يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۱۸۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۲ تير ۱۳۹۵
ناگفته های فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا از جنگ سوریه؛
سردار رستمیان گفت : اهمیت منطقه خان‌طومان برای جبهه النصره مانند اهمیت منطقه شلمچه برای صدام بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا در گفتگویی به بیان برخی ناگفته های واقعه خان طومان پرداخت و اظهار کرد:  حضور ما در سوریه و عراق از دو جنبه استراتژیک و راهبردی و نیز مواضع انقلابی اسلامی مردم کشور ما قابل بحث است.

وی اضافه کرد: در موضع استراتژیک و راهبردی سوریه اولین کشوری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی ملت ایران را تبریک گفت و دست بیعت با مردم ایران داد، در دوران دفاع مقدس نیز مسؤولان این کشور در کنار انقلاب اسلامی ایران ایستادند.

رستمیان خاطرنشان کرد: از موضع انقلابی و دینی توصیه ائمه اطهار (ع) است که باید مسلمانان در زمان بحران کنار همدیگر قرار بگیرند و دست همدیگر را بفشارند.

وی ادامه داد: از طرفی انقلاب اسلامی ایران راهبرد اساسی در مبارزه با شیاطین به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل دارد، امام (ره) همه مشکلات ملت‌های آزاده جهان را منتسب به شیطان بزرگ آمریکا و شریک منطقه‌ای‌اش در خاورمیانه اسرائیل می‌دانست و در حال حاضر این راهبرد توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز پیگیری می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا تأکید کرد: نابودی اسرائیل غاصب و محو آن از صحنه روزگار راهبردی انقلاب اسلامی ایران است و در حال حاضر رهبر انقلاب اسلامی ایران بر این موضع تأکید دارند و مردم نیز از این راهبرد تبعیت می‌کنند.

رستمیان با اعلام اینکه راه انداختن جنگ سوریه تنها با هدف ساقط کردن دولت سوریه نبود، گفت: اسرائیل با راه‌اندازی جنگ سوریه به‌دنبال اجرای نقشه از نیل تا فرات است، طرح ناامن کردن مرزهای کشور بعد از اشغال کامل سوریه در برنامه کاری اسرائیل قرار داشت به این دلیل که انقلاب اسلامی ایران را مانع دست‌یابی به اهداف خویش می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای حمله به سوریه برنامه‌ریزی شد که هسته مرکزی مبارزه با استکبار که همان ایران اسلامی است باید ساقط شود، مدتی است که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران بر روی این نقشه کار می‌کنند.

* اسرائیل در توان خود نمی‌بیند که با ایران وارد جنگ شود

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا یادآور شد: اسرائیل برای مبارزه با انقلاب اسلامی ایران در توان خویش نمی‌بیند که با ایران وارد جنگ شود و برنامه دارد که خودش نیز وارد جنگ نشود، دلیل عدم ورود اسرائیل به جنگ علیه ایران حساسیت مردم کشورهای عربی به اسرائیل است.

رستمیان گفت: اعراب منهای حکومت‌های فاسدشان دلخوشی از اسرائیل ندارند به همین دلیل اسرائیل به‌صورت جدی نمی‌تواند در نقشه اجرای طرح نیل تا فرات ورود پیدا کند، به  همین دلیل با استفاده از توان مالی عربستان اقدام به ایجاد گروه‌های تکفیری و داعش کرده و تلاش دارد از این ظرفیت برای توسعه قلمرو خویش استفاده کند.

وی اضافه کرد: اسرائیل با راه‌اندازی جنگ بین مسلمانانی که از امویان و عباسیان تبعیت می‌کنند و مسلمانان که از اسلام ناب محمدی حمایت می‌کنند سعی دارد به اهداف خویش برسد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا ادامه داد: اسرائیل و کشورهای فاسد عربی برنامه‌ریزی کرده بودند که در مدت دو ماه سوریه را به‌صورت کامل اشغال می‌کنند و فرد دست‌نشانده خویش را در حکومت می‌گمارند و به اذعان خودشان یک بخش اعظمی از طرح نیل تا فرات را اجرا می‌کنند و پس از آن به سمت مرزهای ایران اسلامی حرکت می‌کنند.

رستمیان ادامه داد: اینجا بود که نظام با انتخاب مناسب و تدبیر و نیز با نگاه عمیق و همینطور شناختی که از دشمن داشت، طرح مبارزه با دشمن را در فراتر از مرزهای کشور در دستور کار خویش قرار داد.

وی یادآور شد: این اقدام موجب زمین‌گیر کردن عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آمریکا، انگلیس، فرانسه، قطر، اردن، ترکیه و رژیم صهیونیستی در لباس داعش و النصره شد.

* گرایش به سمت اسلام ناب محمدی در حال افزایش است

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا اضافه کرد: دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی ایران جنگ روانی زیادی را در سطح جهان راه‌اندازی کرد، اولین هدف دشمن خدشه دار کردن اسلام ناب محمدی است، با مطرح کردن اسلام لائیک و اسلام متجر تلاش دارد که چهره اسلام را تخریب کند و جلوی اسلام‌گرایان واقعی را بگیرد.

رستمیان تأکید کرد: گرایش به سمت اسلام ناب محمدی در حال افزایش است، حضور شیعیان در مراسم اربعین حسینی مبین این موضوع است، دشمنان اسلام از این موضوع به هراس افتادند، تلاش دارند با آتش زدن قرآن و کشتار افراد بی‌گناه چهره اسلام را خشن جلوه دهند.

وی متذکر شد: حضور رزمندگان ما در سوریه و عراق در ابتدا احیای اسلام ناب محمدی و نیز دفاع از ایران اسلامی در فراتر از مرزهای کشور ما است.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با اعلام اینکه دشمن تلاش دارد، منطقه خاورمیانه را ناامن کند، افزود: با حضور ما در سوریه و عراق، دشمن در همان منطقه‌ای که امنی ایجاد کرد زمین‌گیر شد و برنامه دوماهه آنها برای فتح سوریه در حال حاضر پنج سال طول کشید و با وجود امکانات گسترده و قوی که دارند تنها موفق شدند که 40 درصد از خاک سوریه را در اختیار بگیرند، البته اشغال 40 درصد از خاک سوریه نیز به‌دلیل خیانتی که برخی از نیروهای ارتش سرخ به این کشور کردند انجام شد، در زمان شروع درگیری‌ها در سوریه 50 درصد نیروهای ارتش سوریه در صف اشغالگران قرار گرفتند و همین موضوع باعث اشغال 40 درصدی خاک سوریه شد.

* ایرانی‌ها در سوریه چندین نقش ایفا می‌کنند

رستمیان با اشار به نحوه نحوه اعزام نیرو ها اظهار کرد: ایرانی‌ها در سوریه چندین نقش ایفا می‌کنند، برخی از نیروها به‌صورت مستشاری حضور می‌یابند، تعدادی از نیروها برای مشاوره در حوزه‌های مختلف وارد این کشور می‌شوند، برخی از افراد هم برای کمک به سرپا نگه‌داشتن تأسیسات این کشور و حتی برای درمان به سوریه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور برخی از افراد در قرارگاه‌ها نیاز است، فردی که برای مشاوره در زمینه مختلف وارد می‌شود نیاز ندارد که اطلاعات نظامی در اختیار داشته باشد، اصلاً ماهیت این فرد نظامی نیست، قرار نیست که فردی که برای مشاوره و یا سرپا نگه‌داشتن تأسیسات وارد سوریه می‌شود عملیات نظامی انجام دهد، از طرفی جنگ در سوریه محله به محله و خانه به خانه است، احتمال دارد فردی که مثلاً برای سرپا نگه‌داشتن تأسیسات وارد سوریه می‌شود در عملیات پیچیده دشمن مورد اصابت گلوله قرار گیرد.

رستمیان تأکید کرد: افرادی که برای مبارزه با دشمن وارد عمل می‌شوند، آموزش‌دیده هستند و با تمام قوا در میدان نبرد شرکت می‌کنند، از طرفی دشمن رو درو، انسان دست و پا بسته‌ای نیست، به جدیدترین تجهیزات نظامی روز مجهز است، از زمین و هوا این فرد مورد حمایت قرار می‌گیرد، با دلارهای نفتی عربستان و قطر مورد حمایت قرار می‌گیرد، نباید این طور فکر کرد که آنها دست و پا بسته هستند، تکفیری‌ها و داعشی‌ها قبل از اعزام به میدان نبرد تحت تعلیم عملیات نظامی پیشرفته قرار می‌گیرند با این حال با وجود حمایت‌های مادی از جانب چندین کشور در برابر رزمندگان اسلام در سوریه زمین‌گیر شدند.

* تعداد داوطلبان مازندرانی برای اعزام به سوریه و عراق بسیار زیاد است

وی در ادامه به اشتیاق جوانان مازندرانی بعد از واقعه خان‌طومان اشاره کرد و گفت: باور کنید روزی نمی‌شود که از بنده و دیگر مسؤولان سپاه کربلا برای اعزام به سوریه و عراق درخواست نداشته باشیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا ادامه داد: تعداد داوطلبان مازندرانی برای اعزام به سوریه و عراق بسیار زیاد است، چندین هزار نفر برای اعزام به سوریه و عراق ثبت نام کردند، جالب است بدانید افرادی که رفتند در سوریه و عراق و مشکلات را دیدند بسیار مشتاق به حضور مجدد هستند، بعد از واقعه خان‌طومان نیز این اشتیاق و علاقه بیشتر شد.

سردار رستمیان در پاسخ به  افرادی که می گویند  کسانی که سوریه اعزام می‌شوند، پول می‌دهید، لبخندی از سر تعقل زد و گفت: کدام انسان عاقل حاضر می‌شود که به قیمت از دست دادن جان خویش رقمی را دریافت کند، رزمنده‌ای داریم که حتی حقوق خویش را دریافت نمی‌کند، رزمنده بازنشسته که چندین سال از بازنشستگی‌اش گذشت و همه فرزندانش  به سرانجام رسیدند مشتاق حضور در سوریه و عراق است، به نظر شما این فرد می‌تواند با سن بالایی که دارد برای مال دنیا جانش را کف دست بگیرد.


* خان‌طومان شلمچه بود

رستمیان گفت : اهمیت منطقه خان‌طومان برای جبهه النصره مانند اهمیت منطقه شلمچه برای صدام بود.

وی بیان کرد: خان‌طومان جبهه حساس و فعالی بود که در جنوب غربی حلب قرار دارد و نزدیک به اتوبان دمشق حلب و ترکیه است، و دیگر حساسیت این منطقه نیز واقع شدن مقر فرماندهی جبهه النصره بود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا اضافه کرد: منطقه خان‌طومان تأسیسات قابل ملاحظه و تأسیسات حساسی نداشت، در سال 94 این منطقه در اختیار نیروهای خودی قرار گرفت و 6 ماه رزمندگان ما در این منطقه حضور داشتند، بیشتر از مزیت‌های جاده‌ای از دست دادن مقر النصره برای‌شان گران تمام شده بود، در این مدت 6 ماه به‌دنبال بازپس‌گیری منطقه بودند، هر دفعه نسبت به دوران قبل تجهیزات قوی‌تری برای بازپس‌گیری منطقه به‌کار می‌بردند.

وی ادامه داد: اواسط فروردین ماه بود که نیروهای ما در این منطقه حضور پیدا کردند، به‌دلیل حساسیت منطقه منتظر اقدامات تلافی‌جویانه آنها بودیم، در این مدت نیز تلفات سنگینی به آنها وارد می‌شد، میزان تلفات آنها 100 برابر بیشتر از نیروهای ما بود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا اضافه کرد: به فاصله 10 روز برای بازپس‌گیری خان‌طومان تلاش کردند، در هر مرحله خسارت جدی به آنها وارد می‌شد، در تاریخ 21 فروردین ماه بیش از 100 کشته داشتند، در عملیات سوم دشمن در تاریخ 16 اردیبهشت، دشمن آمادگی خویش را توسعه داد، تعداد نیروها و توان رزمی خویش را پنج برابر بیشتر از توان رزمی ما ارتقاء داد، بهترین و زبده‌ترین نیروها را جمع آوری کرد، تجهیزات آنها از ترکیه تأمین شده بود، تعداد تانک‌ها را افزایش دادند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسید که با حضور نیروهای خویش موفق به بازپس‌گیری خان طومان نمی‌شود، طرح عملیات انتحاری را پیش کشید، البته عملیات انتحاری از جنس نظامی و با استفاده از تانک و نفربر که پر از مهمات بود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا ادامه داد: دشمن ابتدا با استفاده از عملیات انتحاری تانک منطقه‌ای به شعاع 500 متر را طی دو مرحله منفجر کرد، همین موضوع باعث شهادت رزمندگان ما شد.

رستمیان بیان کرد: هدف دشمن منطقه خان‌طومان نبود، بازپس‌گیری منطقه خان‌طومان برنامه اول دشمن بود، به‌دنبال دست‌یابی به سایر بخش‌ها بود، رزمندگان اسلام 14 ساعت جلوی فشار دشمن را گرفتند.

* کشته و زخمی شدن 700 تکفیری

وی تصریح کرد: با وجود فشارهای نظامی زیاد دشمن رزمندگان ما 14 ساعت در برابر دشمن مقاومت کردند و به اذعان خودشان 700 کشته و زخمی در این عملیات متوجه دشمن شد، بیش از 15 دستگاه تانک و نفربر دشمن منهدم شد و چهار کیلومتر از خاک منطقه تخلیه و نیروهای ما پشت شهر خان‌طومان مستقر شدند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا تأکید کرد: حماسه خان‌طومان ماندگار شد به این دلیل که مانع از دست‌یابی دشمن به دیگر نقاط سوریه شد، به همین دلیل سردار سلیمانی از حماسه‎آفرینی لشکر عملیاتی 25 کربلا، تقدیر کرد و گفت: «اگر حماسه‌آفرینی رزمندگان لشکر عملیاتی 25 کربلا در خان‌طومان نبود ما متحمل خسارت‌های بسیاری زیادی می‌شدیم.»

با توجه به بازگشت پیکر شهید حسین مشتاقی ،سردار درباره شهادت این رزمنده رشید اسلام گفت: شهیدان حسین مشتاقی و سیدرضا طاهر علاقه بسیار زیادی به همدیگر داشتند، سید رضا طاهر مجروح شده بود، در یک ساختمانی به‌نام ساختمان زرد، شهید حسین مشتاقی برای کمک به این شهید و حفظ ساختمان حرکت کرده بود، موفق شده بود که به سیدرضا طاهر کمک کند ولی امکان برگشت به عقب آنها به‌دلیل محاصره ساختمان وجود نداشت، این‌طور شد که این دو نفر در کنار همدیگر به شهادت رسیدند.
 
سردار در باره اینکه این جنگ تا چه وقت ادامه دارد؛ اظهار کرد: در بخش نظامی فعلاً دشمن با جنگ فرسایشی مواجه هست، قرار بود جنگ دو ماه طول بکشد ولی در حال حاضر وارد پنجمین سال متوالی شد، دشمنان ما به خواسته‌های خویش نرسیدند همین موضوع سبب تضعیف روحیه سران این کشورها نیز شده است.

وی ادامه داد: از طرفی این جنگ باعث شد نگرانی اسرائیل در منطقه افزایش یابد، به این دلیل که نیروهای بین‌المللی خواستار نابودی اسرائیل هستند و این نیروها در غالب بسیج بین‌الملل در حال فعالیت هستند، نیروهای زیادی در کنار حزب‌الله برای مبارزه با اسرائیل اعلام آمادگی کردند.

سردار رستمیان در پایان گفت: ماها ساخته شدیم برای مبارزه با استکبار، برای دفاع از ایران اسلامی، هر جا انقلاب اسلامی ایران به وجود ما احساس نیاز کند حتی به قیمت جان دادن حضور پیدا می‌کنیم، سرباز ولایت هستیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها