أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۰۳۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
با صدور حکمی از سوی محمد اخگری ، مهدی مجتهد به عنوان قائم مقام معاونت برونمرزی صدا و سیما منصوب شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، طی حکمی از سوی محمد اخگری ، مهدی مجتهد به عنوان قائم مقام معاونت برونمرزی صدا و سیما منصوب شد.

سوابق مدیریتی ایشان در حوزه‌های اداری و مالی و برونمرزی بوده است. در کنار مدیریت شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما، بخشی از عمر کاری و سوابق مدیریتی ایشان در زمینه‌های اداری و مالی سپری شده است.

مهدی مجتهد، دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی و مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی است.

اکثر سوابق مدیریتی او پیش از ورود به سازمان صدا و سیما در حوزه منابع انسانی و آموزش در سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی بوده است و تجارب مفیدش در برنامه ریزی، طراحی تشکیلات، تدوین ضوابط استخدامی، طبقه بندی مشاغل و ... در این سمت‌ها، باعث شد تا حضورش در صدا و سیما نیز آغاز تجربه‌ای دیگر در زمینه‌های مشابه آن باشد.

مدیرکلی اداری – مالی معاونت آموزش و پژوهش، نخستین سمت او در رسانه ملی از بدو ورود او به این سازمان در سال 1377 است. در فاصله سال‌های 1379 تا 1383 نیز مجتهد در همین سمت اما این بار در معاونت برون‌مرزی ادامه کار داد تا اینکه در سال 83 به عنوان مدیر سیمای عربی شبکه سحر منصوب گردید.

با تلاش مجتهد و مدیران شبکه جدیدش، در مدت کمی نام "الکوثر" در میان مخاطبان عرب زبان کشورهای مختلف بر سر زبان‌ها افتاد و به عنوان یک شبکه شیعی معتدل، خانوادگی و مهذب با اقبال روبه رو شد.

حکم بعدی محمد سرافراز معاون وقت برون‌مرزی برای مجتهد، مدیریت شبکه جهانی سحر بود که از سال 1388 تا قبل از معاونت برنامه ریزی و منابع مالی سازمان ادامه داشت. راه اندازی کانال 2 شبکه سحر در دی ماه 1388 و نیز افتتاح کانال 24 ساعته کردی در مجموعه شبکه سحر از دهم آبان سال جاری، از جمله دستاوردهای تصدی مجتهد در این سمت بود.

حکم مهدی مجتهد

حضور مجتهد در شبکه سحر موجد نتایج ارزشمند دیگری نیز بود که تغییرات ساختاری، توجه به توسعه زمان پخش 6 سیمای تشکیل دهنده شبکه سحر، پایه گذاری برنامه‌های روزانه خانواده، کودک و ...، بومی سازی حداکثری تولید، دوبله و ...در جوامع مخاطب، تولید آثار نمایشی و مستند حائز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف، گسترش دایره اطلاع رسانی با جذب و پرورش خبرنگاران بومی در کشورهای گوناگون، بیشترین بهره برداری از مشارکت دفاتر نمایندگی صدا و سیما در نقاط مختلف جهان در امر تهیه و پخش برنامه‌های زنده، تولیدی و خبر و ... تنها بخشی از آنها است.

از همکاری نزدیک او با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مشارکت وی به نمایندگی از معاونت برون مرزی صدا و سیما در بنیانگذاری و فعالیت این اتحادیه و نیز عضویت مستمر او در شورای عالی این اتحادیه به عنوان بخش‌های دیگری از کارنامه مدیریتی و سوابق کاری مهدی مجتهد یاد می‌شود..

پس از انتصاب مهندس شهریاری به عنوان معاون برنامه ریزی و منابع مالی مجتهد با حکمی از سوی علی عسکری به عنوان مشاور رییس سازمان منصوب شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها