امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۰۷۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اجرای رزمایش بدان معنی است که ما ابزار موجود در مقابله با تهدیدات سخت را داریم ولی مقابله کردن با تهدید نرم هم یکی از وظایف مهم امروز ماست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه دوم دریایی ولایت(جاسک) با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

امیر دریادار سیاری در این مراسم با بیان این که دشمن با تمام توان در پی تهاجم و شبیخون فرهنگی است و در پی این است که سبک زندگی ما را تغییر دهد و می خواهد زنگی ما از فرهنگ قرآنی و هویتی خالی شود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید در قرآن تدبر کرد و دلها را با معارف قرآنی آشنا کرد، رمضان ماه خودسازی است و با خودسازی و عمل به قرآن می توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر این که بحث مدیریت نگاه به آینده است، ادامه داد: آینده نگری و آینده سازی یک رشته و تخصص است، فرماندهان باید برای آینده چندین راه کار در نظر بگیرند چرا که ممکن است چندین اتفاق همزمان به وجود آید، باید دشمن شناس باشیم تا راههای مقابله با آن را بدانیم و هر قدر باورها، روحیات، تجهیزات، محیط جغرافیایی و ... دشمن را بشناسیم راه مقابله کارشناسی تر خواهد بود.

وی افزود: تهدید دو نوع است، تهدید سخت و تهدید نرم، تهدید سخت به دلیل هزینه زیاد کمتر انجام می شود، اجرای رزمایش بدان معنی است که ما ابزار موجود در مقابله با تهدیدات سخت را داریم ولی مقابله کردن با تهدید نرم هم یکی از وظایف مهم امروز ماست، باید آمادگی همه جانبه خود را بالا ببریم تا دچار غافلگیری نشویم.

دریادار سیاری با تشریح جنبه های آشکار و پنهان آموزش در نیروهای مسلح گفت: آموزش آشکار همان آموزش روزانه نیروهای مسلح است و آموزش پنهان مربوط به شخصیت فرمانده و آموزش دهنده است و در تمرینهای نظامی باید آنقدر تمرین داشته باشیم تا بتوانیم در شرایط سخت و اضطراری انجام وظیفه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمادگی دو شاخه دارد، آمادگی نظامی و آمادگی معنوی، وجود نیروی دریایی در سواحل مکران بازدارندگی و آمادگی به شمار می آید و حضور رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد و سینه سپر کردن در برابر گلوله دشمن از اعتقادات و باور قلبی ما به خداوند و اهل بیت نشأت گرفته است؛ پس چون آمادگی نظامی و معنوی داریم شکست ناپذیریم و دشمن از ما می هراسد، شما فرماندهان و جوانان نیروی دریایی با مراقبت و خودسازی، تدبر در آیات قرآن و بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری می توانید بر بصیرت و معنویت خود بیفزاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها