يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۱۹۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۳ تير ۱۳۹۵
گزارشی از تناقض رفتاری دولت و اصلاح طلبان در مواجهه با مدیران متخلف:
برخورد جناحی عده ی زیادی از اصلاح طلبان و اعتدالیون با موضوع افشا فیش‌های حقوقی نجومی، بیانگر ادعای کذب فساد ستیزی این جناح ها می باشد همچنین عدم برخورد قاطع دولت با مدیران متخلف، می تواند یک پایان تلخ را برای تداوم دولت راستگویان در پی داشته باشد./ برای مردم قابل درک نیست که دولت برای پرداخت یارانه ها، عزا بگیرد اما عده ی معدودی بخش قابل توجهی از بیت المال را به ناحق بالا بکشند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بحث فیش های حقوقی نجومی تقریبا مهمترین بحث فضای رسانه ای این روزهای کشور بوده و افراد و گروه های مختلف سیاسی در این رابطه به اظهار نظر پرداخته اند. در این میان و از لابه لای اظهارات و اقدامات افراد مختلف می توان این نکته را استخراج کرد که سوژه ی فیش های حقوقی نجومی، آزمون مناسبی برای شناسایی مسئولین و سیاسیون دلسوز مردم شده است می توان گفت شناسایی افرادی که در زمان رای گیری از مردم به انواع شعارهای عوام فریبانه متوسل می شوند و در عمل در راستای تضییع حقوق مردم گام بر می دارند و نیز افرادی که از در هر حالی از اشخاص مذکور حمایت می کنند کار دشواری نیست.

برای توضیح هر چه بهتر این مطلب باید گفت در روزهای اخیر سخنان عجیبی را بعضی رسانه ها و فعالان اصلاح طلب در خصوص معضل مذکور اظهار کردند مثلا بعضی به جای استقبال از شفافیت در عرصه های اجرایی، افشاگری در این خصوص را قبیح تلقی کردند[1] که این سخنان اصلا به مذاق جامعه خوش نیامد همچنین بعضی از حامیان دولت در خصوص برخورد با چنین مفاسدی نگاه ابزاری داشتند چرا که دغدغه این افراد به نظر از دست رفتن قدرت بوده و در این راستا اقدام به هدف گزاری و برنامه ریزی می کنند.[2]

از سوی دیگر بعضی از اصلاح طلبان به جای استقبال از شناسایی متخلفین موجود در دولت اعتدال، لزوم مقابله روحانی با دولتی هایی که اقدام به نشر فیش های حقوقی نموده اند را گوشزد نمودند.[3] نیز بسیاری از اعتدالیون و اصلاح طلبان به جای پاسخگویی در قبال چنین مفاسدی سعی کردند اذهان جامعه را متوجه فسادهای اقصادی دولت قبل کنند و یا اینکه افشای فیش های حقوقی را توطئه ی اصولگرایان برای زمین زدن دولت القا کنند اما با همه ی این تلاش های مذبوحانه، یگانه ی چیزی که وجدان جامعه را این روزها آزار می دهد وجود چنین فسادهایی در دولت اعتدال، علی رغم شعار زرق و برق دار زمان انتخابات ریاست جمهوری می باشد

مردم امروز و بعد از گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید به این می اندیشند که به واقع دولت چه اقدامی در راستای حل مشکلات آنها صورت داده است؟ نتیجه ی مذاکرات هسته ای دولت که به بهای از دست دادن بسیاری از امکانات و ظرفیتهای کشور صورت گرفته اکنون چه می باشد؟

حتی به فرض محال اگر همه ی این نتایج منفی، برای مردم قابل گذشت باشد مردم از تناقض خزانه ی خالی با پرداخت حقوق های نجومی به مدیران نخواهند گذشت برای مردم قابل درک نیست که دولت برای پرداخت یارانه ها، عزا بگیرد اما عده ی معدودی بخش قابل توجهی از بیت المال را به ناحق بالا بکشند برای دوازده میلیون جوان در سن ازدواج قابل پذیرش نیست که دولت برای پرداختن ده میلیون وام ازدواج، منابع کافی نداشته باشد اما برای رضایت بخشی از مدیران منابع نامحدود وجود داشته باشد. و از این رو بازی سیاسی عده ای با مسئله فیش های حقوقی تنها و تنها گریبان آنها را خواهد گرفت.

در کنار آنچه گفته شد اشاره به بحث برخورد با مدیران متخلف اجتناب ناپذیر جلوه می کند در حقیقت باید گفت مدیرانی که با ملاحظه مشکلات و کمبودهای مالی متعدد کشور، حاضر به دریافت حقوق های آنچنانی می شوند اصلا مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی نیستنداین افراد باور عملی به ایدئولوژی و اخلاق اسلامی در باب حکومت داری ندارند برای چنین اشخاصی عدل و ساده زیستی علوی ملاک فرمانروایی به حساب نمی آید

گفتنی است هر چند طرحی برای مقابله ی قانونی با این گونه پرداختها در مجلس در حال تصویب است اما وجود چنین عناصری در دولت بی شک منشا ضررهای غیر قابل انکار برای کشور است چرا که چنین اشخاصی منفعت فردی بر هرگونه مصالح اجتماعی و ملی مقدم است درصد زیادی از این افراد در صورت ایجاد مانع قانونی، به طرق نامشروع دیگر به بیت المال دست درازی می کنند.

از این رو همانطور که رئیس جمهور دستور دادند چنین اشخاصی در صورت لزوم از مناصب دولتی عزل شوند این اقدام عملا باید صورت بگیرد و بی شک چنانچه این موضوع در حد حرف بماند التهاب ایجاد شده در جامعه دامن دولت سراپاضعف اعتدال را خواهد گرفت روحانی چنانچه به تداوم دولت خود می اندیشد باید این اطمینان را به جامعه بازگرداند که مدیران اصلی کشور حقیقتا پاکدست بوده و به فکر حل مشکلات کشور هستند.

در پایان بد نیست این شبهه پاسخ داده شود که چنانچه پرداخت های فعلی صورت نگیرد عملا دسته ای از مدیران متخصص از دولت به بخش خصوصی کوچ می کنند و از این ناحیه کشور متضرر خواهد شد در جواب این شبهه باید گفت مدیرانی که حقیقتا دلسوز جامعه و کشور باشند به حقوق متعارف و قانونی که اتفاقا مناسب نیز می باشد اکتفا می کنند برای این دسته از افراد که الحمدلله کم هم نیستند برپایی شعائر دین و رضایت عامه بر منافع شخصی مقدم می باشد.

چنین افرادی در تاریخ انقلاب نشان داده اند که از جان خود نیز برای اعتلای اسلام می گذرند و چنانچه دولت اعتدال چنین قائلانی در دور و اطراف خود ندارد هیچ توجیهی برای ادامه تداوم چنین دولتی وجود ندارد. چرا که فساد مدیران ارشد به تمام سطوح مدیریتی خرد کشور نیز سرایت خواهد کرد. و بی شک افرادی که در مناصب حکومتی عملکرد خود را با ترازوی مادیات می سنجند عملا نمی توانند حلال مشکلات مردم باشند و باید گفت حکومت اسلامی حکومت صالحان و از خود گذشتگان است.

در پایان مجددا تاکید می شود دولت روحانی چنانچه برخورد قاطع با این تخلفات را در دستور کار قرار ندهد باید منتظر پاسخ ناخوشایند مردم در انتخابات96 باشد.


[1]http://www.asriran.com/fa/news/475215/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D9%88%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B9%D9%85%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

[2]http://www.roozannews.ir/detail/News/37302

[3]http://www.aftabeyazd.ir/40262-%D9%BE%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%88%DA%A9!.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۱
۰
حال معلوم است که مدافع بیچارگان بودن اقایان فقط و فقط ادای تکلیف برای زمین نماندن فیشهای نجومی است لا غیر
تف بر این مرفعین بی درد
پاسخ
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر من مشکل اقتصاد کشور همین مدیرانی هستند که سن بازنشستگی آنها گذشته و حقوق های چند ده یا صد میلیونی می گیرند و به نظر من بکارگیری مدیرانی که بیت المال را به راحتی آب خوردن به یغما می برند بایستی متوقف گردد. ملاک پرداخت ها باید در کشور نظام پرداخت هماهنگ حقوق باشد .
پاسخ
سبحان شاهمرادی اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۰
۰
آقایون اصلاحطلبان لطف کنند این آیه قران را بخوانند: و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون(11 سوره بقره) : و هنگامیکه به ایشان گفته شد در زمین فساد نکنید گفتند ما همانا اصلاح طلب ایم!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۰
۰
مرگ بر دزد بیت المال
پاسخ
حمید
United States
۱۴:۴۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۰
۰
باسلام.واقعا"آیادولت تدبیروامید درخواب خرگوشی به سرمیبرد یا اینکه بیدارندوخودشونو به خواب زدن.واقعا"کشوری که دم از دین پیامبر و عدالت علی (ع)میزنه ،اینه.اگه تمام چیزهایی که اصطلاحا"آقایون میگن درمورد دین وغیره آخرش به نابرابری و فسادختم بشه باید گفت واویلتا..چرانماینده مجلس که سواد درست و درمونی نداره و واقعا"هیچگونه علمی درمورد تخصصی که بهش واگذارشده رو نداره...واقعا"دولت و بزرگان کشور دارن با این حرکاتشون به شعور اجتماعی دهن کجی میکنندومطمئن باشند که در ایندوره انتخابات مردم دیگه از گلوله هم نمیترسند وخائن رو همونجا آویزون میکنن ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۱
۰
خزانه خالي
اما براي مردم
خزانه پر و پيمان
اما براي مفسداتي ها
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
۱
۰
دروغ میگوییدغصه فدرت دازیدنه غصه مردم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها