يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۱۱۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
رزمندگان شيعه و سني عراقي پس از آزادسازي شهر فلوجه نماز جماعت را در مسجد عبدالله بن عمر خطاب برپا كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، نظاميان شيعه و سني عراقي به دنبال پيروزي هاي اخير در فلوجه نماز جماعت را در مسجد عبدالله بن عمر خطاب برپا كردند.

روز گذشته «حيدر العبادي» نخست وزير عراق آزادي فلوجه از چنگال داعش را اعلام و تاكيد كرد نيروهاي عراقي بر شهر مسلط شده اند و تنها بخش هاي كوچكي از آن نياز به پاكسازي دارد.

وي در نطقي كوتاه، اين آزادي را مديون ارتش، پليس، داوطلبان مردمي و هدايت مرجعيت ديني و در صدر آن آيت الله سيستاني دانست.

نخست وزير عراق خطاب به مردم فلوجه گفت: امروز مي خواهيم امنيت و آرامش را به فلوجه بازگردانيم و ساكنان آن در كمال امنيت به زندگي عادي بازگردند.

العبادي افزود همه مردم عراق در اين پيروزي سهيم بوده اند.

شهر فلوجه كه از آن تحت عنوان دژ مستحكم داعش نام برده مي‌شد، در برابر قدم‌هاي استوار نيروهاي بسيج مردمي، عشاير و ارتش عراق پس از 25 روز نبرد، سرفرودآورد و تكفيري‌هاي داعش كه همه افتخار آنها، كشتن مردم بي‌گناه و بي‌سلاح است، به درون پس كوچه‌ها و سوراخ‌هاي خود عقب نشستند.

براساس گزارش‌هاي ميداني، هم اكنون خيابان‌هاي اصلي و ساختمان‌هاي بزرگ و اداري شهر در دست نيروهاي دولتي است. برخي خبرگزاري‌ها حتي نوشته‌اند اين شهر به طور كامل آزاد شده است.

«ابومهدي المهندس» نائب رئيس شوراي تشكيلات «بسيج مردمي»، «هادي العامري» دبير كل سازمان بدر و «عبدالوهاب الساعدي» فرمانده عمليات فلوجه،‌طي نامه‌اي به نخست‌وزير عراق، آزاد شدن شهر فلوجه را به وي اعلام كردند.

فلوجه به خاطر جغرافياي خاص و گستردگي شهر كه رودفرات نيز از مجاورت آن مي‌گذرد، عمليات نظامي در آن بسيار سخت است و همين مسئله، پيروزي نيروهاي دولتي را بسيار ارزشمند مي‌كند. اهميت اين پيروزي از لحاظ رواني هم براي مردم عراق بسيار بالاست و در حال حاضر، هم آنها، هم تروريست‌ها و هم حاميان تروريست‌ها، كار پديده تروريسم در عراق را تمام شده مي‌دانند و خصوصاً «ابوبكر البغدادي» سركرده اصلي داعش و ديگر سركرده‌هاي اين گروه تروريستي كه در موصل حضور دارند، از هم اكنون مي‌دانند كه سه گزينه بيشتر پيش رو ندارند، يا به مناطق نامعلومي فرار كنند، يا دست به خودكشي بزنند و يا خود را براي يك نبرد قريب‌الوقوع و مرگ خفت‌بار در موصل آماده كنند.

 






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها