أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۱۶۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۱ تير ۱۳۹۵
دکتری که آیت الله مرعشی نماز بر پیکرش خواند؛
چندی پیش شبکه آی فیلم اقدام به پخش مجدد سریال روزگار قریب ساخته کیانوش عیاری نمود که این سریال با استقبال گسترده مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی مواجه گردید . برهمین اساس خبرنگار قم نا به قبرستان شیخان قم رفته و چند عکسی از محل دفن این دکتر متعهد گرفته است .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، چندی پیش شبکه آی فیلم اقدام به پخش مجدد سریال روزگار قریب ساخته کیانوش عیاری نمود که این سریال با استقبال گسترده مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی مواجه گردید .

برهمین اساس خبرنگار قم نا به قبرستان شیخان قم رفته و چند عکسی از محل دفن این دکتر متعهد گرفته است . دکتر محمد قریب در سال 1288 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. وی بنیانگذار طب نوین اطفال در ایران و از بنیانگذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان می باشد و همچنین مدرس دانشگاه تهران بود. دکتر قریب به واسطه فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود از محبوبیت خاصی برخوردار بود و حتی به واسطه این فعالیت ها به دستور محمدرضا پهلوی از دانشگاه اخراج شد.

دکتر قریب در بهمن ماه 1353 به دلیل ابتلا به سرطان مثانه درگذشت و بنابر وصیت نامه خود در قبرستان شیخان قم دفن گردید. مقام و منزلت دکتر قریب به اندازه ای بالا بود که آیت الله مرعشی نجفی بر پیکر وی نماز گزارد.

  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۱۳:۲۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
۴
۶
خدا رحمتش کند اما افراد بسیار مهمتر از دکتر قریب در قبرستان شیخان مدفون هستند که ظاهرا برای آنها کسی فیلم و سریال نساخته است!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
ظاهرا شما همون سریالش رو هم ندیدید دکتر غریب انقدر برای این کشور کرا رکد که رسول جعفریان میگه فقط در یادنامه خاص قریب 8 صفه فعالیتهای ش رو نوشته بودند-- اما برای اونها که کاری نشده خود دوستان طلبه که بودجه هم دستشون هست و توی همه کارها هم هستن فقط مقصر اندو بس - متاسفانه وقتی طلاب مسولیت میگیرند یا لائیک میشند یا فارق از این بحثها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
۱
۰
مثلا یکیش رو بگو
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۲:۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
اسم زکریا بن آدم را نشنیدی؟ یا میرزای قمی؟ یا فاضل تونی؟ یا میرزا جواد آقا ملکی تبریزی؟ و... بسیار از نامهای بزرگ تاریخ تشیع.
متاسفانه اطلاعات مردم فقط در حد سریالهای صدا و سیما است.
کیارش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
شاگرد و نماینده امام رضا(ع) هم در آنجا دفن هستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۱
۱
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی.امام خمینی :اگر یک مرد درشیخان باشد او آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها