يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۰۳۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
مدير كل آزمايشگاه‌ مرجع سازمان غذا و دارو با تأييد استفاده از مواد مخدر در قليان‌هاي رستوران‌هاي سنتي گفت: اين مراكز براي پاگير كردن و مراجعه دوباره مشتري به قليان‌ها مواد مخدر اضافه مي‌كنند.

به گزارش پایگاه 598، حسين رستگار مدير كل آزمايشگاه‌‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به تحقيقات گسترده انجام شده در خصوص عرضه قليان در سطح شهرها گفت: متأسفانه نمونه‌هاي بررسي شده از توتون و تنباكوهايي كه در قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌هاي سنتي عرضه مي‌شود نشان مي‌دهد كه در اين قليان‌ها ماده THC وجود دارد.

وي افزود: THC به عنوان ماده مؤثره مواد مخدر صنعتي استفاده مي‌شود كه مصرف آن آسيب‌هاي جبران ناپذيري در پي خواهد داشت.

وي ادامه داد: همچنين نتايج آزمايش‌ها نشان مي‌دهد كه در اين تنباكوها مقدار بسيار زيادي بنزن وجود دارد كه اين ماده نيز به شدت در اختلال سيستم عصبي تأثيرگذار و خطرآفرين است.

رستگار ضمن تأكيد بر خطرات و معضلات مصرف اين قليان‌ها، گفت: اين تنباكوها عموما به صورت بسته‌بندي وارد كشور مي‌شوند و به شدت مي‌توانند مخرب و آسيب‌رسان باشند.

مدير كل آزمايشگا‌ه‌‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: اما آنچه به عنوان هشدار جدي بايد مورد توجه قرار گيرد آن است كه برخي رستوران‌هاي ارائه دهنده اين گونه تفريحات ناسالم براي جذب مشتري دائم و پاگير كردن مصرف‌كنندگان قليان، پس از آماده‌سازي تنباكو به آن‌ مواد مخدر اضافه مي‌كنند كه اين باعث مي‌شود فرد‌مصرف‌كننده بي‌آنكه مطلع باشد دچار يك لذت مضاعف ناشي از اعتياد به مصرف اين گونه مواد شده كه اين در مراجعه بعدي و مداوم به اين گونه مراكز بسيار تأثيرگذار است.

وي در پايان گفت: اگر چه در هفته‌هاي اخير برخوردهاي مؤثري با اين پديده شوم در سطح كشور صورت گرفته است اما بايد نيروي انتظامي با برخورد جدي‌تر از همه‌گيري اين معضل و پيدايش عواقب ناشي از اين اعتياد خاموش پيشگيري كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها