أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۱۴۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: اینکه آقای رئیس جمهور بفرمایند که از رکود عبور کرده ایم فایده ای نداشته و با حلوا حلوا کردن دهان کسی شیرین نمی شود. مردم تا مزه عبور از رکود را نچشند و رونق اقتصادی و تولید را نبینند این سخنان را نمی پذیرند./ اینکه ما بگوییم تنها 5 ماه از برجام گذشته و آدرس عوضی برای حل مشکلات کشور بدهیم روشی غیرمنطقی است. سه سال از عمر دولت گذشته و مهلت کمی برای دولت و وعده های صد روزه رئیس جمهور نمی باشد.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در رابطه با تشدید مشکلات اقتصادی در سال " اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل" اظهار داشت: در ضیافت افطار رهبرانقلاب با مسئولان نظام، رهبری فرمودند تحریم ها نقش کمی در مشکلات اقتصادی ما دارد و مشکلات اقتصادی ریشه در برنامه ریزی نادرست این دولت و دولت های پیشین دارد.

وی افزود: ایشان سوء مدیریت ها و برنامه ریزی ها را عامل بسیاری از مشکلات بیان فرمودند. آقای لاریجانی در دولت دهم و همچنین آقای روحانی کفته بودند که تحریم ها تنها 20 درصد در مشکلات اقتصادی کشور تاثیر دارد و 80 درصد مشکلات به دلیل ضعف مدیریت هاست.

ایشان با اشاره به عملی نشدن وعده های انتخاباتی رئیس جمهور تصریح کرد: طبق سخنان آقای روحانی که معتقد بودند بعد از صد روز می توان تاثیر برنامه های اقتصادی دولت را در صد روز مشاهده کرد علی القاعده باید این مشکلات برطرف می شد و امروز تاثیر آن را میدیدیم ولی متاسفانه با گره زدن مشکلات اقتصادی به بحث تحریم ها و رابطه با غرب مشکلات حل نخواهد شد. تنها راهی که برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد پیاده سازی اقتصاد مقاومتی می باشد. ولی متاسفانه در اجرایی کردن این موضوع عزم جدی در دولت و دستگاه های مربوطه دیده نمی شود.
 
ذوالنور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی سیاست ها و اصولی دارد که 24 سیاست اصلی آن را رهبرانقلاب بیش از دوسال و نیم پیش بیان فرموده اند که برخی از آنها عبارت اند از تکیه بر شرکت های دانش بنیان، تکیه بر توانمندی های داخلی، اقتصاد صادرات محور، توجه به بازارهای منطقه.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به صورت عملی، عملکرد قابل توجهی توسط دولت مشاهده نمی کنیم و برنامه اقتصادی سال 95 با برنامه های اقتصادی سال 90 که بحثی به نام اقتصاد مقاومتی به این صورت وجود نداشت تفاوتی نمی کند و رکود هم که به مشکلات اقتصادی اضافه گردیده است و اهتمامی به اقتصاد مقاومتی که حلال مشکلات است داده نمی شود.

حجت الاسلام ذوالنور در خصوص ادعای دولت مبنی بر عبور از شرایط رکود و کاهش تورم اظهار داشت: اینکه آقای رئیس جمهور بفرمایند که از رکود عبور کرده ایم فایده ای نداشته و با حلوا حلوا کردن دهان کسی شیرین نمی شود. مردم تا مزه عبور از رکود را نچشند و رونق اقتصادی و تولید را نبینند این سخنان را نمی پذیرند.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در ضیافت رهبرانقلاب بیان داشتند که بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده ایم، باید از ایشان پرسید که این تعداد شغل کجا هستند؟ کارخانه های ما که در حال بسته شدن و تعطیلی هستند و لشگر بیکاران در حال افزایش هستند همچنین صنعت و تولید خاصی هم ایجاد نشده است و بودجه عمرانی هم نسبت به هزینه های دولت بسیار پایین بوده است.

ذوالنور اظهار داشت: آقایان بفرمایند در حوزه تولید در چه زمینه ای بالا رفته است. صادرات ما به چه صورت بوده است و چه چیزی و به کجا صادر کرده ایم. باید مسئولان تراز واردات و صادرات با بیان مصادیق و جزئیات بیان کنند تا قابل درک باشد جز در بحث نفت ما آمار چشم گیری در افزایش تولید نداشته ایم. رهبری در دیدار اخیر روی خوشی به بحث صادرات نفت نشان ندادند و فرمودند ما نفت را باید تبدیل به فرآورده های نفتی تبدیل کنیم و آنها را صادر کنیم نه اینکه ما دارای ذخایر عظیم نفتی هستیم ولی بنزین وارد کنیم.

وی افزود: اگر نرخ صادرات بالا است مربوط به حوزه نفت است که چندان قابل تحسین نیست مگر اینکه پول نفت را برای اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور سرمایه گذاری کنیم نه اینکه سرمایه رابفروشیم و صرف هزینه های دولت کنیم.

ذوالنور در خصوص وعده صد روزه دولت اظهار داشت: وقتی آقای روحانی وعده بهبود اوضاع اقتصادی را ظرف صد روز می دادند یقینا می دانستند که بحث توافق هسته ای در صد روز به نتیجه نخواهد رسید و از طرفی معتقد بودند که تحریم ها 20 درصد در اوضاع اقتصادی موثر هستند و وعده های دولت در بهبود شرایط اقتصادی منهای بحث برجام بوده است در نتیجه باید این سوال را باید پرسید که چرا بهبود اقتصاد کشور را باید به برجام گره بزنیم.

نماینده مردم قم بیان داشت: اینکه ما بگوییم تنها 5 ماه از برجام گذشته و آدرس عوضی برای حل مشکلات کشور بدهیم روشی غیرمنطقی است. سه سال از عمر دولت گذشته و مهلت کمی برای دولت و وعده های صد روزه رئیس جمهور نمی باشد. ریشه مشکلات در نوع نگاه دولت، تشخیص نادرست مشکلات، برنامه های غلط و اجرای نادرست سیاست ها می باشد.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: حل مشکلات در یک سال آینده به تغییر راهبرد و نگاه دولت به مسائل اقتصادی دارد در غیر اینصورت نمی توان شاهد بهبود اوضاع اقتصادی بود. ریشه مشکلات اقتصادی ما عدم رابطه با کشورهای خارجی نبوده است که اکنون با برجام امیدوار به حل آن باشیم بلکه علل آن دلایلی از جمله اتکای بیش از حد به نفت، واردات محوری و دولتی بودن و دانش بنیان نبودن می باشد و تا زمانی که این مشکلات را حل نکنیم اتفاق خاصی در اقتصاد نخواهد افتاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها