أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۰۳۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری در تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، مراسم تشییع پیکر این شاعر فقید انقلاب از حوزه هنری به مقصد تالار وحدت آغاز شده تا در ادامه هم به زادگاهش سبزوار انتقال یابد و در پارک بهمن این شهر به خاک سپرده شود.

مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معطم رهبری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از اهل قلم از محل حوزه هنری آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، در مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری که از حدود صبح 10 صبح امروز (دوشنبه، 24 خردادماه) از کنار مزار شهدای گمنام در حوزه هنری آغاز شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، شعری از سروده‌های این شاعر خوانده شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که در پی درگذشت حمید سبزواری صادر شده، خواند و سپس گفت: در این پیام کلمات آموزنده‌ای در وصف این شاعر وجود داشت؛ شاعری که خدا عمر دراز و طولانی به او اعطا کرد. 75 سال سرود، قلم زد و سخن گفت و جلسات ادبی را اداره کرد. او آن‌گاه که نگاه ملکوتی امام (ره) در جهت خیزش ملت بلند شد لبیک گفت و سروده‌های ماندگاری که با تاریخ انقلاب همراه است، سرود.

او با اشاره به برخی از سروده‌های حمید سبزواری که از آنها به عنوان شعارهای انقلابی استفاده می‌شده است، گفت: همه ما سروده‌های ایشان را در ذهن داریم. شعر اثری ماندگار دارد و گاهی یک بیت کار 100 سخنرانی را انجام می‌دهد و بزرگان دین ما همه‌شان قدردان اینگونه شعر بوده‌اند. امام (ره) و رهبر معظم قدر ایشان را می‌دانستند.

محمدی گلپایگانی گفت: به جامعه ادبی صمیمانه تسلیت می‌گویم، ان‌شاءالله این شاعر امشب مهمان پیغمبر (ص) و ال پیغمبر شود.

همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری گفت: ضایعه درگذشت حمید سبزواری این چهره ماندگار انقلاب را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معظم مرحوم، جامعه ادبی و فرهنگی و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.

او افزود: افتخار داشتم که در آغازین روزهای انقلاب در صداوسیما هنگامی که ایشان در شورای شعر صداوسیما حضور داشتند در خدمتشان باشم و با شناختی که در 37 سال گذشته از ایشان داریم او را چهره‌ای مخلص، فداکار، همراه با آگاهی، شناخت و بصیرت نسبت به مسائل اطرافش می‌شناسیم.

جنتی گفت: سبزواری کسی بود که قلبش برای اسلام می‌تپید و در طول بیش از 70 سال همواره در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب شعر سرود. شعرهای او حماسه‌های ماندگاری بود که برای تهییج مردم علیه استبداد سروده می‌شد. شعر حمید سبزواری شناسنامه زمانه انقلاب است و همه حوادث انقلاب را می‌توان در شعر او دید.

وزیر ارشاد اضافه کرد: استاد سبزواری در رژیم گذشته هم شعر می‌سرود و مضمون شعرهایش بدیع بود. اشعار استاد که امروز به عنوان سروده‌های انقلابی گوش‌نواز است در حافظه ملت ما ماندگار خواهد بود. قطعا درگذشت این چهره ضایعه بزرگی برای جامعه ادبی، هنری و فرهنگی ماست.

در ادامه مراسم گروه سرود خانه بسیج سرود «برخیزید» از سروده‌های سبزواری را اجرا کرد. همچنین محمد گلریز سرود دیگری از این شاعر «این بانگ آزادی است کز خاوران خیزد» را خواند.

سپس محسن ممتحنی فرزند حمید سبزواری در سخنانی گفت: از رهبر انقلاب تشکر می‌کنم. پیام شیوایی دادند. الطاف ایشان همیشه نسبت به خانواده ما بوده و ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

مداحی سعید حدادیان از دیگر بخش‌های مراسم تشییع سبزواری بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها