امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۲۱۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۰۴ تير ۱۳۹۵
خطیب نماز جمعه تهران فتوای خاخام‌های یهودی مبنی بر جایز دانستن مسموم کردن آب فلسطینیان را به شدت محکوم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، با اشاره به فتوای جدید خاخام‌های یهودی گفت: آنها فتوا دادند که مسموم کردن آب فلسطینیان جایز است. ای لعنت به خشونت، لعنت به این قساوت، لعنت به این وحشی‌گری، لعنت به این ادعای پیروی از موسی کلیم و لعنت به این دروغگویانی که به عنوان مدعیان حقوق بشر نشسته‌اند و خفه‌خون گرفته‌اند.

وی ادامه داد: آنهایی که آل‌سعود کودک‌کش را به عنوان کودک‌کش معرفی می‌کنند اما رأی‌شان با پول یک‌روزه عوض می‌شود و ننگ ابد را در تاریخ به خود می‌بندند. به این ذلت‌، خواری و پستی می‌رسند. سازمان ملل باید در جایگاه بلندی باشد و از قدرت و اقتدار برخوردار باشد اما این نهایت ذلت، بی‌هویتی و بی‌معنایی این سازمان است که در برابر چنین فتوایی سکوت می‌کند.

صدیقی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن شب‌های قدر گفت: در این شب‌ها می‌شود کار 80 سال را انجام داد و اندازه 80 سال را طی کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: هفتم تیر و شهادت 72 تن از یاران شهید بهشتی در پیش است که سلام خدا به او و یاران در خون خفته‌اش باد. آنها از نخبگان بودند و جرمشان نیز نخبگی و خدمت به مردم بود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: ایشان مجمع فضائل و متفکر، اندیشمند و شخصی دارای افق بلند بود که تحمل مخالف و ظرفیت شکست و پیروزی را داشت و از این جهت جزو نوادر تاریخ است.

صدیقی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهشتی در برابر آمریکا و استکبار باصلابت بود، در حالی که بنی‌صدر و ملی‌گراها بدترین توهین‌ها را به ایشان کردند اما به دستور امام (ره) که فرموده بودند در پاسخ سخنرانی نکنید ایشان نیز هیچ نگفتند که نشان از سعه صدر بالای‌شان بود. چون تسلیم ولی امر خود بود و ولایت را فقط در امام خمینی(ره) نمی‌دید و اعتقاد داشت ولایت فقیه رمز پیروزی آیندگان است که مسوولین باید امروز از ایشان الگو بگیرند و نباید حرفی بزنند که مردم فکر کنند مقابل ولی فقیه ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: ششم تیرماه نیز سالروز سوءقصد به جان عزیزترین عزیز ما، رهبر عزیزتر از جانمان بود که خداوند به ما کرم کرد و جان ایشان را سلامت نگه داشت تا کشتی انقلاب بعد از امام (ره) به گل ننشیند و با رهبری داهیانه ایشان به پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً نشان استیصال، بیچارگی و ذلت آل خلیفه این حکومت نامشروع بحرین که ملتش او را قبول ندارند و به جای خدمت به مردم به آنها خیانت می‌کنند را می‌بینیم. مردم بحرین یک تقاضا دارند آن هم داشتن رأی و تصمیم‌گیری است که این درخواست مشروع پنج سال است با گلوله پاسخ داده می‌شود و علما به زندان می‌روند که ما همه این حرکات را به شدت محکوم می‌کنیم.

صدیقی تصریح کرد: این رفتارها مانند حرکات شاه در زمان طاغوت در کشور ماست که آخر و عاقبت آن را دیدید که شاه مجبور به فرار شد. ان‌شاءالله در انتظار آل خلیفه و آل سعود هم همین خواهد بود.

وی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه تهران نیز همگی را به پرهیز از گناه دعوت کرد و افزود: زبان‌مان نباید دروغ بگوید، غیبت نکنیم، در این ماه کج‌خلقی و بداخلاقی نداشته باشیم چراکه خلاف شئون روزه‌داری و ضیافت الهی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها