يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۱۵۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
انتشار خبر حقوق ۵۷ میلیونی، وام ۳۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد و کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان رئیس صندوق توسعه ملی، بر جنجال فیش‌های نجومی مدیران دولتی دمیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، بعد از افشای فیش حقوقی چند ده‌میلیونی برخی مدیران عالی‌رتبه بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه که طی چند هفته پیش رسانه‌ای شد، بهانه‌تراشی‌ها و ادله ریز و درشت بسیاری مطرح شد.

پشت‌بند این حرف و حدیث‌ها یک نفر عذرخواهی کرد و یک نفر استعفا کرد و عده‌ای هم قول پیگیری و رسیدگی دادند تا شاید تسلی دل میلیون‌ها کارگر و کارمندی باشند که سر و ته برجشان را با وصله و پینه به هم می‌رسانند؛ اما هنوز این عذر و بهانه‌ها داغ این تخلف قانونی را سرد نکرده، چشممان به جمال یک فیش عجیب و غریب تازه روشن شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده که روابط عمومی صندوق توسعه ملی نیز حاضر به تکذیب آن نشده، رئیس صندوق توسعه ملی در حالی ماهیانه ۵۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند که کمک‌هزینه ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندانش نیز در فیش حقوقی وی لحاظ می‌شود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی (صفدر حسینی)، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است چراکه قطعاً این دست از مدیران در بخش‌های دیگر خصوصی یا عمومی نیز به‌عنوان عضو یا رئیس هیئت مدیره فعالیت دارند.

جالب اینکه رئیس صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است.

آنچه در این فیش حقوقی جالب‌تر از میزان دریافتی و اعداد و ارقام درشت آن است، عناوین و مواردی است که آقای رییس را مستحق دریافت حقوق 57 میلیون تومانی کرده است، مواردی که به‌احتمال زیاد بسیاری از آنها را در هیچ فیش حقوقی دیگری ندیده‌اید، عناوینی که بیشتر شبیه یک طنز تلخ است تا واقعیت...

مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس است.

واکنش جوانترین عضو مجلس به حقوق نجومی پدرش چیست؟به‌عبارت دیگر، علاوه‌بر وجود برخی عناوین عجیب و غریب مثل حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌وری سه‌ماهه؛ آقای رئیس هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کند.

* واکنش دختر به حقوق پدر چیست؟

آنچه که فیش حقوقی رئیس صندوق توسعه ملی را مهمتر ساخته، حضور دختر وی در مجلس است.

سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی جوان‌ترین نماینده مجلس دهم است که از طریق لیست اصلاح‌طلبان تهران وارد بهارستان شده است.

مطابق قانون اساسی،‌ مجلس علاوه بر قانونگذاری، وظیفه نظارت بر اجرای قوانین توسط مجریان دولتی را نیز دارد.

با توجه به این که فاطمه حسینی به عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس درآمده و نظارت بر مدیریت دستگاه‌های اقتصادی همچون صندوق توسعه ملی نیز مستقیماً در حوزه کار کمیسیون اقتصادی مجلس است، باید دید واکنش دختر به دریافت های صدها میلیونی پدر چه خواهد بود؟

با توجه به متن سوگند نمایندگان مجلس طبق اصل ۶۷ قانون اساسی، خانم حسینی مکلف به تلاش برای پیگیری تخلفات در دستگاه‌های اجرایی همچون حقوق کلان پدرش در صندوق توسعه ملی است.

در متن سوگندنامه نمایندگان آمده است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

بنابراین خانم حسینی که سوگند خورده در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشد، انتظار این است که این نماینده مردم تهران بر طبق این سوگند، نسبت به دریافت‌های ده‌ها میلیونی و وام‌های 300 میلیونی پدر و همکارانش موضع‌گیری و آن را پیگیری نماید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
۳
۱
سر قساد در نهاد ریاست جمهوری است که مردم همت کرده سال 96 آن را بدار میکوبند مگر اینکه کئتاهی کرده اشتباه 82 را تکرار کنند که لیسللانسان الا ما سعی
پاسخ
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
۱
۰
خانم حسینی من و دوستان و اکثر فامیل بدون شناخت از شما به اکثریت لیست امید و چند نفر دیگر از لیست اصولگراها رای دادیم . ضمنآ مواضع ضد اصلاح طلبی و موافق با دولت قبل سایت 598 را کاملآ واقف بوده و موافق و همفکر آن نمی باشم ولی همراه با سایت های دیگر به آن سر میزنم.
چنانچه فیش مذکور درست باشد از پدر محترمتان سئوال کنید چرا ، آیا لقمه سفره شما ( چنانچه واقعیت داشته باشد ) حلال است؟ و بپرسید با چه قیمتی با آبروی اصلاح طلبان بازی می کنید؟ رئیس دولت اصلاحات با آن پاکدستی شما چرا اینگونه؟
به هر حال خانم محترم جوان وارد شده به مجلس این گوی و این میدان ببینیم در اولین آزمون الهی چگونه از امتحان در خواهید آمد.
آیا ذره کوچکی علی وار اقدام خواهید نمود.
البته متاسفانه این معضلات مربوط به تمامی گروه های سیاسی است و دامن گیر خیلی ها می باشد. چه برخی از اصلاح طلبان و چه گروه های مقابل.
بدانید مردم راضی نیستند و آه آن ها دامن همه خطا کاران را خواهد گرفت.
به پدر سلام برسانید و از قول جامعه بگوئید مرد و مردانه چنانچه فیش درست است مبالغ اضافی آن را که حرام می باشد به خزانه و بیت المال برگردانندو بدانند که نزد مردم محبوب خواهند شد .
و یک توصیه به شما در ابتدای کارتان به عنوان نماینده مردم و بالاخص قشر آسیب پذیرجامعه، در این مورد خدا را در نظر بگیرد و موضع خود را رسمآ اعلام کنید . آنوقت است که نماینده دائمی و محبوب مردم خواهید شد.
در پایان از سایت 598 که موافق آن نیستم درخواست دارم مطلب من مخالف خود را درج نماید و به اسم من دانشجو و عده کثیر دیگر این یادداشت را برای خانم حسینی در مجلس و پدرشان در صندوق توسعه ملی زحمت کشیده و ارسال کنند . به هر حال چون مخالفشان هستید امید وارم اقدام فرمائید .
نماز و روز همگی قبول درگاه حق.
عرفان
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
جالبه!!!!
آقای عرفان تقریبا تمام اصلاح طلبان و برخی اصولگرایان از لحاظ درآمدی مشکل دارند چطور متوجه نشدید
جدیدترین اخبار پربازدید ها