنوان منتقد سینما را قبول دارم که فیلم ما حالت شعاری به خود گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها