أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۲۱۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۵ تير ۱۳۹۵
مقامات آلمان تأکید کردند که با خروج انگلیس، بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا باید بجای «انتقام جویی» بر دستیابی به اجماع آراء در حوزه های امنیت، مهاجرت و رشد اقتصادی تمرکز کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مقامات دولت آلمان روز جمعه اعلام کردند که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید پس از خروج انگلیس از این اتحادیه از انتقام جویی پرهیز کرده و در عوض بر دستیابی به اجماع نظر در حوزه هایی همچون امنیت، مهاجرت و رشد اقتصادی تمرکز کنند.

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی «زد دی اِف» آلمان گفت که رهبران کشورهای اروپایی متعهد شده اند برای رفع بیکاری جوانان و سایر موضوعاتی که در جریان همه پرسی انگلیس مطرح شده است، مسیر جدیدی را ترسیم کنند.

 وزیر خارجه آلمان گفت که وی در نشست روز جمعه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، از همتایان خود خواسته است که به جای پرداختن به موارد اختلاف با انگلیس توجه خود را بر تشکیل مجدد یک اروپای قدرتمند معطوف کنند.

اشتاین مایر که قرار است روز شنبه در برلین با وزرای خارجه کشورهای فرانسه،‌ ایتالیا، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ- شش عضو مؤسس اتحادیه اروپا-  دیدار کند، اظهار داشت: «ما باید تصمیم مردم انگلیس را بپذیریم و دنبال انتقام نباشیم».

روزنامه «دی ولت» چاپ آلمان روز جمعه با استناد به گزارش راهبردی وزارت دارایی این کشور اعلام کرد که مقامات آلمان نگران آن هستند که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کشورهای فرانسه، هلند،‌ اتریش، فنلاند و مجارستان نیز درصدد خروج از این اتحادیه برآیند.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که هرچند ممکن است احزاب سیاسی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان برگزاری همه پرسی مشابهی شوند، هیچ کشور اروپایی به طور جدی به دنبال خروج از این اتحادیه نیست. وی تصریح کرد که اکثریت مردم آلمان نیز از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

گفتنی است که در همه پرسی روز بیست و سوم ژوئن در انگلیس، حامیان «خروج» از اتحادیه اروپا به رهبری «بوریس جانسون» شهردار پیشین لندن توانستند با پیروزی بر رقیب خود، جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را محقق کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها