أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۰۹۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
یک ژنرال اسرائیلی، از تلاش های شاه سعودی در رهبری کشورهای سنی عملگرا برای مقابله با ایران، علنا قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العهد، هرتسی هلوی رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از تلاشهای سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در جهت رهبری کشورهای سنی عملگرا برای مقابله با ایران و تغییر اقتصاد مبتنی بر نفت این کشور، علنا قدردانی کرد.

وی طی سخنانی در کنفرانس هرتزلیا گفت: این آن عربستان سعودی نیست که ما یک سال و نیم قبل شاهد بودیم. اکنون یک پادشاه متفاوت به همراه یک شبکه حمایتی در اطراف وی، در این کشور وجود دارد.

هلوی در ادامه گفت عربستان بیشتر متمایل و پیشتاز در جهت رهبری اردوگاه کشورهای اهل تسنن در خاورمیانه است. برخی از این کشورهای سنی عمل گرا به منافع ما نزدیک هستند و این موضوع بسیار قابل توجهی است و اینجا یک فرصت برای ما وجود دارد.

دوری گلد مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی سخنانی در این کنفرانس گفت که گفتگوهایی بین این رژیم و کشورهای عربی در حال انجام است.

سخنان این ژنرال اسرائیلی در راستای عادی سازی روابطی است که عربستان از سالها قبل در حال مقدمه چینی برای آن است.

انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی و مدیر مرکز پژوهشهای استراتژیک عربستان قبلا گفته بود که روابط بین کشورش و اسرائیل به سطحی رسیده است که آماده علنی شدن است و جهان مسئولان عربستانی و اسرائیلی را در دیدارهای علنی، خواهد دید.

سخنان این ژنرال سعودی نشان می دهد که دیدارهای سری متقابل بین عربستان و رژیم صهیونیستی به ثمر نشسته و شرایط برای اعلام عادی سازی این روابط کامل مهیا است.

در چند ماه اخیر اخبار متعددی درمورد نزدیک شدن روابط عربستان و اسرائیل منتشر شده است اما روابط دو طرف موضوع چندان جدیدی نیست بلکه ریشه های آن به دهدهه های گذشته بازمی گردد.

عربستان چندی پیش به طور علنی از برقراری روابط با اسرائیل خبر داد  به گونه ای که پای مسئولان اسرائیلی به عربستان باز شده است و مسئولان بلندپایه دو طرف در چند سال اخیر دیدارهای متعددی با هم داشته اند که در جریان آن از منافع  و نیز خطرات و تهدیدهای مشترک سخن گفته اند.

در صدر اقدامات سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل دیدارهای علنی انور عشقی با «دوری گولد» مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل در واشنگتن قرار دارد.

نمونه دیگر مصاحبه انور عشقی با روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» بود که در جریان آن وی  نتانیاهو را به قبول ابتکار صلح عربی در مقابل اعتراف به همکاری در تمام زمینه ها فراخواند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها