يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۱۳۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
وزیر خارجه عراق با انتقاد شدید از سفیر عربستان سعودی در بغداد، رفتارها و اظهارنظرهای او را دخالت آشکار در امور داخلی کشورش توصیف کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، ابراهیم الجعفری به احضار مجدد ثامر السبهان به وزارت خارجه عراق اشاره  کرد و گفت عملکرد سفیر عربستان در عراق با چارچوب مسئولیت‌هایش به عنوان سفیر منافات دارد و این مطلب به طور رسمی به وی ابلاغ شد.

وزارت خارجه عراق روز جمعه ثامر السبهان را در اعتراض به اظهارات و رفتارهای مداخله گرانه و نیز دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای احضار کرده بود.

دستگاه دیپلماسی عراق متعاقب احضار السبهان دربیانیه‌ای اعلام کرد: «بغداد به هیچ سفیری اجازه نمی‌دهد با اظهارات فرقه‌ای باعث دامن زدن به اختلافات در عراق شود.»

السبهان اخیرا با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شده بود حضور مشاوران نظامی ایران در حومه فلوجه برای دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای بوده و ایران درصدد تغییر بافت جمعیتی این منطقه است.

الجعفری با اشاره به اینکه عراق از زبان تهدید علیه دیگر کشورها استفاده نمی‌کند، افزود: «ما تمایلی به تهدید به قطع مناسبات نداریم و برای همین به طور رسمی انزجار عراق را در این خصوص به سفیر سعودی ابلاغ کردیم.»

سفیر عربستان پیش از این نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بود؛ وی اواسط خرداد با انتشار پیامی در توئیتر ایران را به تفرقه افکنی در جهان عرب متهم کرد و نوشت: «ایران می‎خواهد آشوب ایجاد کند و با به راه انداختن جنگ شیعه و سنی، اعراب را نابود کند. ایران هیچ اعتقادی به عرب‎های شیعه ندارد؛ عرب‌های شیعه هم اعتقادی به ایران ندارند.»

اظهارات سفیر عربستان با واکنش تند مقام‌های عراقی همراه بوده و برخی از آنها خواهان اخراج السبهان از کشورشان شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها